Ekoprzyjazne zakupy online nadal popularne
1 Jan 1970 11:59

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Coroczne badanie trendów prowadzone przez Mondi – światowego lidera branży opakowaniowo-papierniczej – we współpracy z Karmasin Research & Identity wykazało, że w 2020 roku we wszystkich pięciu krajach nastąpił wzrost skali zakupów online. Podczas pandemii COVID-19 prawie połowa konsumentek i konsumentów (45%) zwiększyła skalę swoich zakupów w Internecie.

Globalna pandemia przyspieszyła wzrost zakupów przez internet – twierdzi Markus Gärtner, dyrektor generalny Mondi Corrugated Packaging. Od zeszłego roku wśród konsumentek i konsumentów nieprzerwanie utrzymuje się jednak tendencja do wyboru zrównoważonych opakowań, czyli takich, które optymalnie chronią zawartość, są wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska oraz w prosty sposób usuwalne, zgodnie z wymogami sortowania odpadów. W badanych krajach opakowania z tektury falistej są zatem preferowanym wyborem – podkreśla Gärtner.

Zrównoważone opakowania górą

Przy zakupach online właściwe opakowania odgrywają niewątpliwie kluczową rolę, jeżeli wziąć pod uwagę, że zarówno w 2019, jak i 2020 roku dla ośmiu z dziesięciu konsumentów (80%) ważne było kryterium ekologicznej utylizacji opakowań, jak np. recykling lub powtórne wykorzystanie. Ponad połowa ankietowanych (57%) twierdziła ponadto, że byłaby gotowa wydać przy zakupach online aż do 2 euro więcej, jeżeli zamówione towary dostarczano by w opakowaniach spełniających trzy najważniejsze kryteria, a mianowicie: optymalną ochronę zawartości, prostotę obsługi i wykonanie z materiału przyjaznego dla środowiska.

Zakupy online elementem nowej codzienności

Ponieważ dziewięciu spośród dziesięciu ankietowanych (86%) twierdziło, że zamierza nadal kupować przez Internet, trend ten na pewno się utrzyma. Odnotowano przy tym interesujące zjawisko: zakupy online sprzyjają wyraźnie odkrywaniu nieznanych dotychczas marek, sklepów i stron internetowych, gdyż prawie połowa respondentów (49%) podała, że w trakcie pandemii dokonała zakupów online u nieznanych sobie dotychczas oferentów.

W zachowaniach kupujących nastąpiły trwałe zmiany. Handel detaliczny będzie zatem musiał dopasować się do potrzeb konsumentek i konsumentów, jeżeli chce w przyszłości nadal odnosić sukcesy. Optymistycznie nastraja też fakt, że mimo zmian w zwyczajach zakupowych, klientki i klienci pozostają wierni kryterium zgodności ze zrównoważonym rozwojem – komentuje kierująca badaniem Sophie Karmasin.

Źródło: Mondi