Digiprint podsumowuje targi drupa
1 Jan 1970 14:44

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

„Cyfryzujemy przemysł poligraficzny” - to było hasło przewodnie Digiprint na tegorocznych międzynarodowych targach poligraficznych drupa 2024. I nic w tym dziwnego, bo druk cyfrowy – będący przed laty ciekawostką – od jakiegoś czasu napędza transformację branży poligraficznej. Tym większa satysfakcja dla firmy, która postawiła na ten kierunek na przełomie wieków.

Od lewej Filip Fortuniak, Jarosław Smakosz, Digiprint.

Do Düsseldorfu wyjechała z Digiprintu liczna grupa przedstawicieli, ponieważ dzięki szerokiej ofercie produktów i dostawców firma była reprezentowana aż na 11 stoiskach. Szeroki wachlarz możliwości druku, dopasowany do potrzeb i profilu drukarni, prezentował w hali 17 HP, trendsetter w cyfrowej poligrafii. Producent maszyn skupił się na najważniejszych aspektach dalszego rozwoju branży: automatyzacji, produktywności i integracji rozwiązań AI, wdrożenie których w przyszłości pomoże zwiększyć dochodowość drukarni. Rozwiązania do druku cyfrowego HP zyskały uznanie ekspertów branży i zostały wyróżnione poprzez Europian Digital Press Award aż w 6 nominacjach. Wystawa w hali 17 przyciągnęła ponad 35 tys. odwiedzających, odbyło się 2500 pokazów i spotkań eksperckich, w wyniku których przekonane do technologii drukarnie zdecydowały się zainwestować w rozwiązania HP już na targach.

Przygotowanie do druku, automatyzacja, obieg informacji, estymacje kosztowe i cały prepress można było zobaczyć w wydzielonej strefie Innovation Lab na stoisku Esko. A największym zainteresowaniem cieszyła się nowa bezobsługowa naświetlarka CDI Crystal 4835 Quarts Edition z kopioramą XPS. Odkryciem targów były nowości w dziedzinie oprogramowania: Phoenix, Brain4Tools, Infigo, które wykorzystują sztuczną inteligencję w planowaniu, kalkulacjach, optymalizacji narzędzi i projektowaniu etykiet i opakowań. Polska delegacja prowadziła od 10 do 12 spotkań dziennie. Nieoficjalny status „Top sales hardware” zdobył System Rutherforda z listwą pomiarową X-Rite zintegrowany z oprogramowaniem Esko i MeasureColor dla druku opakowań, będąc najczęściej sprzedawanym system na stoisku targowym.

Zarządzanie kolorem, weryfikacja, kalibracja, profilowanie, soft-proofing to tylko wycinek możliwości, które Digiprint, wspólnie z Measure Color, GMG i Nix, pokazał na targach. Na stoisku Measure Color wykonywano ponad 50 pokazów dziennie. Opracowane przez producenta Colorware oprogramowanie znacząco wyróżniało się spośród konkurencji swoją uniwersalnością, prostotą, jakością, szybkość działania i integracja z topowymi rozwiązaniami na rynku (X-Rite, Esko, GMG, HP Indigo, Veoria, Rutherford, Nix, Techkon).

Futurystyczna szata graficzna i możliwości uszlachetniania cyfrowego na stoisku Scodix przykuwały wzrok każdego odwiedzającego targi. W tym roku producent zaprezentował 2 nowe maszyny z serii Ultra w formacie B1 i B2 oraz 6 nowych aplikacji, m.in. technikę MLE, czyli Multi-Layer Embellishment, opracowaną z myślą o zadruku podłoży niepowlekanych. Podczas targów Scodix oficjalnie ogłosił rozpoczęcie współpracy z międzynarodową platformą druku na żądanie Cloudprinter.com łączącą 381 drukarni w 104 krajach na całym świecie. Strategiczne partnerstwo Scodix i Cloudprinter.com umożliwi klientom Scodix dostęp do większej sieci użytkowników, a oferta Scodix w zakresie uszlachetniania stanie się cennym wzbogaceniem projektów w ponad 5000 kategoriach produktowych oferowanych na platformie Cloudprinter.com.

Druk cyfrowy, tym razem z roli, był obecny również na stoisku Atexco z maszynami Vegapress. Stosowana technologia jest oparta o inkjetowe głowice Kyocera o rozdzielczości 1200dpi, a maszyna jest dedykowana do druku książek, ulotek, instrukcji. Stoisko Atexco cieszyło się zainteresowaniem również klientów naszego regionu. Odwiedziły nas firmy z Polski, Rumunii, Czech, Ukrainy, Węgier, Słowacji, Litwy i Łotwy. Firma Digiprint przygotowała 30 prezentacji dla ponad 40 klientów.

Firma posiada w ofercie całe spektrum możliwości wykańczania wydruków wykonanych zarówno na papierze, jak i na tekturze falistej oraz litej. Konwencjonalne bigowanie i laserowe wycinanie arkuszy w formacie B1 zademonstrował Highcon na premierowej maszynie Beam 3 z zewnętrznym modułem do tworzenia matrycy bigującej Beam Writer. Nowe rozwiązania były pokazywane w pięciu sesjach dziennie na wydrukach w różnych technologiach. Niektóre przykłady miały charakter charytatywny w ramach zainicjowanego przez HP projektu Print4cause. Z wydruków na HP Indigo Highcon wykonał pokazowe owijki dla kroplówek do dziecięcych szpitali w Niemczech.

Stoisko firmy Highcon cieszyło się zainteresowaniem odwiedzających z całego świata, w tym licznym przybyciem gości z Polski. Highcon i Digiprint wspólnie poprowadzili wyjątkowy pokaz dla grupy studentów Politechniki Warszawskiej zaproszonych przez Polską Izbę Druku.

Przedstawiona na targach drupa 2024 technologia wykrawania od Highcon szybko znalazła nowych użytkowników. Już 17 czerwca producent ogłosił, że pierwsza maszyna Beam 3 zostanie zainstalowana w DS Smith Packaging France. W kolejnych dniach Highcon potwierdził instalacje w NAPCO i w Durham Box (Logson Group). Digiprint, jako partner Highcon w Polsce, z dumą przyjmuje fakt, że prototyp premierowego systemu Beam 3 był testowany w polskiej drukarni Eurographic Group w Szczecinie.

Na stoisku Kongsberg uwagę odwiedzających przyciągały plotery i roboty. Premierowy Ultimate U44 został wyróżniony nagrodą EDP Award jako „Najlepsze wielkoformatowe rozwiązanie do wykrawania”. Lamina Systems i Bickers Gmbh na połączonym stoisku prezentowały różnorodne rozwiązania do automatyzacji klejenia, składania, kaszerowania i pakowania.

„Ze swojej strony byliśmy wszędzie, służyliśmy wiedzą i doświadczeniem. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby całokształt cyfrowego dziedzictwa Digiprint i partnerstwo z wiodącymi producentami dla poligrafii pozwoliły klientom przekonać się, że współpraca z nami jest długofalowa, a Digiprint jest zaufanym dostawcą” - podsumowuje Anastasiya Yavorska, menedżerka ds. marketingu w Digiprint. „Pełną wspaniałych rozmów, merytorycznych prezentacji i spotkań, nowych znajomości i technologii przyszłości na wyciągnięcie ręki – taką drupa 2024 była dla nas. Gdybyście czuli niedosyt tej pysznej mieszanki pozytywnych emocji, spotkań, nowości, perspektyw rozwoju - zapraszamy do kontaktu z nami”.

Opracowano na podstawie informacji firmy Digiprint