Firmy SATO i Comerso wspólnie dla ograniczenia marnotrawstwa żywności
1 Jan 1970 07:44

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma SATO, globalny lider w dziedzinie projektowania rozwiązań do identyfikacji i etykietowania, nawiązała współpracę z firmą Comerso specjalizującą się w usługach w dziedzinie produktów spożywczych w celu ograniczenia marnotrawstwa żywności w ramach działalności jednej z największych sieci handlowych we Francji.

Według raportu Francuskiej Agencji ds. Środowiska i Energii (DEME) we Francji każdego roku dochodzi do strat lub marnotrawstwa 10 mln ton żywności. We współpracy z SATO firma Comerso wdrożyła rozwiązanie obejmujące drukowanie etykiet bez podkładu na żądanie, których celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na produkty o upływającym okresie przydatności.

System obejmujący przenośne drukarki etykiet serii TH2 i PW2NX oraz specjalnie zaprojektowane zestawy adapterów do wózków, których obsługa nie wymaga użycia rąk, automatycznie łączy się z siecią informatyczną i bazą danych sieci handlowej, umożliwiając zautomatyzowane przecenianie. Obejmuje on także samoprzylepne etykiety linerless firmy SATO bez warstwy podkładu.

Benoit Gourlay, menedżer ds. rozwoju działalności w SATO France powiedział: „System SATO eliminuje ryzyko błędu wprowadzonych danych, straty wynikające ze stosowania etykiet z podkładem i zapewnia oszczędność papieru. Klient na pierwszy rzut oka widzi, ile może zaoszczędzić wybierając produkt przeceniony”.

„Ponadto zapewniliśmy klientowi wartość dodatkową poprzez zastosowanie etykiet linerless, co przekłada się na znaczne korzyści w zakresie ochrony środowiska i obniżania kosztów. Nie tylko wspieramy zapobieganie marnotrawstwa żywności, pomagamy także sieci handlowej ograniczyć ślad węglowy.”

Dzięki zastosowaniu intuicyjnych drukarek SATO serii TH2 i PW2NX sieć handlowa zwiększyła sprzedaż towarów przecenionych nawet do 85%. Ponadto technologia monitorowania i śledzenia firmy SATO umożliwia przedsiębiorstwu zestawianie niesprzedanych towarów z przyszłymi zamówieniami.

Phillipe Merlet, menedżer ds. IT i jakości w Comerso dodał: „Przeciwdziałanie marnotrawstwu żywności traktujemy we Francji jako priorytet. Jesteśmy niezwykle zadowoleni ze współpracy z SATO, która umożliwiła nam usprawnienie procesu przeceniania. Możemy teraz w kilku prostych etapach wyróżnić produkty z upływającą datą przydatności, co sprawia, że klienci mogą oszczędzać na zakupach, co jednocześnie ogranicza marnotrawstwo.”

Źródło: SATO