Infograf w Chinach
1 Jan 1970 17:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po raz kolejny przedstawiciele firmy InfoGraf udali się z wizytą do Chin. Tym razem było kilka powodów: a to pierwsze po pandemii targi branżowe, a to przeprowadzenie testów dla klientów, a to odwiedzenie kolejnych fabryk.

Podczas tego wyjazdu – a trwał on jedenaście dni – odwiedziliśmy targi All in Print w Szanghaju oraz jedenaście fabryk, tak więc program był bardzo napięty.

Pierwszego dnia testowaliśmy maszynę do produkcji kopert bąbelkowych z papierowymi bąbelkami. Maszyna jest o tyle ciekawa, że w linii przygotowuje z papieru wkład bąbelkowy, który można zamknąć dwiema warstwami papieru, górną warstwę można zadrukować w technologii flekso, tak że mamy koperty z nadrukiem, dodatkowo w linii są wklejane taśma dwustronna oraz nitka, tak jak do kopert kurierskich. Dodatkową innowacją jest zespół powlekania torebki specjalnym wodoodpornym klejem, w pełni ekologicznym, który po wyschnięciu zabezpiecza kopertę do tego stopnia, że dwa tygodnie może leżeć w wodzie bez uszczerbku. Przy nas pracownik fabryki wlewał wodę do tak zabezpieczonej koperty i woda nie przeciekła. Ta sama fabryka produkuje maszynę do powlekania gotowych kartonów z tektury falistej w celu uzyskania wodoodporności. Powinno to zainteresować producentów kartonów zbiorczych; wiemy, że z przemakaniem kartonów z tektury bywa problem.

Na targach w Szanghaju testowaliśmy dla naszego stałego klienta z Polski automat do cold stampingu, czyli złocenia na zimno. Technologia ta zaczyna być coraz poważniej brana pod uwagę jako alternatywa dla hot stampingu. Jakość złocenia jest bardzo dobra, dla laika nie do rozpoznania, bez potrzeby stosowania matryc do hot stampingu, które – jak wiemy – są bardzo drogie i do każdej pracy jest potrzebna inna. Tutaj jako formy używamy szablonu, tak jak w sitodruku, który jak wiadomo jest wielokrotnego użytku. Po wykorzystaniu szablonu na tej samej siatce wykonujemy nowy szablon, tak że koszty przygotowania „kliszki” do cold stampingu są nieporównywalnie niższe niż do hot stampingu. Co więcej, na tej samej maszynie możemy uszlachetniać arkusze lakierem UV, czy to wybiórczo, czy to po całości. Wynika to z faktu, że do położenia wzoru używamy właściwie automatu do sitodruku, który pracuje w linii z systemem cold stampingu. Testowany system od innych systemów odróżnia to, że ma dwa niezależne napędy na serwomotorach do przesuwu folii, co pozwala na równoczesne położenie dwóch wzorów w jednym przejściu arkusza, a to, jak wiemy, pozwala na duże oszczędności surowca, który nie jest tani.

Drugą maszyną, która była testowana i również przeszła testy pomyślnie, była linia do produkcji luksusowych toreb; był z nami obecny klient z Polski. Maszyna jest produkowana przez firmę Zenbo, będącą jednym z lepszych producentów tego typu maszyn, jeśli nie najlepszym.

Linia w jednym przejściu wykonuje gotową torbę. Podany arkusz papieru jest bigowany, wklejane są wzmocnienia, jest robiony górny fałd torby, panczowanie, a następnie jest formowany i sklejany rękaw torby, który następnie jest obracany, aby mogło być uformowane dno torby, do którego automatycznie jest wkładana wkładka wzmacniająca dno, dalej jest nakładany klej w celu zamknięcia dna i w ten sposób powstaje gotowa torba. Linia jest w stanie wyprodukować około 4000 toreb na godzinę. Z tego, co wiem, to jeśli klient się zdecyduje, a wszystko na to wskazuje, będzie to pierwsza tego typu maszyna zainstalowana w naszym kraju. Po targach byliśmy na testach maszyny w siedzibie firmy Zenbo.

Podczas targów odwiedziliśmy też stoisko firmy Rolam, która produkuje bardzo dobre składarko-sklejarki, a której InfoGraf jest wyłącznym przedstawicielem na rynku polskim. Firma Rolam zaprezentowała składarko-sklejarkę do kartonów z tektury falistej o szerokości 2500 mm. Nowy system kontroli pudełek firmy Luster, który jest wbudowany w maszynę, posiada cztery kamery i pozwala na pełną kontrolę pudełka pod względem druku, kodów kreskowych i kodów Braille’a, hot stampingu, bigowania itp. Istnieje możliwość przygotowania tylko samej maszyny do inspekcji, która pozwoli na sprawdzenie jakości pudełka przed jego sklejeniem. Może to mieć sens przy dużej produkcji i posiadaniu kilku składarko-sklejarek, gdyż system jest w stanie dużo szybciej wykonać samą inspekcję. Pokazano nowe typy podajników oraz wykładania. Po targach odwiedziliśmy firmę w jej nowym zakładzie; byliśmy pod wrażeniem nowoczesności firmy i produkcji.

Na uwagę zasługuje firma Guanga, producent tygli, które są znane i cenione, a które firma InfoGraf ma w swojej ofercie. Na targach zaprezentowano maszynę do produkcji pudełek przestrzennych dla gastronomii, np. do burgerów, dań na wynos czy tacek. Jak wiemy, producentów tego typu maszyn jest co najmniej kilku, ale dopiero u tego producenta zastosowano nowe rozwiązanie nanoszenia kleju. Większość producentów podaje klej przez gąbki, trzeba więc za każdym razem na nowo przygotowywać maszynę, wyklejać gąbkami, co jest pracochłonne i nieprecyzyjne. W prezentowanej maszynie zastosowano dyszowy system podawania kleju firmy HHS, cztery dysze pozwalają na bardzo szybkie i dokładne ustawienie nakładania kleju.

W fabryce firmy Yoco, producenta znanych automatów do sztancowania, którego firma InfoGraf jest autoryzowanym przedstawicielem, oglądaliśmy nowe rozwiązanie przy automacie ze złoceniem: karetka do zakładania folii do hot stampingu jest wysuwana z maszyny, co bardzo ułatwia dostęp do wymiany folii.

Uwaga. Dla osób planujących zakup w najbliższym czasie automatu do sztancowania mamy ciekawą ofertę w związku z targami drupa. Mamy w ofercie pakiet maszyn w dużo niższej cenie, które będą do odbioru po targach, czyli na początku czerwca 2024 roku. Zainteresowane osoby zapraszamy do kontaktu.

O propozycjach dla branży opakowaniowej będziemy jeszcze pisać, a dzieje się dużo. Zapraszamy do zaglądania na nasz kanał na YT – InfoGraf, będziemy tam publikować filmy z targów i z naszych inspekcji oraz testów.

Artykuł sponsorowany