Beontag publikuje raport ESG 2023
1 Jan 1970 09:16

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Beontag, jeden z największych na świecie producentów klejów samoprzylepnych i inteligentnych tagów, m.in. RFID i NFC, opublikował raport ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) za 2023 rok. Oprócz znaczących postępów we wszystkich obszarach inicjatyw środowiskowych, społecznych i związanych z ładem korporacyjnym, dokument ten ukazuje zaangażowanie Beontag w zapewnianie klientom możliwości wyboru poprzez dostarczanie zrównoważonych rozwiązań tworzonych w oparciu o dane naukowe.

Barbara Dunin

Raport Beontag zawiera informacje na temat sytuacji i wyników firmy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r. W tym czasie spółka odnotowała globalnie 520 mln USD przychodów netto i 640 mln USD łącznych aktywów.

Wśród kluczowych ustaleń raportu ESG Beontag 2023 znalazły się m.in. informacje, że 78% udziału w sprzedaży materiałów graficznych i etykiet w 2023 r. miały zrównoważone produkty. „Zrównoważone produkty” są definiowane według czterech kryteriów: redukcja zużycia materiałów, odpowiedzialne pozyskiwanie, zawartość materiałów pochodzących z recyklingu i możliwość recyklingu. Wykazano także znaczący wzrost sprzedaży zrównoważonych produktów umożliwiających cyfrową transformację (Digital Transformation Enabler, DTE) w latach 2022-2023, z 18% do 32%. Liczba kobiet wśród pracowników Beontag w 2023 r. nadal rosła, osiągając 32% w 2023 r., w tym 26% na wyższych stanowiskach kierowniczych.

Ricardo Lobo

Pomimo wyzwań, z jakimi w 2023 r. borykały się rynki i dostawcy, Beontag kontynuował inwestycje w inicjatywy ESG w całej firmie. 15 mln euro przeznaczono na zakup najnowocześniejszych maszyn. Kolejne 5 mln USD zainwestowano w badania i innowacje.

Barbara Dunin, dyrektor ds. ESG, marketingu i komunikacji w Beontag, skomentowała: 2023 był kolejnym rokiem postępów w realizacji naszych ambitnych celów. Nasze zaangażowanie w transparentność zapewniło nam znacznie większą ilość danych, co pozwoliło nam jeszcze lepiej zrozumieć nasz wpływ na zrównoważony rozwój, ryzyko i możliwości w całej globalnej działalności.

Po opublikowaniu raportu Ricardo Lobo, dyrektor generalny Beontag, powiedział: Jesteśmy dumni z postępów, jakie poczyniliśmy jako firma w 2023 roku, a także z ogromnego wysiłku włożonego przez 2000 naszych pracowników w przestrzeganie celów naszej firmy i celów wspierających klientów w tym obszarze. Z niecierpliwością czekamy na dalsze postępy w następnych latach.

Opracowano na podstawie materiałów Beontag