Fedrigoni kupuje udziały w SharpEnd
1 Jan 1970 11:52

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Fedrigoni zakupiła mniejszościowy pakiet udziałów w londyńskiej specjalistycznej agencji projektowej SharpEnd. Przejęcie, dokonane poprzez podwyższenie kapitału, jest częścią realizowanego przez Fedrigoni programu venture capital, polegającego na inwestowaniu w obiecujące start-upy z branży papierniczej i opakowaniowej, a sama transakcja pozostawia otwartą drogę dla Fedrigoni do pełnego przejęcia firmy.

Założona w 2015 r. SharpEnd specjalizuje się w projektowaniu opakowań wyposażonych w rozwiązania do cyfrowej komunikacji, takich jak opakowania ze skanowalnymi kodami QR, z bezdotykowym transferem informacji do smartfonów w technologii NFC, a także tworzeniu projektów rzeczywistości rozszerzonej (AR). Firma twierdzi, że jako pierwsza agencja projektowa na świecie działa w 100% na potrzeby Internetu Rzeczy, jak określa się cyfrową sieć tworzoną przez obiekty wchodzące w interaktywny kontakt.

W 2019 r. SharpEnd uruchomiła własną platformę SaaS (oprogramowania jako usługi) o nazwie io.tt, która obecnie zarządza miliardami potencjalnych interakcji z klientami w aplikacjach opakowaniowych i detalicznych realizowanych przez globalne marki, w sektorach napojów, kosmetyków, wellness i FMCG.

Świat połączonych produktów zyskuje dla nas na strategicznym znaczeniu – powiedział Marco Nespolo, dyrektor generalny Fedrigoni Group. Jak dodaje, inwestycja w SharpEnd była „wysoce komplementarna i synergiczna” z przejęciem przez Fedrigoni w 2022 roku Tageos, francuskiego producenta tagów UHF i NFC, oraz byłego Centrum Badawczo-Rozwojowego Arjowiggins Grenoble, które dołączyło do grupy w 2023 roku. Wszystkie wymienione przejęcia przyczyniły się do znaczącego wzrostu poziomu wiedzy specjalistycznej Fedrigoni na temat portfolio inteligentnych etykiet i papierów.
SharpEnd dostarcza rozwiązania i usługi konsultingowe wspierające największe marki, szczególnie z sektorów produktów luksusowych i FMCG, w tworzeniu inteligentnych produktów i opakowań, które są niezbędne dla bezpieczeństwa, autentyczności i identyfikowalności produktów - ale także dla zapewnienia użytkownikom końcowym coraz bardziej angażujących doświadczeń zakupowych - dodał Nespolo.

Zdaniem Camerona Wortha, założyciela i dyrektora generalnego SharpEnd, obie firmy „idealnie do siebie pasują”. [Partnerstwo] wzmacnia naszą pozycję na globalnym rynku w zakresie opracowywania nowych produktów i zintegrowanych rozwiązań o wysokiej wydajności. Potencjalne synergie z dwoma biznesami grupy - papierami specjalistycznymi i etykietami premium - są niezliczone, a sieć i globalny zasięg Fedrigoni w ponad 130 krajach będą dla nas silnym akceleratorem wzrostu. Jako założyciel jestem bardzo dumny, że zbudowałem coś, co może odnieść globalny sukces dzięki wsparciu Fedrigoni. To fantastyczne uczucie.

SharpEnd zatrudnia obecnie 30 pracowników na pełen etat i zamierza podwoić ich liczbę w 2024 r.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek