Coveris wprowadza na rynek nowe opakowanie na wynos
1 Jan 1970 08:04

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wiodący producent zrównoważonych opakowań, firma Coveris, wprowadziła na rynek innowacyjną gamę opakowań tekturowych na wynos dla produktów sprzedawanych na gorąco. W myśl zasady „podgrzej i zjedz w opakowaniu”, rozwiązanie to zmniejsza ilość odpadów dzięki włóknistej strukturze nadającej się do recyklingu.

Sektor dań na wynos rośnie w szybkim tempie. W Wielkiej Brytanii, po 66% spadku sprzedaży zanotowanym podczas lockdownu spowodowanego pandemią COVID-19, pod koniec 2023 roku odnotowano wzrost na poziomie 20,8%, a do roku 2028 cały rynek ma być wart ok. 30 miliardów funtów. Napędzany trendami konsumenckimi w kierunku premiumizacji żywności na wynos, eksperymentowania, wygody oraz lepszej jakości składu, segment dań sprzedawanych na gorąco reprezentuje jeden z największych potencjałów dla rozwoju żywności na wynos. Z związku z tym detaliści tacy jak Pret a Manger, Greggs czy Morrisons, inwestują znaczne środki w ofertę dań sprzedawanych na gorąco.

Odpowiadając na ten trend konsumencki oraz na wymagania rynku dotyczące zrównoważonego rozwoju, efektywności i redukcji odpadów, opakowania HEAT firmy Coveris wykorzystują innowacyjną, powlekaną tekturę. Umożliwia ona podgrzewanie produktów na wynos bezpośrednio w opakowaniu (takich jak ciastka, wrapy, łódeczki ziemniaczane, makarony i pizze), a następnie sprzedaż i spożywanie ich na gorąco. Opakowanie to umożliwia także przechowywanie produktów w komorach grzewczych po podgrzaniu.

Nowe opakowanie zapewnia również prostszy, szybszy i bezdotykowy proces podgrzewania jedzenia w sklepie. Nadające się do recyklingu opakowania HEAT wspierają misję No Waste grupy Coveris, polegającą na redukcji odpadów dzięki zaawansowanemu zatrzymywaniu ciepła i ochronie produktu, oferując w pełni zamknięte, składane rozwiązanie z tektury, bez konieczności dodatkowego owijania.

Niedawno firma wprowadziła na rynek nowe innowacyjne opakowania na przekąski typu nuggetsy z kurczaka Rollover i poppersy z serem jalapeño. Opakowania te są dostępne w punktach sprzedaży ciepłych posiłków w sklepach detalicznych i na stacjach benzynowych.

Opakowania HEAT to przełom w sektorze żywności na wynos. Nasze rozwiązanie opakowaniowe pozwala na udostępnienie konsumentom zupełnie nowej kategorii produktów w sposób zrównoważony, wygodny i bezpieczny. Oferowanie jedzenia na wynos poza tradycyjne okazje lunchowe w celu obsługi większej liczby śniadań i kolacji zapewnia również nieograniczone możliwości wprowadzania nowych produktów do obrotu w tej kategorii - skomentował Paul Robertson, dyrektor sprzedaży żywności spożywanej na wynos w firmie Coveris.

Opracowano na podstawie informacji firmy Coveris