Firma kosmetyczna oferuje usługi white-labellingu
1 Jan 1970 11:15

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Madara Cosmetics z Łotwy produkuje gamę zrównoważonych i etycznych produktów do pielęgnacji skóry, a teraz zaoferowała influencerom internetowym możliwość ich sprzedaży pod własnymi markami. Poznajcie Selfnamed, opisywaną jako „samoobsługowa platforma do druku na żądanie w branży e-commerce i kosmetycznej”. Przed oficjalnym uruchomieniem Selfnamed został przetestowany w ramach „miękkiej” premiery, w celu sprawdzenia przepływu pracy od fazy tworzenia niestandardowej prezentacji i tożsamości dla marek, aż po produkcję opakowań i dostarczanie ich do ponad 10 tys. klientów w całej Europie.

Producent kosmetyków stworzył konfigurację druku wykorzystującą technologię cyfrową, ale ostrożnie wypowiada się na temat specyfiki swoich procesów i zastosowanego sprzętu. Szczegóły dotyczące sprzętu i procesów stanowią zasadniczo nasze unikalne know-how – wyjaśnia współzałożycielka Madara Cosmetics Anete Vabule (na zdjęciu). To samo dotyczy sposobu produkcji opakowań. Nie możemy jeszcze zdradzać wszystkich naszych tajnych składników.

Jak na razie druk ogranicza się do kolorów CMYK oraz limitowanego zestawu procesów o wartości dodanej. Te ostatnie zostaną poszerzone – dodaje Vabule – po uzupełnieniu o możliwość foliowania i lakierowania zamówień w wyższych nakładach. Rozumiemy, że na tak konkurencyjnym rynku jak kosmetyczny ważnym jest, aby umożliwić markom wyrażanie siebie za pośrednictwem możliwie szerokiej personalizacji. A patrząc z osobistej perspektywy – uwielbiamy oglądać kustomizowane projekty i etykiety, jakie tworzą nasi użytkownicy. Poziom kreatywności oraz świadomości marki jest niesamowity, dlatego nie możemy się doczekać momentu, gdy będziemy w stanie obsłużyć ich za pośrednictwem najlepszych dostępnych usług platformowych, tak by dało się je urzeczywistnić.

Firma zajmuje się kwestią informacji wymaganych przepisami oraz ich aplikacją na opakowaniach, gdy są one niezbędne dla zapewnienia zgodności z przepisami UE i Wielkiej Brytanii dotyczącymi kosmetyków oraz standardami FDA. Jedną z rzeczy, na którą zwróciliśmy szczególną uwagę podczas planowania naszego niestandardowego druku na potrzeby white-labellingu (tak nazywa się proces prezentowania produktów lub usług stworzonych przez niezależną firmę w ramach innej marki), automatycznej realizacji zamówień oraz platformy wysyłkowej bezpośrednio do klienta, było umożliwienie naszym klientom czerpania radości z robienia fajnych rzeczy, tworzenia marki i zdobywania udziału w rynku. Współpraca Selfnamed powoduje, że my zajmujemy się drobnym drukiem, a oni zyskują swobodę rozwijania własnej działalności i pewność, że postępują zgodnie z przepisami - podkreśla.

Firmy internetowe mogą współpracować z biurem wzorniczym Madara Cosmetics lub wykorzystywać predefiniowane szablony za pośrednictwem narzędzia do projektowania online, które wyświetla gotowy projekt w interaktywnym oknie 3D. Dostępne są porady dotyczące właściwych kolorów, których należy używać, informacje na temat tego co niedozwolone itd. Projekt opakowania jest dodatkowo omawiany, tak by firma upewniła się, że przedsiębiorcy z branży kosmetycznej są w pełni usatysfakcjonowani stworzonym przez nią projektem.

Na obecnym etapie Selfnamed ogranicza się do sektora kosmetycznego, wykorzystując swoje zaplecze projektowe i poligraficzne oraz zdolność do oferowania klientom dowolnie niskiego poziomu zamówień, czego nie oferuje kilka innych firm działających w tej samej przestrzeni. Ale chociaż jej własna marka nie ogranicza się do kosmetyków, Vabule podkreśla: W najbliższej przyszłości planujemy skupić się na branży kosmetycznej.

Opracowano na podstawie serwisu Print Business