B&R przeszła rebranding
1 Jan 1970 10:47

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

To wielki dzień dla B&R i nowy początek - firma przeszła rebranding! Odświeżenie marki ma wyrażać wyjątkową tożsamość B&R w rodzinie ABB. Nowa identyfikacja wizualna pokazuje, że B&R i ABB ściśle współpracują, razem się umacniają i rozwijają. Zmiany idą w parze z wykorzystaniem nowych narzędzi cyfrowych. Marka ma teraz nowoczesny, przejrzysty wygląd, który pasuje do B&R jako innowacyjnego eksperta w dziedzinie automatyzacji, ale pokazuje również, że B&R pozostaje B&R i z gotowością patrzy w przyszłość. Aby dowiedzieć się, co zmiany oznaczają dla klientów i partnerów firmy, spotkaliśmy się z kierownikiem ds. strategii marketingowej Marią Gravesen* i dyrektorem sprzedaży Lucą Galluzzi**.

B&R właśnie zaprezentowała odświeżony branding firmy. Dlaczego teraz?

Maria Gravesen: Odświeżanie marki to normalny, zdrowy proces, do którego większość firm wraca co kilka lat, a minęło trochę czasu, odkąd marka B&R przeszła jakiekolwiek poważne zmiany. Głównym jednak powodem, dla którego robimy to teraz, jest to, że mamy do opowiedzenia większą historię i potrzebujemy do tego odpowiednich narzędzi.

Co to za historia?

Luca Galluzzi: To ta, którą codziennie piszemy z naszymi klientami: ekscytująca przyszłość automatyzacji. Uwalniając potencjał cyfrowej transformacji otwieramy nowe możliwości dla konstruktorów maszyn na dostarczanie nowych wartości swoim klientom, a dla producentów na reagowanie wobec wymagań konsumentów.

Gravesen: Na rynkach naszych klientów zmiany paradygmatu, które kiedyś zdarzały się raz na pokolenie, następują teraz co kilka lat. Ich potrzeby szybko się zmieniają, dlatego chcemy zapewnić większą przejrzystość i szybszy dostęp. Większa koncentracja naszej identyfikacji wizualnej na cyfryzacji sprawia, że jesteśmy bardziej elastyczni i responsywni dla naszych klientów.

Niektórzy z naszych czytelników mogą pomyśleć: czy B&R nie powinno bardziej interesować się dostarczaniem produktów niż projektowaniem logo?

Galluzzi: W zupełności rozumiem to spojrzenie, ale mogę was zapewnić: traktujemy kwestie łańcucha dostaw bardzo poważnie i nadal robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zminimalizować wpływ globalnego niedoboru komponentów na naszych klientów. I muszę powiedzieć: mimo całej tej frustracji inspirujące było obserwowanie, jak relacje z naszymi klientami umacniają się dzięki wspólnemu pokonywaniu tych wyzwań.

Gravesen: To prawda, jestem pewna, że bardziej zależy im na tym, co mówimy i robimy, niż na używanej przez nas czcionce. Ale równie ważne jak sam projekt jest to, co reprezentuje – co zyskują nasi klienci, mając po swojej stronie połączone siły B&R i ABB.

Czy rebranding firmy to kolejny sposób na powiedzenie, że B&R staje się ABB?

Gravesen: B&R jest częścią rodziny ABB już od pół dekady, więc naturalnie nasz styl komunikacji to odzwierciedla. Ale, jak widać w tym magazynie, pomarańczowy kolor i marka B&R, którą nasi klienci znają i którym ufają, nie zniknęły. Jednocześnie osiągnęliśmy wizualną harmonię pomiędzy B&R i ABB, która lepiej odzwierciedla naszą ofertę: najbardziej kompletne portfolio robotyki, automatyki i oprogramowania na świecie.

Galluzzi: Nowy design podkreśla zaangażowanie ABB w B&R i nasze wspólne wartości. Podobnie jak idea, że innowacja pochodzi ze współpracy – jest głęboko zakorzenione w naszym DNA jako firmy. Bliskość z naszymi klientami zawsze była naszą największą siłą i inspirowała nas do przekraczania granic w dążeniu do ich przewagi konkurencyjnej. Będąc częścią rodziny ABB nadal kierujemy się tymi samymi wartościami i jesteśmy w stanie stosować je na większą skalę niż kiedykolwiek.

Czyli B&R nie zmienia swojej filozofii?

Gravesen: Dokładnie. Ostatecznie mówimy o zmianach w typografii i grafice, a nie o wizji i wartościach. Siła ABB daje nam lepszą pozycję do robienia rzeczy, z których nasi klienci nas znają.

Galluzzi: B&R w przeciągu lat ciągle ewaluował, od startupu wynajmującego powierzchnię w lokalnym banku do ważnego gracza na arenie światowej. Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować tę ewolucję jako serce biznesu automatyki maszyn ABB – i cieszymy się, że możemy razem z naszymi klientami rozwijać się i wkraczać w świetlaną przyszłość.

Opracowano na podstawie informacji firmy B&R

*Maria Gravesen

współpracuje z B&R od 2017 roku. Kierowała działaniami marketingowymi B&R w Europie Północnej, zanim dołączyła do zespołu Corporate Marketing Communications w 2021 roku. Jako menedżer ds. strategii kierowała projektem nowej identyfikacji wizualnej.

**Luca Galluzzi

dołączył do B&R w 1988 roku jako jeden z pierwszych pracowników B&R we Włoszech. Zaczynał jako inżynier aplikacji, a następnie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego B&R Włochy i Europa Południowa, zanim w 2020 roku dołączył do zespołu kierowniczego jako CSO.