Innowacje, współpraca i technologia napędzają rozwój Impression Label
1 Jan 1970 13:16

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Na początku 2022 roku wśród producentów etykiet w Denver, w stanie Kolorado (US), pojawił się nowy gracz — Impression Label. Zmiana marki była wynikiem połączenia dwóch producentów etykiet z Denver o długiej tradycji — Denver Blair Labeling i Buckley Graphics, w wyniku czego, jak mówi dyrektor finansowy Marco De La Vega, Powstała jedna firma mająca łącznie ponad 350-letnie doświadczenie, która zobowiązała się dostarczać producentom w Kolorado prawdziwie innowacyjne rozwiązania w zakresie projektowania produktów, druku i opakowań.

W ramach najnowszych ważnych zmian, firma Impression Label zmodernizowała całą konfigurację prepressu przy użyciu KODAK FLEXCEL NX Central, nowego oprogramowania do automatycznego przygotowywania układu płyt od firmy Miraclon. Inwestycja była poprzedzona wieloma beta testami tej technologii, w czasie których firma Impression uzyskała znaczne oszczędności czasu, materiałów i kosztów, m.in. eliminując nawet godzinę dziennie poświęcaną na ręczne przygotowywanie układów płyt i znacząco zwiększając ich wykorzystanie.

Zaskakujące początki

Marco i jego brat Christian, dyrektor ds. operacyjnych w Impression, doskonale pamiętają swoje pierwsze kroki w branży etykiet samoprzylepnych. Po wszystkich tych latach wydaje się, jakby to było wczoraj, kiedy moja mama zadzwoniła do nas i powiedziała, że kupiła drukarnię etykiet — mówi z uśmiechem. Ponieważ z wykształcenia była biochemiczką i razem z naszym ojczymem właśnie przeszli na emeryturę, było to pewnym zaskoczeniem - dodaje.

Był rok 2008, szczyt globalnego kryzysu finansowego, i matka braci, Lourdes Solis, szukała stosunkowo bezpiecznej inwestycji w produkcji. Marco wspomina: Razem z moim ojczymem, Spencerem Brownem, przyjrzeli się około 180 firmom, zanim zdecydowali się na Blair Labeling, uznając, że rynek etykiet rozwija się i wygląda na dość odporny na recesję.

Przejęcie uczyniło z firmy jedną z największych w 100% proc.mniejszościowych i należących do kobiet biznesów w Stanach Zjednoczonych, a także zwiastowało początek okresu intensywnych inwestycji i rozwoju pod kierownictwem Lourdes, Spencera, Marco i Christiana. Dziś Impression Label oferuje kompleksową produkcję szerokiej gamy wysokiej jakości, doskonałych samoprzylepnych etykiet reklamowych i przemysłowych, w tym naklejek, plomb, etykiet termicznych, wzorów, metek, wieszaków i kart. Główne rynki firmy to agrochemiczny, spożywczy i nutraceutyków.

Jedną z rzeczy, które odróżniają Impression Label od podobnych firm, jest silna kultura współpracy, doskonale widoczna u 33 pracowników. Mamy bardzo płaską strukturę — wyjaśnia Marco. Nie opiera się ona na sztywnej hierarchii, tylko na podejściu do każdego zadania na zasadzie Jak możemy to zrobić?. Cokolwiek trzeba zrobić, pojawiamy się i to robimy. Staramy się dostarczać trzy rzeczy — konkurencyjne ceny, wysokiej jakości produkty i wspaniałą obsługę klienta — i lubimy myśleć, że nam się to udaje.

FLEXCEL NX — „Najlepsza technologia dla firmy”

Firma Impression Label była wczesnym użytkownikiem systemu KODAK FLEXCEL NX System, instalując tę technologię w 2008 roku. „Sprawdziliśmy inne płyty fleksograficzne HD na rynku” — mówi Christian — „ale technologia FLEXCEL NX była wyraźnie lepsza zarówno pod względem wydajności, jak i jakości. Od początku widzieliśmy spójność i jakość druku, które z czasem jeszcze uległy poprawie dzięki DIGICAP NX Patterning i NX Advantage. Płyty FLEXCEL NX Plates są znacznie trwalsze od konkurencyjnych produktów, co jest dla nas ważne — szczególnie, kiedy regularnie realizujemy olbrzymie nakłady. Technologia jest także bardzo prosta w obsłudze i wybacza wiele błędów, za co Marco i ja możemy ręczyć jako stosunkowo nowi użytkownicy maszyny”.

