drupa 2024: czas na opakowaniowe innowacje
1 Jan 1970 23:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zbliżają się największe targi opakowaniowe świata. W ciągu jedenastu dni na rozległym terenie centrum wystawowego Messe Düsseldorf 1537 wystawców z 49 krajów świata zaprezentuje swoje innowacyjne technologie i rozwiązania oraz podejmie tematy, które są ważne dla branży dzisiaj i będą ważne w przyszłości. Szeroki zestaw wydarzeń specjalnych dostarczy uczestnikom potężną dawkę wartościowej wiedzy. Wszystko to obracać się będzie wokół tematów cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju.

W miarę zbliżania się targów drupa, kluczowego globalnego wydarzenia dla branży druku (28 maja – 7 czerwca 2024 r., Düsseldorf), rośnie ekscytacja i oczekiwanie na możliwość osobistych spotkań i wymiany informacji. W obecnych niepewnych czasach, upływających pod znakiem gwałtownych społecznych – ale również technologicznych – zmian i kształtowania globalnych megatrendów, firmy są zmuszone do aktywnego działania. Te, które nie potrafią przewidzieć kierunku zmian i dostosować się do nich, narażają na szwank swoje przewagi konkurencyjne i marnują szanse na przyszłość.

drupa odbędzie się w idealnym momencie. Jako międzynarodowa platforma spotkań, targi zaprezentują zarówno obecny stan technicznego rozwoju branży, jak i szerokie spektrum innowacji, które będą kształtować przyszłość; zaoferują również liczne możliwości wymiany wiedzy, prowadzenia dyskusji i nawiązywania kontaktów z branżowymi ekspertami o międzynarodowej renomie.

W 18 halach o całkowitej powierzchni prawie 140 tys. m2 ponad 1500 wystawców z 49 krajów pokaże pełen przekrój współczesnych trendów oraz wizjonerskich pomysłów z obszaru technologii druku. Produkcja opakowań oraz druk opakowań to dwa obszary na targach drupa, które mocno zyskały na znaczeniu. Lista zarejestrowanych wystawców – wśród których są uznani globalni gracze, ale też aspirujący nowicjusze i start-upy – to prawdziwy almanach wszystkich liczących się firm w branży druku i opakowań. Oto mała próbka: Bobst, Canon, Comexi, Duplo, EFI, Epson, ESKO, Fujifilm, Heidelberg, Horizon, HP, Kodak, Koenig & Bauer, Kolbus, Komori, Konica Minolta, KURZ, Landa, Müller Martini, Ricoh, Screen, Windmöller & Hölscher, Xeikon. Pełną listę uczestników można znaleźć na stronie www.drupa.com.

Główne tematy targów drupa 2024

Kurczące się zasoby surowców kopalnych oraz emisja gazów cieplarnianych to powody, które uczyniły zrównoważony rozwój istotną częścią długoterminowych strategii firm. Branże druku i opakowań już dziś stosują procedury, które oszczędzają energię i zasoby. drupa zaprezentuje istotne fakty dotyczące zrównoważonych procesów produkcji druku i opakowań oraz opowie o ewolucji tych trendów, które pomagają osiągnąć cel, jakim jest gospodarka o obiegu zamkniętym.

Cyfryzacja odmienia oblicze procesów analogowych, zaś sztuczna inteligencja (AI) przejmuje kolejne zadania w ramach Przemysłu 4.0. Tegoroczne targi w Düsseldorfie pokażą topowe technologie dla całego łańcucha wartości dodanej, ze specjalnym uwzględnieniem technologii przyszłości oraz technologii wielosektorowych. Mając na uwadze ten scenariusz, centralne miejsce w programie konferencji i na forach eksperckich zajmą takie tematy, jak gospodarka o obiegu zamkniętym, automatyzacja, druk i finishing 4.0, sztuczna inteligencja, gospodarka platformowa i łączność.

Fora specjalne

W czasach nieustannych zmian, przełomowych procesów i wynikających z nich nowych modeli biznesowych, pomocną dłoń przy podejmowaniu decyzji wyciągają do uczestników specjalistyczne fora przygotowane na targi drupa. Zapewniają one niezbędny impuls do zmian i pokazują najlepsze praktyki, bez których branża nie mogłaby się obejść. Korzystając ze wsparcia partnerów, targi drupa podzielą się imponującym zakresem kompetencji odnośnie do całej branży i skupią na tematach, które dotyczą przyszłości jej grup docelowych.

