Fedrigoni przejmuje Ritramę
1 Jan 1970 13:45

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma papiernicza Fedrigoni przejmie włoską grupę Ritrama, specjalizującą się w produktach samoprzylepnych. Ritrama, założona w 1962 r. przez rodzinę Rink, posiada 6 zakładów we Włoszech, w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Chile i Chinach oraz 10 centrów dystrybucyjnych w Ameryce Łacińskiej, Polsce i Afryce Południowej. Grupa z siedzibą w Mediolanie zrealizowała w 2018 r. obroty w wysokości ok. 400 mln euro i zatrudnia 1100 osób.
Rynki etykiet, na których działają Fedrigoni i Ritrama, uzupełniają się: Fedrigoni jest obecny w segmencie win (jako drugi producent światowy), żywności, AGD i logistyki, podczas gdy Ritrama jest jednym z wiodących światowych producentów etykiet dla rynków farmaceutycznego, napojów i środków pielęgnacyjnych.
„Istnieje silna synergia pomiędzy aktywnościami Arconvert (marka Fedrigoni) i Ritrama – podkreśla Marco Nespolo, dyrektor zarządzający grupy Fedrigoni. - Obydwie firmy działają z doskonałymi rezultatami na rynkach w dużym stopniu komplementarnych, Arconvert specjalizując się w etykietach samoprzylepnych produkowanych na bazie papierów specjalnych, a Ritrama koncentrując się na produkcji samoprzylepnych folii.”
„Ta strategia odpowiada naszej strategii mającej na celu wzmocnienie obecności grupy w dziedzinach papierów specjalnych i etykiet poprzez akwizycję międzynarodowych firm takich jak Ritrama” - stwierdził Ivano Sessa, dyrektor generalny Bain Capital, firmy-matki Fedrigoni i prezes Fedrigoni Holding.
Rodzina Rink, założyciele Ritramy, zachowa własność aktywności Ritrama Inc. w Ameryce Północnej (zakład w Karolinie Południowej) i utrzyma partnerstwo handlowe z resztą grupy.
Dzięki tej akwizycji grupa osiągnie łączne obroty w wysokości 1,6 mld euro, co zapewni jej pozycję wśród największych światowych graczy w dziedzinach papierów specjalnych do produkcji opakowań i etykiet samoprzylepnych.
Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca lutego 2020, pod warunkiem uzyskania odpowiednich akceptacji.
Na podstawie graphiline.com opracowała IZ