Dobre wzornictwo rzuca się w oczy. Doskonałe wzornictwo jest niewidoczne. Czy dotyczy to żywności, napojów, kosmetyków, książek czy dóbr luksusowych, udane opakowanie pobudza zmysły i apeluje do naszych emocji w sposób tyleż subtelny, co efektowny.
Wydając album The Package Design Book, firma Taschen świętuje 10. rocznicę konkursu Pentawards i pokazuje najlepsze projekty opakowań, które brały udział w edycjach konkursowych w 2015 i 2016 r.
W książce, która została podzielona zgodnie z konkursowymi kategoriami na napoje, żywność produkty do ciała, artykuły luksusowe oraz pozostałe, znalazło się ponad 400 przykładów opakowań z 40 krajów, zarówno w formie indywidualnych projektów, jak również kampanii produktowych. Projekty zostały uzupełnione o opis oraz dane kluczowe; wstępny esej do tegorocznej edycji przygotowali pomysłodawcy Pentawards: Jean Jacques oraz Brigitte Evrard, zaś wydanie uzupełnia interesujący artykuł autorstwa specjalisty ds. wzornictwa i marketingu Gerarda Carona.
Na podstawie informacji Taschen opracował TK