Saarioinen – znany fiński producent dań gotowych – tuż przed walentynkami wprowadził na rynek opakowania zup, na których konsumenci mogli umieszczać własne teksty. Platforma internetowa w połączeniu z drukiem cyfrowym umożliwiła wykorzystanie nowych, ekscytujących możliwości opakowań.
W związku z zagrożeniem COVID-19 wielu konsumentów zamieniło obiady w stołówkach na gotowe posiłki w domu. Saarioinen i należąca do Pyroll Group firma PackageMedia, która specjalizuje się w opakowaniach i druku cyfrowym, wnieśli osobisty akcent do codziennego życia w cieniu pandemii. PackageMedia opracowała platformę internetową Saarioinen, na której stworzono ponad 400 życzeń walentynkowych z podanym imieniem autora i nazwą miejscowości. Życzenia, imię i nazwa miejscowości zostały cyfrowo wydrukowane na opakowaniach zup Saarioinen, a opakowania dostarczono do sklepów w całej Finlandii.
Digitalizacja w branży opakowań to znacznie więcej niż tylko metoda drukowania. Może służyć do łączenia świata cyfrowego i fizycznego w codziennie używanych opakowaniach i jest często stosowana w sektorze gier – powiedział Mauri Reinilä, dyrektor naczelny PackageMedia. Dzięki digitalizacji jesteśmy w stanie wykorzystywać pełny potencjał fizycznych opakowań. W tym przeprowadzonym na skalę przemysłową wdrożeniu skutecznie wykorzystaliśmy rozległe doświadczenie Pyroll Group w dziedzinie opakowań.
Zróżnicowane wykorzystywanie opakowań może być również korzystne dla środowiska. Na przykład użycie opakowań do przeprowadzenia loterii lub innej kampanii może ograniczyć wykorzystywanie innych materiałów marketingowych lub kampanii, a tym samym przynieść środowisku korzyści wynikające z mniejszego zużycia nośników. Czasami opakowania mogą również stać się obiektem kolekcjonerskim, w którym to przypadku nie trafiają do recyklingu po pierwszym wykorzystaniu.
Saarioinen interesuje się poznawaniem nowych technologii, dzięki którym produkty mogą prezentować głosy konsumentów. W Saarioinen uznajemy opakowania za bardzo ważny kanał marketingowy i jesteśmy zainteresowani dalszym jego wykorzystywaniem w przyszłości. Kampania walentynkowa była świetnym pomysłem na zaproszenie konsumentów do wspólnego tworzenia opakowań i poprawę nastroju w lutym – powiedziała Tiia Rita, dyrektor ds. marketingu w Saarioinen.
MetsäBoard Classic FBB wybrano jako materiał opakowaniowy z wielu powodów. Jest to jedna z najlepszych tektur na rynku pod względem wyglądu i funkcjonalności, a ponadto jest bezpieczna dla żywności. Dobra, produkowana odpowiedzialnie i łatwa do recyklingu tektura wzmacnia markę – powiedział Reinilä.
Opracowano na podstawie informacji firmy Metsä Board