Impression Label w 100 proc. korzysta z płyt FLEXCEL NX Plates — mówi Marco i dodaje: To kluczowa technologia dla naszej obietnicy wysokiej jakości, która odgrywa dużą rolę z uwagi na rosnący trend wśród klientów, którzy oczekują atrakcyjnych etykiet z foliowym i metalicznym wykończeniem. Oferujemy druk odwrócony, zadruk całej powierzchni i dużo bieli, nakładając na nią do siedmiu kolorów. Nasze biele wyglądają tak, jakby zostały wykonane techniką sitodruku rotacyjnego. I nie mamy z tym żadnych problemów.

Skokowa zmiana wydajności dzięki oprogramowaniu KODAK FLEXCEL NX Central Software

Poza oszczędzaniem czasu i kosztów, automatyczna optymalizacja układu w oprogramowaniu wspiera cele użytkowników w zakresie zrównoważonego rozwoju, generując mniej odpadów i zużywając mniej energii i rozpuszczalnika. Umożliwia też bezproblemową integrację wielu elementów zaawansowanego patterningu powierzchni płyt, mających poprawić wydajność drukowania, w jednym zautomatyzowanym układzie płyty, a także zwiększa spójność i ogranicza błędy, minimalizując liczbę kontaktów z klientem. Poprawia również wydajność, umożliwiając zdalne zarządzanie procesem przygotowywania układu płyt przez wielu klientów.

Oprogramowanie FLEXCEL NX Central Software ułatwia i automatyzuje

Marco De La Vega opisuje korzyści, jakie Impression Label czerpie z nowego oprogramowania: Wcześniej nasz dział graficzny poświęcał mnóstwo czasu, aby jak najlepiej rozmieścić zadania na płycie. Teraz, mając FLEXCEL NX Central Software, wszystko odbywa się automatycznie, co eliminuje domysły i optymalizuje układy płyt. Umożliwia nam maksymalne wykorzystanie środków wydawanych na płyty i oszczędza czas naszych kierowników od prepressu, którzy mogą poświęcić swoją uwagę innym rzeczom.

Kierowniczka działu graficznego Kate Pooch mówi w oparciu o własne codzienne doświadczenie o ulepszeniach, które nowa platforma programowa wniosła do Impression Label. „FLEXCEL NX Central Software pozwala nam oszczędzać czas i materiały, zwiększając wydajność całej firmy. Mamy w dziale dwóch grafików, którzy zwykle jako jedyni znali konkretne zadania, nad którymi pracowaliśmy. A zatem trzeba było ręcznie przeciągać pliki i starać się wymyślać jak najlepsze wykorzystanie arkusza. Teraz po prostu wysyłamy pliki, a program rozmieszcza je na płycie. Podaje również procentowe wykorzystanie płyty, dzięki czemu wiem, czy mogą zostawić otwarte zadanie na wypadek, gdyby pojawiło się nowe zlecenie”. Na potwierdzenie tych korzyści podaje też liczby: „Szacuję, że oszczędzamy co najmniej godzinę dziennie i wykorzystujemy około 80% powierzchni każdej płyty zamiast wcześniejszych 60%”.

Kate mówi, że dodatkowa zaleta oprogramowania FLEXCEL NX Central Software pojawia się, kiedy w firmie dochodzi do wyłączenia energii. „Dawniej po przywróceniu prądu musieliśmy zastanawiać się, które płyty były już gotowe i ładować wszystko od nowa. Zdarzało się nawet robić jakąś płytę dwukrotnie. Teraz po uruchomieniu kopii zapasowej systemu mamy dostęp do wszystkich plików. To ogromna oszczędność czasu”.

Jedyny klient

Spoglądając wstecz na 14 lat, odkąd wraz z Christianem nieoczekiwanie zostali drukarzami etykiet, Marco przyznaje, że sukces firmy w dużym stopniu zawdzięczają wsparciu zespołu Miraclon. Każda firma obiecuje, że zawsze będzie służyć pomocą, ale Miraclon naprawdę to robi. A ponieważ jesteśmy także ich dostawcą, zawsze staramy się zapewniać równie wysoki standard obsługi. W razie problemów wystarczy jeden telefon, aby otrzymać odpowiedź. Z ludźmi łatwo się współpracuje i nie pamiętam, żeby ktoś oferował wsparcie na takim poziomie. W przypadku innych dużych firm mamy wrażenie, że jesteśmy tylko numerem, ale Miraclon sprawia, że czujemy się ich jedynym klientem.

Opracowano na podstawie informacji firmy Miraclon

 

error: Kopiowanie zabronione!