Głos konsumentów trafia na opakowania
1 Jan 1970 11:27

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Saarioinen – znany fiński producent dań gotowych – tuż przed walentynkami wprowadził na rynek opakowania zup, na których konsumenci mogli umieszczać własne teksty. Platforma internetowa w połączeniu z drukiem cyfrowym umożliwiła wykorzystanie nowych, ekscytujących możliwości opakowań.

W związku z zagrożeniem COVID-19 wielu konsumentów zamieniło obiady w stołówkach na gotowe posiłki w domu. Saarioinen i należąca do Pyroll Group firma PackageMedia, która specjalizuje się w opakowaniach i druku cyfrowym, wnieśli osobisty akcent do codziennego życia w cieniu pandemii. PackageMedia opracowała platformę internetową Saarioinen, na której stworzono ponad 400 życzeń walentynkowych z podanym imieniem autora i nazwą miejscowości. Życzenia, imię i nazwa miejscowości zostały cyfrowo wydrukowane na opakowaniach zup Saarioinen, a opakowania dostarczono do sklepów w całej Finlandii.

Digitalizacja w branży opakowań to znacznie więcej niż tylko metoda drukowania. Może służyć do łączenia świata cyfrowego i fizycznego w codziennie używanych opakowaniach i jest często stosowana w sektorze gier – powiedział Mauri Reinilä, dyrektor naczelny PackageMedia. Dzięki digitalizacji jesteśmy w stanie wykorzystywać pełny potencjał fizycznych opakowań. W tym przeprowadzonym na skalę przemysłową wdrożeniu skutecznie wykorzystaliśmy rozległe doświadczenie Pyroll Group w dziedzinie opakowań.

Zróżnicowane wykorzystywanie opakowań może być również korzystne dla środowiska. Na przykład użycie opakowań do przeprowadzenia loterii lub innej kampanii może ograniczyć wykorzystywanie innych materiałów marketingowych lub kampanii, a tym samym przynieść środowisku korzyści wynikające z mniejszego zużycia nośników. Czasami opakowania mogą również stać się obiektem kolekcjonerskim, w którym to przypadku nie trafiają do recyklingu po pierwszym wykorzystaniu.

Saarioinen interesuje się poznawaniem nowych technologii, dzięki którym produkty mogą prezentować głosy konsumentów. W Saarioinen uznajemy opakowania za bardzo ważny kanał marketingowy i jesteśmy zainteresowani dalszym jego wykorzystywaniem w przyszłości. Kampania walentynkowa była świetnym pomysłem na zaproszenie konsumentów do wspólnego tworzenia opakowań i poprawę nastroju w lutym – powiedziała Tiia Rita, dyrektor ds. marketingu w Saarioinen.

MetsäBoard Classic FBB wybrano jako materiał opakowaniowy z wielu powodów. Jest to jedna z najlepszych tektur na rynku pod względem wyglądu i funkcjonalności, a ponadto jest bezpieczna dla żywności. Dobra, produkowana odpowiedzialnie i łatwa do recyklingu tektura wzmacnia markę – powiedział Reinilä.

Opracowano na podstawie informacji firmy Metsä Board