Grzegorz Szmigiera koordynatorem serwisu w Mark Andy Poland
1 Jan 1970 10:40

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Z początkiem stycznia br. Grzegorz Szmigiera objął nowo utworzone stanowisko koordynatora działu serwisu w Mark Andy Poland. Kieruje pracą pięciu polskich techników tworzących lokalne struktury serwisowe firmy. Zmiany wynikają z dynamicznego wzrostu sprzedaży realizowanej przez Mark Andy w naszym kraju i związanego z tym rosnącego zapotrzebowania na kompleksową opiekę posprzedażową świadczoną jej polskim klientom. Obecnie szeroko rozumiany dział wsparcia technicznego Mark Andy Poland, w skład którego – poza pracownikami serwisu – wchodzą też instruktorzy druku, stanowi niemal połowę zatrudnienia firmy.

Grzegorz Szmigiera to osoba o bogatych kwalifikacjach w obszarze działalności serwisowej, mająca za sobą wieloletnie, międzynarodowe doświadczenia w różnych branżach. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej, a szlify zawodowe zdobywał w firmach takich jak Hitmark (zajmującej się wdrażaniem i serwisowaniem drukarek przemysłowych Hitachi) oraz – przez minionych sześć lat – PANalytical, specjalizującej się w urządzeniach rentgenowskich. W drugiej z wymienionych pełnił stanowisko Customer Support Engineer, a w roku 2014 kierowany przez niego zespół zdobył tytuł PANalytical Champion Team dla najlepszego zespołu serwisowego w strukturach firmy.

Od 1 stycznia br. Grzegorz Szmigiera wspiera swoim doświadczeniem dział serwisu Mark Andy Poland. „Moim zadaniem jest przede wszystkim dbanie o jego sprawną pracę oraz koordynacja działań polskich techników serwisowych w ramach struktur europejskich” – mówi. „Warto bowiem zaznaczyć, że w zakresie obsługi posprzedażowej i serwisowej polski oddział Mark Andy wciąż podlega brytyjskiej jednostce firmy. Stamtąd też koordynowane są działania w zakresie wsparcia technicznego dla wszystkich klientów z Europy, także z Polski. W naturalny sposób zatem polscy pracownicy Mark Andy – poza opieką nad rodzimymi klientami – są również angażowani do wizyt serwisowych i napraw maszyn w innych krajach. Z drugiej strony polski rynek jest dla Mark Andy coraz bardziej istotny – tylko w ubiegłym roku pojawiło się na nim 27 nowych maszyn naszej firmy. Ta dynamika sprzedaży wymusiła niejako rozbudowę działu serwisu i pojawienie się w jego strukturach nowego stanowiska – koordynatora”.

Przemysław Polkowski – dyrektor Mark Andy Poland, dodaje: „Cieszymy się, że do naszego zespołu zajmującego się szeroko rozumianą opieką posprzedażową dołączył Grzegorz Szmigiera – osoba o bogatych doświadczeniach zawodowych, także w skali globalnej. Z roku na rok odnotowujemy rekordową sprzedaż nowych maszyn w naszym kraju, wśród których spory odsetek stanowią rozwiązania cyfrowe i hybrydowe. To zaś wymusza coraz większe zaangażowanie w kwestie związane nie tylko ze sprawnym wdrożeniem samych urządzeń i szkoleniem personelu klienta, ale też z kompleksową opieką posprzedażową – zarówno od strony mechanicznej, jak i software’owej. Z tego względu niezbędne było stworzenie stanowiska koordynatora prac rodzimej grupy specjalistów oraz rozbudowa działu serwisu o kolejnych techników. Obecnie dysponujemy zespołem, który jest w stanie nie tylko zapewnić właściwą opiekę nad polskimi klientami Mark Andy, ale też w dużej mierze stanowi o potencjale europejskich struktur serwisowych naszej firmy”.

Jak dodaje Grzegorz Szmigiera, pracownicy polskiego działu serwisu stale podnoszą swoje kwalifikacje, by wspierać klientów na każdym etapie wdrożenia i eksploatacji maszyny: „Mark Andy z założenia dba o tzw. cross-training, tj. by technik serwisowy nie specjalizował się w jednym, konkretnym modelu maszyny, ale by jego kwalifikacje były jak najbardziej kompletne. Z uwagi na pojawianie się w ofercie rozwiązań w coraz większym stopniu bazujących na technologii cyfrowej, poszerzanie wiedzy i podnoszenie umiejętności serwisantów – zarówno w zakresie obsługi mechanicznej maszyn, jak też sterującego nimi oprogramowania – jest rzeczą konieczną i oczywistą. Z tego względu uczestniczą oni regularnie w specjalnych szkoleniach, np. gdy na rynku pojawia się nowy model – jak ostatnio Digital Series HD”.

„Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji, pogłębianie wiedzy, jak też jej transfer pomiędzy specjalistami ds. serwisu to naszym zdaniem jedne z najważniejszych elementów kompleksowej opieki posprzedażowej i klucz do kolejnych sukcesów sprzedażowych. Jestem przekonany, że dysponując tak wykwalifikowanym zespołem, jaki obecnie posiadamy, możemy zagwarantować polskim użytkownikom maszyn Mark Andy bezpieczeństwo i spokój, jakiego oczekują inwestując w sprzęt naszej marki” – podsumowuje Grzegorz Szmigiera.

Źródło: Mark Andy