HEIDELBERG rozpoczyna rok finansowy 2024/2025
1 Jan 1970 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) rozpoczął nowy rok finansowy 2024/2025 z dużym wzrostem napływających zamówień. Dzięki bardzo udanym targom drupa, zamówienia przychodzące firmy w pierwszych trzech miesiącach (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2024 r.) przekroczyły oczekiwania wynoszące około 650 mln EUR i wyniosły 701 mln EUR (w poprzednim roku: 591 mln EUR). Jest to najwyższa wartość zamówień od 2016 r., co stanowi mocną podstawę dla całego roku obrotowego. Regiony Europy (+25 proc.) i obu Ameryk (+30 proc.) odnotowały szczególnie silny wzrost. Słabszy wzrost odnotowano w Azji (+3 proc.), a to z powodu targów Print China, które sprawiły, że na tym rynku poprzedni rok był wyjątkowo dobry.

Silne ożywienie w naszym portfelu zamówień pozwala nam patrzeć na cały rok finansowy z dużym optymizmem – powiedział Jürgen Otto, CEO HEIDELBERG. Zadowalający portfel zamówień z targów drupa doprowadzi do wzrostu sprzedaży w kolejnych kwartałach w porównaniu do 1 kwartału. Jednocześnie pracujemy nad naszą sytuacją kosztową i kosztami personelu, które generalnie są zbyt wysokie – dodaje.

Prognoza potwierdzona

Zgodnie z oczekiwaniami, sprzedaż w pierwszym kwartale w wysokości 403 mln euro była niższa niż w poprzednim roku (544 mln euro), ocenia się, że jest to wynikiem niechęci do inwestowania przed targami drupa. Skorygowany wynik operacyjny (EBITDA) spadł o około 51 mln euro do -9 mln euro w porównaniu do skorygowanego wyniku za ten sam kwartał poprzedniego roku. Odpowiednio marża EBITDA wyniosła -2,3 proc. (w poprzednim roku: 7,7 proc.). Wynik netto po opodatkowaniu spadł do -42 mln euro (w poprzednim roku: 10 mln euro). Zgodnie z oczekiwaniami, wolne przepływy pieniężne były ujemne i wyniosły -103 mln euro (w poprzednim roku: -27 mln euro).

HEIDELBERG odczuł skutki spadku zamówień z trzeciego kwartału 2023/2024 w pierwszym kwartale – powiedziała Tania von der Goltz, dyrektor finansowy. Pomimo oczekiwanej poprawy sprzedaży i zysków w drugiej połowie roku, będziemy nadal pracować nad naszymi kosztami i wydajnością. Oczekujemy, że w bieżącym roku osiągniemy wynik z poprzedniego roku.

W szczególności w segmencie rozwiązań do druku HEIDELBERG odnotował silny wzrost zamówień – o około 21 proc., jednak w przeciwieństwie do tego, sprzedaż spadła o około 23 proc. od kwietnia do czerwca z powodu niskiego poziomu zamówień w trzecim kwartale ubiegłego roku. Przychodzące zamówienia w segmencie Packaging Solutions poprawiły się o 17 proc., podczas gdy sprzedaż w tym segmencie spadła o 29 proc., zgodnie z oczekiwaniami.

HEIDELBERG zaprezentował się na targach drupa jako dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży poligraficznej w zakresie druku offsetowego i cyfrowego. W szczególności współpraca z Canon ma na celu otwarcie rosnącego rynku cyfrowego druku przemysłowego. HEIDELBERG zamierza znacząco zwiększyć sprzedaż w tym obszarze w perspektywie średnioterminowej.

Prognoza na rok finansowy 2024/2025 została potwierdzona w kontekście dużego napływu zamówień. Zakładając, że globalna gospodarka nie będzie rosła wolniej niż przewidują instytuty badań ekonomicznych, HEIDELBERG spodziewa się stabilnego rozwoju zysków przy utrzymaniu sprzedaży na tym samym poziomie.

 

Opracowano na podstawie informacji Heidelberg