Heidelberg raportuje o wynikach I kwartału 2023-24
1 Jan 1970 12:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Heidelberg zanotowała dobre otwarcie nowego roku finansowego dzięki ożywieniu w Azji i wzrostowi w segmencie opakowań. Sprzedaż firmy w pierwszych trzech miesiącach (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2023 r.) wzrosła do 544 mln euro (z 530 mln euro w ubiegłym roku).

Skorygowany wynik operacyjny (EBITDA) w wysokości 42 mln euro był o 18 mln euro wyższy od skorygowanego wyniku za analogiczny kwartał poprzedniego roku. Odpowiednia marża EBITDA wyniosła 7,7% (w poprzednim roku: 4,6%). Wynik netto po opodatkowaniu poprawił się do 10 mln euro (w poprzednim roku: 5 mln euro). Na poziomie regionalnym firma zanotowała znaczący wzrost liczby zamówień napływających z Azji, ale popyt na innych rynkach był raczej słaby.

W segmencie Rozwiązań Opakowaniowych firma odnotowała szczególnie silny, ok. 25%, wzrost zamówień. Heidelberg posiada strategicznie dobrą pozycję na swoim głównym rynku poligraficznym, dzięki czemu może amortyzować ograniczony rozwój w innych obszarach - mówi Ludwin Monz, dyrektor generalny firmy. Po prezentacji w maju 2023 r. nowej maszyny Boardmaster do wysokowydajnego druku opakowań firma wygenerowała pierwszą sprzedaż już w pierwszym kwartale.

Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg