FINAT wspiera przyszłe talenty branży etykiet
1 Jan 1970 09:12

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Podczas inauguracji tegorocznego Europejskiego Forum Etykiet we włoskim Baveno organizacja FINAT zaprezentowała zwycięzców konkursu #LABELicious 2022. Jego trzecia edycja potwierdziła swój potencjał wzmacniania kontaktów między przyszłymi talentami branży etykietowej i aktywnymi profesjonalistami na tym polu. Uczestnicy konferencji wielokrotnie poruszali temat rozwoju przyszłych kadr dochodząc do wniosku, że innowacyjny sektor etykiet i opakowań to środowisko pracy, którym może zainteresować się większość – jeśli nie wszystkie – pokolenia wchodzące w najbliższej przyszłości na rynek pracy.

W bieżącym roku młode talenty (w wieku od 18 do 25 lat) otrzymały zadanie zaprojektowania etykiety dla fikcyjnej firmy HUMANDATE. Firma - której nazwa powstała z połączenia słów Human i Mandate - wykorzystuje pełnomocnictwo przekazane przez ludzi i planetę do tworzenia pięknych i wartościowych marek. Ich nową marką jest Genergise, również będąca połączeniem dwóch słów: Generation i Energise. Celem Genergise jest takie wykreowanie produktów zdrowotnych i wellness, by konsumenci w wieku ponad 60 lat mogli poczuć się jak osoby poniżej 30 roku życia. Stworzenie marki i etykiet skierowanych do pokolenia rodziców i dziadków: oto prawdziwe wyzwanie dla młodzieży!

Nagrody za wzornictwo, inteligentne etykiety i zrównoważony rozwój

Oprócz głównego trofeum przyznano osobne nagrody za najlepsze osiągnięcia w dziedzinie wzornictwa, inteligentnego etykietowania i zrównoważonego rozwoju. Jury, w skład którego wchodzili profesjonaliści aktywnie działający w krajowych stowarzyszeniach etykiet w Europie, mediach branżowych oraz (między)narodowych firmach reprezentujących wszystkie szczeble łańcucha wartości branży etykietowej, wybrało następujących trzech zwycięzców spośród prawie 100 wypełnionych zgłoszeń:

Wzornictwo: Gwen Calvo Suárez (Hiszpania)

Inteligentne etykiety: Jorge Casterad (Hiszpania)

Zrównoważony rozwój: Alessandro Tomaghelli (Włochy)

Krótkie prezentacje zwycięskich zgłoszeń można obejrzeć na stronie www.labelicious.eu lub klikając tutaj.

Jorge Casterad otrzymał również główną nagrodę w konkursie. A oto, jak jego zwycięski projekt komentowali członkowie jury: „Innowacja najwyższej próby”, „Sprytny minimalistyczny projekt i innowacyjny pomysł wykorzystania tuszu termicznego do sprawdzania stanu skóry”.

Wszyscy trzej zwycięzcy otrzymali możliwość uczestnictwa w Forum, po czym wrócili do domu z trofeami i nagrodami. Całej trójce podobał się program konferencji oraz przyjazna atmosfera panująca w jej trakcie. Jak stwierdził jeden z nich: „Nie mogę się doczekać momentu wkroczenia do branży po ukończeniu studiów!”.

Nowi pracownicy wyzwaniem dla branży

W miarę rozwoju branży etykietowej rośnie zapotrzebowanie na młodych specjalistów posiadających zarówno tradycyjne umiejętności graficzne, jak i nowe umiejętności cyfrowe. W poprzednich edycjach raportu rynkowego RADAR FINAT respondenci reprezentujący europejskich producentów etykiet umieszczali przyszłe wyzwania związane z zapewnieniem siły roboczej w pierwszej piątce swoich priorytetów.

Jak to ujął prezes FINAT Philippe Voet: Stowarzyszenia branżowe takie jak FINAT budują most pomiędzy przeszłością a przyszłością poprzez wspólne stawianie czoła bieżącym wyzwaniom. Wraz z pogorszeniem się strukturalnej sytuacji druku komercyjnego rynek młodych profesjonalistów w obszarze druku i etykiet, którzy ukończyli specjalistyczne szkoły i uniwersytety, znacznie się skurczył. A wraz z rozwojem sektora technologii cyfrowej zaostrzyła się rywalizacja o talenty. Z drugiej strony sektor etykiet, dzięki dziedzictwu rodzinnej przedsiębiorczości, innowacjom i szybkiej cyfryzacji, ma wiele do zaoferowania kolejnym pokoleniom. Celem naszej kampanii #LABELicious jest zbudowanie łączności z sektorem edukacji w całej Europie, aby wykorzystać tę pulę talentów.

Konkurs #LABELicious (#L) w 2023

O znaczeniu inicjatywy #LABELicious najlepiej świadczy jej poparcie przez partnerów branżowych i sponsorów. FINAT planuje zintensyfikować projekt, aby zbudować jeszcze silniejsze relacje między uczniami, sieciami edukacyjnymi i firmami z branży. Edycja 2023 zostanie ogłoszona tuż przed końcem lata, aby umożliwić szkołom w całej Europie włączenie jej do swoich programów nauczania.

Opracowano na podstawie informacji FINAT

Na zdjęciu: (od lewej do prawej) Gwen Calvo Suárez, Jorge Casterad, Alessandro Tomaghelli, uczestnicy konkursu #LABELicious 2022