W związku z żywym zainteresowaniem różnorodnymi opakowaniami napojów ze strony konsumentów w Ameryce Północnej wielu producentów napojów zastanawia się nad wdrożeniem tej strategii opakowaniowej na innych rynkach. Firma Sidel zebrała swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie różnorodnych opakowań w nowej białej księdze, aby wspomóc producentów i browary w podejmowaniu decyzji.
Opublikowanie nowej białej księgi rozwiązań firmy Sidel w zakresie różnorodnych opakowań będzie pomocne dla browarów i producentów napojów, którzy pragną wykorzystać wzrost popularności różnorodnych opakowań. Wszechstronna i obiektywna biała księga została opracowana w celu zgłębienia i rozwiązania istotnych kwestii, z którymi borykają się decydenci podczas opracowywania strategii opakowaniowej obejmującej różnorodne opakowania, od wartości rynkowej i wyzwań przemysłowych po przejście na rozwiązanie wewnętrzne.
Wzrastający popyt na różnorodne opakowania
W latach 2016-2020 różnorodność opakowań smakowych napojów alkoholowych wzrosła o 833 procent, co wskazuje na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na różnorodność, nowości i personalizację, trend odzwierciedlony przez olbrzymi wzrost popularności napojów gazowanych o niskiej zawartości alkoholu wśród młodych dorosłych. Popyt na napoje gazowane o niskiej zawartości alkoholu, który po raz pierwszy pojawił się w roku 2013 w Stanach Zjednoczonych, do roku 2021 osiągnął wartość przekraczającą 2 mld USD i obejmuje obecnie ponad sześćdziesiąt marek.
Różnorodne opakowania oferują konsumentom możliwość wypróbowania nowych produktów, zaspokajają różne gusta w obrębie grupy społecznej, oferują potencjalną wartość za swoje pieniądze i można je w dogodny sposób nosić i przechowywać. Wraz ze wzrostem promocji, interakcji, a teraz także sprzedaży online, dają one również browarom możliwość oferowania różnorodnych opakowań na życzenie, umożliwiając konsumentom tworzenie własnych opakowań zgodnie z ich osobistymi upodobaniami.
Przejście na rozwiązania wewnętrzne
Podejścia do rozwiązań w zakresie różnorodnych opakowań mogą się znacznie różnić w zależności od potrzeb produkcyjnych firmy wytwarzającej napoje i wyborów technicznych, od ręcznych po zautomatyzowane linie do przepakowywania z magazynem WIP, a nawet model produkcji z „mega akumulacją” na linii produkcyjnej.
Gdy po raz pierwszy zapanował trend na różnorodne opakowania, producenci napojów korzystali z usług firm oferujących usługi opakowaniowe na zlecenie, aby uniknąć dużych i potencjalnie ryzykownych inwestycji. Jednak produkcja własna stanowi obecnie realistyczną opcję i szansę przemysłową dla najważniejszych graczy na rynku napojów z dynamicznym marketingiem produktów, obszerną gamą produktów i dużą sprzedażą.
Stan Hume, dyrektor ds. rozwoju działalności w zakresie puszek i szkła w obu Amerykach w firmie Sidel, wyjaśnia: Producenci napojów, którzy zamierzają wykorzystać narastającą popularność różnorodnych opakowań, rozważają możliwość realizacji środków do ich pakowania we własnym zakresie, dążąc do osiągnięcia optymalnego kompromisu pomiędzy wydajnością wybranego rozwiązania opakowaniowego a odpowiadającą mu inwestycją.
Na wysoko rozwiniętych rynkach, takich jak Ameryka Północna, producenci mogą zaoszczędzić na kosztach współpakowania i poradzić sobie ze zwiększoną złożonością poprzez wdrożenie zaawansowanych narzędzi i procesów produkcyjnych.
Pokonywanie wyzwań technicznych
Wyzwanie związane ze znalezieniem opakowań przemysłowych w zakresie różnorodnych opakowań jest spore, zarówno w odniesieniu do dodatkowych kosztów produkcji, jak i zwiększonej złożoności operacyjnej. Rozważania obejmują optymalne wykorzystanie przestrzeni, precyzję sterowania linią, zaawansowaną automatyzację dla zapewnienia wydajności, elastyczność produkcji zarówno różnorodnych, jak i zwykłych opakowań, ergonomię, sprawność i złożone zarządzanie jednostkami SKU.
Nowa biała księga rozwiązań firmy Sidel w zakresie różnorodnych opakowań ma na celu przeprowadzenie producentów napojów przez wyzwania, możliwości i procesy decyzyjne nieodzowne przy przejściu na wewnętrzne rozwiązanie produkcyjne.
Biała księga oferuje wiedzę specjalistyczną firmy Sidel w zakresie różnorodnych opakowań dla osób podejmujących decyzje dotyczące konfekcjonowania napojów.
Dzięki ponad czterdziestoletniemu doświadczeniu w tworzeniu linii pakujących dostosowanych do indywidualnych potrzeb, biała księga Sidel oferuje zestaw wskazówek dotyczących zarządzania produktem, które pomogą partnerom zdefiniować potrzeby i cele, wdrożyć program zarządzania zmianą i wybrać odpowiedniego partnera przemysłowego do realizacji projektu.
Stan Hume z firmy Sidel wyjaśnia: Jeżeli chodzi o projekt linii, nie istnieje jedno uniwersalne rozwiązanie dla produkcji wewnętrznej różnorodnych opakowań. Każde rozwiązanie musi być dostosowane do konkretnych wymagań, przy wykorzystaniu systemów opartych na solidnych podstawach inżynieryjnych i zdolnościach projektowania systemów.
Firma Sidel posiada długotrwałe relacje i udokumentowane doświadczenie w zakresie technologii i rozwiązań opakowaniowych na rynku napojów. Ściśle współpracujemy z producentami napojów, projektując i realizując kompletne linie dzięki naszej zdolności do projektowania i dostarczania niestandardowych, elastycznych rozwiązań dla kompleksowych potrzeb w zakresie pakowania.
W celu uzyskania dodatkowych informacji, wglądu w potrzeby konsumentów i wiedzy specjalistycznej w zakresie przechodzenia na własne rozwiązania opakowaniowe, producenci napojów mogą pobrać białą księgę poświęconą różnorodnym rozwiązaniom opakowaniowym z witryny internetowej firmy Sidel.
Opracowano na podstawie informacji firmy Sidel