interpack i WPO poszerzają partnerstwo
1 Jan 1970 08:18

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

interpack i Światowa Organizacja Opakowań (WPO) intensyfikują swoją wieloletnią współpracę. Celem strategicznego partnerstwa jest jeszcze silniejsze promowanie innowacji, zrównoważonego rozwoju i globalnej wymiany wiedzy w branży opakowań.

To współpraca o wieloletniej tradycji: interpack, wiodące na świecie targi branży opakowań i powiązanych z nimi procesów, oraz WPO są ze sobą ściśle powiązane od dziesięcioleci. Teraz obie strony zapowiadają jeszcze intensywniejsze współdziałanie oraz obopólne inicjatywy mające na celu wzmocnienie globalnego przemysłu opakowaniowego. Jesteśmy związani z Messe Düsseldorf od wielu lat, a targi interpack już dawno stały się dla nas domem w Niemczech. Razem chcemy osiągnąć wielkie rzeczy dla branży i z pasją wspierać interpack - mówi Luciana Pellegrino, prezeska WPO.

WPO i interpack podzielają wiele wspólnych celów, w szczególności w zakresie promowania innowacji, zrównoważonego rozwoju, edukacji i globalnej sieci kontaktów. Rozszerzona współpraca będzie jeszcze intensywniej propagować ważne tematy, takie jak gospodarka o obiegu zamkniętym, zrównoważony rozwój i ochrona zasobów w przemyśle opakowaniowym. Naszym celem jest promowanie rozwoju i postępu przemysłu przetwórczego i opakowaniowego oraz zapewnienie jego sukcesu na światowych rynkach - mówi Thomas Dohse, dyrektor interpack, opisując wizję targów. Dzięki WPO mamy po swojej stronie idealnego partnera, by nadal realizować te cele. Wspólne wykorzystanie naszej globalnej sieci to wielki krok.

Wspólne projekty przed interpack 2026

WPO organizuje jeden z najbardziej prestiżowych konkursów opakowaniowych na świecie - WorldStar Global Packaging Awards. W 2026 r. ceremonia wręczenia nagród po raz kolejny odbędzie się w ramach targów interpack, zapewniając uczestnikom możliwość zaprezentowania się podczas imprezy o międzynarodowym zasięgu. WPO będzie miało własne stoisko na targach i będzie aktywnie dzielić się swoją wiedzą, m.in. w studio telewizyjnym i na forum Spotlight. W ramach partnerstwa tematycznego WPO będzie również zaangażowana w kanały interpack poza czasem trwania targów, takie jak Spotlight Magazine.

Aktywność w Azji i Afryce

Partnerstwo obejmuje również targi interpack alliance Shanghai World of Packaging w Chinach i pacprocess MEA/Food Africa w Egipcie. WPO będzie reprezentowane na stoisku w Szanghaju od 18 do 20 listopada oraz w Kairze od 3 do 5 grudnia 2024 roku. Organizacja aktywnie partycypuje również w programie wspierającym. Projekty interpack "Women in Packaging" i inicjatywa SAVE FOOD odegrają ważną rolę na obu targach.

Wspólnie przeciw marnowaniu żywności

Nagrody SAVE FOOD DESIGN AWARDS i SUSTAINABILITY DESIGN AWARDS są przyznawane corocznie na targach swop i pacprocess MEA wystawcom, którzy prezentują szczególnie innowacyjne produkty w zakresie minimalizacji strat i marnotrawstwa żywności i/lub są zrównoważone. Wraz z UNIDO i FAO Światowa Organizacja Opakowań zasiada w jury i wspiera zwycięzców w dalszej promocji, w tym w możliwości wzięcia udziału w WorldStar Global Packaging Awards. WPO jest również członkiem jury eksperckiego corocznego konkursu na projekt SAVE FOOD, który jest nagradzany kwotą 10 tys. euro.

Fokus na kobiety w branży

WPO było już silnym partnerem przy premierowej imprezie „Women in Packaging” w 2023 r., kiedy to interpack po raz pierwszy zorganizował wydarzenie networkingowe i dyskusję panelową dla kobiet w branży opakowań na poziomie globalnym. Inicjatywa miała przełomowy charakter w tym sektorze i zachęciła innych graczy do większej koncentracji na tym temacie. WPO będzie ponownie obecna na interpack 2026 i elementem targów interpack alliance, wnosząc wkład w dyskusje panelowe i globalną sieć kobiet.

Opracowano na podstawie informacji Messe Düsseldorf