Grupa Akomex: więcej opakowań z rozwiązaniami barierowymi
1 Jan 1970 12:36

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Grupa Akomex, czołowy producent opakowań kartonowych w Polsce, w odpowiedzi na oczekiwania klientów zwiększa wolumen produkcji monomateriałowych ekologicznych opakowań barierowych, które ograniczają stosowanie tworzyw sztucznych. To rozwiązania dedykowane m.in. dla producentów żywności, poszukujących opakowania bezpiecznego, w pełni recyklingowego, wygodnego dla konsumenta i przyjaznego dla środowiska.

Zarząd Grupy Akomex liczy na to, iż w perspektywie najbliższego roku produkty z rozwiązaniami barierowymi zyskają jeszcze większe uznanie wśród świadomych konsumentów oraz producentów żywności i pozwolą tym samym zwiększyć udziały w kolejnym segmencie rynku opakowaniowego.

Jak podkreśla Grupa Akomex, jej decyzja o zwiększeniu podaży monomateriałowych opakowań barierowych, wykonanych w 100% z tektury litej, to wyjście naprzeciw potrzebom rynku. Dzięki wprowadzeniu alternatywnych rozwiązań opartych na celulozie bez udziału tworzyw sztucznych, opakowania barierowe od Akomexu są w pełni zdatne do recyklingu, wygodne dla konsumenta i przyjazne dla środowiska. Jedną ze stosowanych form bariery jest specjalna powłoka, która naniesiona na tekturę stanowi barierę dla penetracji tłuszczu i wszelkiego rodzaju płynów. Głównym celem opakowań barierowych jest skuteczne zabezpieczenie produktu wymagającego niestandardowej ochrony. Każdy produkt inaczej może reagować w kontakcie z tekturą, dlatego ekologiczne rozwiązania barierowe są opracowywane indywidualnie i testowane z produktem końcowym – z uwzględnieniem zmieniających się warunków podczas każdego etapu łańcucha logistycznego.

Można śmiało stwierdzić, że opakowania barierowe monomateriałowe są trendem ostatnich miesięcy. Wynika to z powszechnego dążenia do gospodarki o obiegu zamkniętym. Klienci coraz częściej zlecają nam opracowanie odpowiedniego rozwiązania, a następnie produkcję opakowań barierowych dla swoich produktów. Nasi eksperci z działu R&D dobierają wówczas odpowiednią opcję bariery dla danego produktu, przeprowadzają liczne testy i wybierają te, które trafiają do produkcji. Zastosowanie ekologicznych rozwiązań barierowych w formie powłok eliminuje tworzywa sztuczne z opakowań, zachowując tym samym ich kluczowe właściwości. Dzięki temu otrzymujemy alternatywne rozwiązanie, które spełnia 3 najważniejsze dla nas cechy – jest łatwe w recyklingu, wygodne dla konsumenta i korzystne dla środowiska. Co więcej, jest ono w stanie zminimalizować opłatę produktową, czyli taką, którą muszą zapłacić producenci wytwarzający produkty pod własną marką i pakujący je w opakowania. Wysokość tych opłat dla poszczególnych rodzajów opakowań określa Rozporządzenie Ministra Środowiska i na ten moment za użycie 1 kg tworzywa sztucznego producent musi zapłacić 2,70 zł, 1,40 zł za aluminium, a za papier i tekturę tylko 70 gr. W efekcie rozwiązanie barierowe jest nie tylko bardziej ekologiczne, ale i tańsze – komentuje Grzegorz Łajca, Prezes Grupy Akomex (na zdjęciu) i dodaje: Liczymy, że w perspektywie najbliższego roku produkty monomateriałowe z tektury z rozwiązaniem barierowym zyskają jeszcze większe uznanie wśród świadomych, proekologicznych konsumentów oraz licznych producentów i pozwolą nam zagospodarować kolejny segment rynku opakowaniowego.

Opakowania z tektury litej w sektorze spożywczym są rozwiązaniem pozwalającym na redukcję plastikowych opakowań jednorazowego użytku, co przyczynia się do ochrony środowiska i zwiększenia świadomości ekologicznej konsumentów. Do tej pory Grupa Akomex skutecznie wyeliminowała tworzywa sztuczne z opakowań barierowych w branżach takich jak: mięsna, drobiarska, piekarnicza, food service i inne. W opakowaniach mrożonych, panierowanych produktów Grupa Akomex usunęła polietylen ze struktury opakowania. Pozwoliło to na zmianę kwalifikacji materiału pod względem recyklingu i wpłynęło na zmniejszenie opłaty produktowej o 93% dla rynku polskiego.

Opracowano na podstawie informacji Grupy Akomex