drupa cube

Dlaczego w epoce cyfrowej rola druku jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej? Dlaczego klientom zdarza się postrzegać zadrukowane produkty jako nieekologiczne? Wreszcie w jaki sposób obliczać swój ślad węglowy? To tylko kilka z wielu kwestii, które będą dyskutowane podczas tegorocznej konferencji drupa cube. W trakcie ponad 50 sesji swoją inspiracją i wiedzą podzieli się wielu specjalistów. Program obejmie pięć ważnych przemówień wygłoszonych przez uznanych międzynarodowych specjalistów z branży oraz prezentacje na takie tematy jak zwiększanie sukcesów biznesowych, gospodarka o obiegu zamkniętym, zrównoważony rozwój, przyszłość druku i opakowań, a także sesje i przykłady najlepszych praktyk dotyczące nowych modeli biznesowych i trendów. To wszystko w hali 6 na stoisku F03.

drupa touchpoint sustainability

touchpoint sustainability zajmie się rolą przemysłu poligraficznego i papierniczego w zrównoważonej transformacji, oferując przegląd bieżących, średnio- i długoterminowych działań. W tym kontekście wyjątkowo ważną rolę odgrywają technologie budowy maszyn oraz technologie procesów, przede wszystkim w odniesieniu do jakości, bezpieczeństwa procesowego w trakcie produkcji oraz zrównoważonego rozwoju. Cyfryzacja i sztuczna inteligencja są kluczowe dla przyspieszania procesu transformacji w branżach poligraficznej i papierniczej oraz zwiększania przychodów. W ramach touchpoint sustainability producenci, branżowi gracze, marki i użytkownicy wspólnie zaprezentują wiele pokazów, ilustrujących, jak przekuć zmiany w rzeczywistość.

Odwiedzający touchpoint sustainability (hala 14 / stoisko D60) będą mogli też skorzystać z bogatego programu towarzyszącego. 

drupa touchpoint packaging

touchpoint packaging koncentruje się na wizjonerskich, inteligentnych rozwiązaniach opakowaniowych i łączy właścicieli marek z projektantami, dostawcami usług druku i przetwórcami. Zaangażowanie studentów i młodych talentów w organizowane wspólnie z wystawcami projekty partnerskie obiecuje szansę na stworzenie unikalnych rozwiązań z obszaru opakowań składanych, etykiet, opakowań giętkich i tektury falistej. Dodatkowo poruszone zostaną ważne kwestie dotyczące globalnych megatrendów i ich wpływu na produkcję opakowań, na przykład zrównoważonego rozwoju lub handlu elektronicznego.

Pięć kluczowych tematów touchpoint packaging to w tym roku: neoekologia, łączność, glokalizacja, umysł konsumenta i przyszłe rozwiązania prawne (hala 3/stoisko B31).

drupa dna

Wielkie pomysły, mały budżet – wiele początkujących biznesów ma problemy z nawiązywaniem właściwych kontaktów i wprowadzaniem na rynek swoich fascynujących i innowacyjnych rozwiązań. Dla tej grupy docelowej drupa stworzyła specjalną platformę: drupa next age (dna).

Nowicjusze, młode talenty, start-upy i firmy o ugruntowanej pozycji mogą nawiązywać kontakty na równych zasadach, znajdować odpowiednich partnerów do współpracy i wymieniać się innowacyjnymi pomysłami biznesowymi. Dla niektórych uczestników będzie to pierwsza szansa na zaprezentowanie swojej działalności przed międzynarodową publicznością złożoną z branżowych ekspertów (hala 7/ stoisko 09).

drupa touchpoint textile

drupa touchpoint textile zaprezentuje pierwszą na świecie cyfrową mikrofabrykę tekstyliów. Jest to w pełni połączony, zintegrowany łańcuch procesów – od cyfrowej symulacji, poprzez projektowanie, animację i wirtualne renderowanie, aż po produkcję. Jedno jest pewne: branża stale zyskuje nowe obszary zastosowań, a technologia atramentowa nie tylko otwiera drzwi do sektorów takich jak odzież i moda, lecz także do projektowania wnętrz, architektury, motoryzacji i wielu innych rynków wertykalnych (hala 4 / Stoisko B30).

 

Targi drupa 2024 będą dostępne dla zwiedzających od wtorku 28 maja do piątku 7 czerwca, w godzinach 10.00-18.00 (od poniedziałku do czwartku) oraz od 10.00 do 17.00 (w sobotę i niedzielę). Koszt jednodniowego biletu wstępu to 60 EUR, trzydniowego: 165 EUR, oraz pięciodniowego: 255 EUR. Informacje dotyczące biletów parkingowych oraz biletów transportu publicznego będą dostępne w kasie biletowej.

Więcej informacji na temat targów można znaleźć pod adresem www.drupa.com
oraz na blogu https://www.drupa.com/en/Media_News/drupa_blog.

Opracowano na podstawie materiałów Messe Düsseldorf

Tłumaczenie: TK / Fot. Messe Düsseldorf