Innowacyjne i niebanalne opakowanie firmy Tetra Pak
1 Jan 1970 13:40

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Tetra Pak robi kolejny krok w kierunku jeszcze lepszej optymalizacji wykorzystania przestrzeni w transporcie i magazynowaniu. Firma wprowadza na rynek opakowanie Tetra Classic Aseptic 65 ml, które wcześniej z powodzeniem wdrożyła na rynkach południowo-wschodniej Azji.

Innowacyjna, oryginalna kostka Tetra Classic Aseptic 65 ml należy do linii produktów Tetra Classic Aseptic. Pozwala na zoptymalizowane układanie towaru, bardziej wydajną dystrybucję, a wszystko to przy zachowaniu funkcjonalności i estetyki opakowania. Sześć 65 mililitrowych opakowań łączy się w prostopadłościan, który pozwala na najbardziej wydajnie rozwiązania w dystrybucji oraz przechowaniu, co jest kluczowe między innymi z perspektywy sieci handlowych, ceniących jak najbardziej optymalne wykorzystanie przestrzeni transportowej i półkowej.

Unikalne rozwiązanie, jakim jest ułożenie kilku opakowań w całość, pozwala zaoszczędzić miejsce w transporcie i umieścić aż 9600 opakowań produktu na jednej palecie. W porównaniu do tradycyjnych opakowań nowość od Tetra Pak pozwala na użycie mniejszej ilości surowca (aż do 28% mniej w porównaniu do analogicznych rozwiązań opakowaniowych) oraz zaoszczędzenie do 40% miejsca w transporcie. Wiążą się z tym korzyści dla środowiska, w tym mniejsza emisja CO2 do atmosfery.

Tetra Classic Aseptic 65 ml zachowuje też wszystkie własności pozostałych opakowań Tetra Pak. Przede wszystkim jest uniwersalne. Pozwala na bezpieczne przechowanie produktów mlecznych, soków i innych płynnych produktów spożywczych. Zachowują one świeżość bez zastosowania konserwantów, są także chronione przed wpływem światła i tlenu, dzięki czemu nie tracą cennych wartości odżywczych. Mogą też w łatwy sposób zostać poddane całkowitemu recyclingowi. Dodatkowo opakowanie pozwala na kreatywne rozwiązana brandingowe.

Korzyści z wprowadzenia produktu wymienia Aleksandra Jędrzejewska, Dyrektor Marketingu Tetra Pak: „Nowe opakowanie zapewni profity nie tylko konsumentom, ale też sieciom sklepów. W przypadku tych ostatnich możemy mówić o bezpośrednich oszczędnościach, które będzie można odczuć zarówno w transporcie, jak i w zagospodarowaniu przestrzeni na półkach. Dzięki niezawodnej ochronie żywności, minimalnemu zużyciu materiałów i dużej wydajności w dystrybucji, opakowanie Tetra Classic Aseptic 65ml stanowi idealną odpowiedź na zapotrzebowania rynku przy zachowaniu dbałości o środowisko.”

Badania na rynku azjatyckim, gdzie opakowanie jest z powodzeniem stosowane od grudnia 2018 roku, wykazują, że konsumenci oceniają je bardzo pozytywnie.

Źródło: Tetra Pak