Coca-Cola testuje butelki Sprite bez etykiet
1 Jan 1970 15:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koncern Coca-Cola tymczasowo usuwa etykiety ze swoich butelek Sprite i Sprite Zero on-the-go, aby wypróbować opakowania bez etykiet w nadziei na zmniejszenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych. Chociaż obecnie stosowane etykiety w pełni nadają się do recyklingu, według Coca-Cola ich usunięcie ma zmniejszyć ilość zużywanego materiału opakowaniowego i wyeliminować potrzebę oddzielania elementów opakowania przed recyklingiem butelki.

W ramach pilotażu etykiety zostaną tymczasowo usunięte z pojedynczych butelek Sprite i Sprite Zero o pojemności 500 ml i zastąpione wytłoczonym logo z przodu opakowania. Grawerowane laserowo informacje o produkcie i wartościach odżywczych pojawią się na odwrocie.

Jak informuje koncern, jego butelki już teraz wykonywane są z PET pochodzącego w 100% z recyklingu. W celu ułatwienia rozróżnienia napojów Sprite i Sprite Zero ich nakrętki będą zamykane – odpowiednio – zielonymi i przezroczystymi nakrętkami.

Szansę na sprawdzenie nowego rozwiązania otrzymają klienci ośmiu sklepów Tesco Express w Brighton i Hove, Bristolu, Londynie i Manchesterze, w okresie od stycznia do marca 2024 roku.

Dusan Stojankic, wiceprezes ds. operacji franczyzowych w Wielkiej Brytanii i Irlandii z Coca-Cola Great Britain, skomentował: Chcemy pomóc stworzyć przyszłość, w której plastikowe opakowania na napoje zawsze będą miały więcej niż jedno życie. Etykiety zawierają cenne informacje dla konsumentów, ale z pomocą technologii możemy teraz wypróbować inne sposoby udostępniania tych informacji, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości używanych przez nas opakowań. Rezygnacja z etykiet może wydawać się małym krokiem, ale jest to jeden z kilku sposobów, które badamy, aby ułatwić recykling, zminimalizować ilość odpadów i zminimalizować wpływ naszych opakowań na środowisko.

Jak twierdzi Javier Meza, wiceprezes ds. marketingu w Coca-Cola Europe: Proces, o którym informujemy, to kamień milowy dla branży. Po raz pierwszy te dwie technologie zostały wykorzystane na globalną skalę w ramach pilotażu, w którym produkt Coca-Cola pojawi się w butelce sprzedawanej w sklepie bez etykiety. Chociaż zmiana projektu może wydawać się prosta, jest ona istotna z marketingowego punktu widzenia. Ta próba może przyczynić się do długoterminowych zmian w sposobie, w jaki marki komunikują się z konsumentami.

James Bull, szef działu opakowań oraz strategii dotyczących odpadów spożywczych w firmie Tesco, dodał: Chcemy pomóc naszym klientom zminimalizować wpływ kupowanych przez nich produktów na środowisko, w tym wyeliminować plastik i opakowania, gdy jest to możliwe. Ten test opakowania Sprite bez etykiety jest doskonałym przykładem tego, jak marki wprowadzają innowacje, aby zapewnić te rozwiązania.

Allison Ogden-Newton, dyrektorka generalna Keep Britain Tidy, dodała: Oczywiste jest, że jako społeczeństwo musimy bardziej ograniczać, ponownie wykorzystywać i poddawać recyklingowi, a także mniej marnować. Wszyscy, w tym firmy, muszą być częścią tego rozwiązania. Z zadowoleniem przyjmujemy tę ekscytującą i innowacyjną próbę.

Coca-Cola od lat dąży do ograniczenia ilości odpadów opakowaniowych na drodze przeprojektowywania swoich produktów; jedno z takich działań polegało na zastąpieniu zielonych plastikowych butelek Sprite przezroczystymi alternatywami w celu zwiększenia ich możliwości recyklingu. Firma dążyła do zmniejszenia masy i ilości niepotrzebnych materiałów w samych butelkach oraz w opakowaniach zbiorczych, a poprzez wdrożenie nakrętek mocowanych na stałe zamierza ograniczyć ryzyko zaśmiecania środowiska.

W ramach innych działań mających na celu redukcję plastiku, Coca-Cola ułatwia przejście na plastikowe butelki w 100% pochodzące z recyklingu (z wyłączeniem nakrętek i etykiet) na Filipinach i w Kanadzie - oba te posunięcia mają przybliżyć firmę do realizacji jej celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym osiągnięcia 100% możliwości recyklingu opakowań do 2025 r. i wdrożenia co najmniej 50% plastiku pochodzącego z recyklingu we wszystkich opakowaniach do 2030 r.

Opracowano na podstawie informacji firmy Coca-Cola