Firma Mark Andy otworzyła się dla studentów
1 Jan 1970 13:04

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

27 kwietnia br. w centrum demonstracyjnym Mark Andy Europe w Warszawie odbyło się kolejne już zorganizowane przez tę firmę spotkanie o charakterze warsztatowym, skierowane do polskich studentów uczelni poligraficznych. Tym razem z możliwościami maszyn wąskowstęgowych tej firmy zapoznała się ponad 30-osobowa grupa studentów z drugiego i trzeciego roku Zakładu Technologii Poligraficznych Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej. Imprezę wsparli partnerzy technologiczni Mark Andy: firmy DuPont, Flint Group, Flexmar PC Print (polskie przedstawicielstwo Kurz).

Spotkanie rozpoczęło się od zaprezentowania Mark Andy i jej coraz szerszego – choćby z uwagi na niedawne przejęcie firmy Presstek – portfolio rozwiązań przez Przemysława Polkowskiego, Project Managera w firmie Mark Andy Poland. Studenci uzyskali informacje na temat maszyn wąskowstęgowych Mark Andy, które cieszą się coraz większą popularnością wśród drukarń z całego świata, także z Polski.

Następnie odbyła się prezentacja możliwości trzech maszyn zainstalowanych w warszawskim centrum: fleksograficznej P7 Performance Series oraz dwóch hybrydowych – Digital One i Digital Series. Poprowadzili ją Michał Mokrzycki i Grzegorz Rostkowski – instruktorzy druku w firmie Mark Andy Poland. Podczas pokazów „na żywo” wykorzystane zostały m.in. prace przygotowane przez uczestniczących w spotkaniu studentów. W przypadku maszyny P7 był nią zbiór etykiet drukowanych na białym papierze samoprzylepnym z wykorzystaniem dwóch różnych form drukowych DuPont – ESX i ESM, wykonanych przez firmę Flexmar. „Studenci mieli możliwość do oceny jakości prac wykonanych z ich udziałem, zaś wcześniej – samodzielnego ich zamontowania na cylindrach formowych oraz uzbrojenia w nie maszynę. Regulacja docisku cylindra drukowego oraz ilości podawanej farby pozwoliła na obserwację zmian jakości druku, jakie ta zmiana powodowała” – mówi Lena Chmielewska.

Praca przygotowana przez studentów została zrealizowana również w maszynie hybrydowej Digital One. Wydrukowano ją na białym papierze samoprzylepnym i polaminowano folią Casten Foil firmy Kurz. W trzeciej z prezentowanych maszyn – cyfrowej Digital Series – wykonana została przy zastosowaniu tego samego podłoża, praca testowa Mark Andy.

W drugiej części spotkania wystąpili partnerzy technologiczni Mark Andy. Tomasz Nojszewski – Sales Manager NCE DuPont Advanced Printing w firmie DuPont Poland - zaprezentował wytwarzane przez tego producenta płyty fleksograficzne Easy. Z kolei z problematyką zarządzania barwą w kontekście drukowania opakowań i etykiet w technologii wąskowstęgowej zapoznał studentów Jacek Waciński, Technical Service Specialist Narrow Web w firmie Flint Group Polska. Spotkanie było też okazją do bezpośrednich rozmów z przedstawicielami Mark Andy oraz jej partnerów.

„Cieszymy się, że rozwiązania znajdujące się w naszej ofercie spotkały się z tak żywym zainteresowaniem studentów warszawskiej uczelni” – mówi Lena Chmielewska. „Co ciekawe, w nie mniejszym stopniu jak samymi maszynami byli oni równie mocno zainteresowani globalną sytuacją na rynku produkcji etykiet oraz jej przyszłością. Spotkanie zakończyła wspólna dyskusja z udziałem naszych gości oraz przedstawicieli dostawców, dzięki którym odbyły się warsztaty. Wspólnie uznaliśmy, że tego typu inicjatywy warto kontynuować, aby studenci mieli stały kontakt z dynamicznie rozwijającą się techniką fleksograficzną. Firma Mark Andy jest otwarta na współpracę oraz pomoc uczelniom kształcącym poligrafów, w kontekście poznawania technologii dedykowanej produkcji etykietowej i opakowaniowej” – podsumowuje Lena Chmielewska.

Źródło: Mark Andy