Dobrze dobrana automatyzacja pakowania w branży DIY
1 Jan 1970 08:34

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Branży DIY (Do It Yourself – Zrób to sam) przyświeca idea, która związana jest z wykonywaniem różnych rzeczy samodzielnie. Dlatego opakowanie produktów powinno być estetyczne, wytrzymałe i przyciągać uwagę klientów. By jednak dostarczać zestawy sprawnie i na czas, dostawcom w tym sektorze przydatna będzie sprawna logistyka wspierana przez partnera od automatyzacji konfekcjonowania. Firma Domino Polska z Dzierżoniowa, klient firmy Silny&Salamon, to przykład, który pokazuje jak sprostać oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów i budować przewagę na rynku.

Coraz więcej osób odnajduje się w majsterkowaniu, remontach i sztuce użytkowej. To budujące, bo stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami, dla których zrównoważone podejście do natury nabiera znaczenia. W branży DIY zauważalne są dwa trendy: recykling, czyli przetwarzanie zniszczonych czy zużytych przedmiotów, oraz upcycling, a więc tworzenie nowych rzeczy na bazie starych. Wymagają one często nieszablonowych elementów montażowych i wyposażeniowych, które dostawcy muszą atrakcyjnie opakować i sprawnie dostarczyć do klientów.

Zwinna logistyka i jakościowe opakowania

Produkty firmy Domino Polska są skierowane do wielu segmentów odbiorców, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, a ich powszechna dostępność zapewniona jest między innymi poprzez współpracę z polskimi i globalnym sieciami marketów budowlanych DIY.

Marcin Trela, Dyrektor Handlowy z firmy Domino Polska, podkreśla, że ważnymi aspektami konfekcjonowania w tej branży są szybkość i elastyczność, dlatego maszyny pakujące muszą być łatwe w obsłudze, a przezbrojenia nie powinny trwać dłużej niż 2 minuty. Poza sprawną logistyką, która jest niezbędna do właściwej obsługi Partnerów, staramy się budować przewagę poprzez estetykę, trwałość opakowań i nadruki prostych instrukcji. Dodatkowo dokładamy identyfikację firmy, by na dłużej pozostać w świadomości Klienta. To ważne, aby opakowania były jakościowe i umożliwiały różnorodny nadruk – podkreśla.

W 2022 roku firma zdecydowała się na skorzystanie z doświadczenia firmy Silny&Salamon w zakresie automatyzacji pakowania. Celem było przyspieszenie procesu i wykorzystanie potencjału pracowników w innych obszarach. Postawiono na zaawansowaną technologicznie maszynę Autobag 550 do automatycznego pakowania w gotowe worki, która obsługuje 45 opakowań na minutę. Na decyzję o wyborze modelu wpływ miała też zaawansowana drukarka termotransferowa, która zapewnia estetyczny i jakościowy nadruk typu „next-bag-out”, a jej umiejscowienie bezpośrednio nad kolejnym ładowanym workiem to duży atut, ponieważ zapobiega kolejkowaniu produktów i eliminuje proces etykietowania.

Jakie zmiany wniosła automatyzacja

Inwestycja w automatyzację pakowania w Domino Polska znacznie usprawniła funkcjonowanie firmy. Proces konfekcjonowania został przeniesiony do wewnątrz, wcześniej korzystano z usług outsourcingu. Udało się też skrócić czas dostaw i obniżyć koszty zakupu na rynkach lokalnych.

Maszyna Autobag 550 spełniła nasze potrzeby całkowicie. Doceniam doradztwo ekspertów z Silny&Salamon, podejście zorientowane na rozwiązywanie problemów i poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Automatyzacja stwarza też nowe możliwości. Jeśli dzięki inwestycji uda nam się wygospodarować wolne moce, będziemy chcieli przeznaczyć je na sprzedaż usług pakowania, magazynowania i wysyłek innym podmiotom – zapowiada Marcin Trela.

Dodaje także, że istotą dobrej współpracy z partnerem, który wdraża automatyzację, jest umiejętność trafnego zidentyfikowania potrzeb inwestora i zbudowanie parku maszynowego pod konkretne potrzeby bez trwonienia środków na zbędne funkcje. Ważne jest też, aby linia z czasem miała możliwość rozbudowy w zależności od potrzeb.

Wielowymiarowa rola opakowania

Logistyka i transport produktów w wielu branżach wymaga zapakowania towaru tak, aby był bezpieczny, właściwie oznaczony, a zarazem atrakcyjny dla końcowego użytkownika. Maszyny dystrybuowane w Polsce przez spółkę Silny&Salamon, wraz z urządzeniami drukującymi, stanowią kompletne rozwiązanie dla firm działających w kanale e-commerce, a także dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dla których ważna jest atrakcyjna prezentacja marki, możliwość nadruku informacji i doświadczenie zakupowe klienta.

To duża satysfakcja widzieć, jak klienci rozwijają się dzięki naszemu wsparciu, zwiększają sprzedaż, usprawniają procesy i stają się coraz bardziej konkurencyjni na rynku. Od lat doradzamy na każdym etapie łańcucha dostaw, jak zoptymalizować jego poszczególne elementy i sprawić, że produkty dotrą do miejsc docelowych nienaruszone dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu i oznaczeniu – podkreśla Katarzyna Bieńkowska, prezes firmy Silny&Salamon.

Maszyny SEE Autobag bez względu na model czy branżę, w której pracują, są wydajne, energooszczędne i służą latami. Zapewniają higienę i czystość procesu pakowania, co w połączeniu z ich uniwersalnością, sprawia, że dopasowanie formatu i rozmiaru opakowania wymaga jedynie zmiany worka bez konieczności przezbrajania urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania. Stanowi to duże udogodnienie dla użytkowników.

Specjaliści w optymalizacji pakowania

Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Dystrybutor proponuje klientom nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania oraz przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy.

Opracowano na podstawie informacji firmy Silny & Salamon