iPackManager w drukarni Natalii
1 Jan 1970 08:37

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Drukarnia etykiet i opakowań Natalii Sp z o.o. zdecydowała się w ostatnim czasie na wdrożenie najnowszego rozwiązania Infosystems SA – informatycznego systemu zarządzania iPackManager. Jest ono dedykowane przedsiębiorstwom zajmującym się produkcją opakowań i etykiet i oferuje szereg innowacyjnych możliwości ściśle dopasowanych do potrzeb firm z tego sektora. Jak podkreśla klient, wdrożenie przebiegło sprawnie, profesjonalnie i trwało tylko 3 miesiące.

Natalii Sp. z o.o. z podpoznańskiej Rokietnicy to obecnie jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych polskich producentów etykiet. Spółka działa od 1985 roku, a od lat 90. ubiegłego wieku zajmuje się produkcją wielobarwnych etykiet samoprzylepnych na roli, które obecnie stanowią około jedną trzecią jej produkcji; pozostały asortyment to opakowania miękkie. Firma wykonuje zlecenia dla klientów z Polski, a także z zagranicy (jedna czwarta jej produkcji znajduje swoich odbiorców na zachodzie Europy). Za tymi sukcesami idzie intensywny rozwój tego przedsiębiorstwa, który trwa nieustannie od wielu lat. Firma inwestuje nie tylko w swój park maszynowy (posiada obecnie m.in. 10 maszyn do drukowania firmy Nilpeter i własną przygotowalnię), ale także dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się wymagań rynku.

Wiele lat temu dostrzegła potrzebę posiadania sprawnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem i rozpoczęła wówczas współpracę właśnie z Infosystems SA. „Przez te wszystkie lata wykorzystywaliśmy rozwiązanie tego producenta – system Printmanger - i czerpaliśmy z niego wiele korzyści. Jednak zarówno rozwój naszej firmy, jak również informatyki i systemów do zarządzania, wygenerował potrzebę wdrożenia czegoś na dzisiejsze czasy bardziej innowacyjnego. Niemałym znaczeniem przy wyborze kolejnego rozwiązania był dla nas fakt, że znaliśmy jakość i usług firmy Infosystems SA. Ważnym było również, że to partner z Polski, który zna potrzeby rodzimej branży poligraficznej i opakowaniowej, a także potrzeby i warunki polskiego rynku oraz posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie wdrożeń rozwiązań do zarządzania w krajowych drukarniach. Istotnym także był fakt, że oferowane przez Infosystems SA rozwiązanie mogło być dopasowane do naszych potrzeb - to nie my musieliśmy dopasowywać się do systemu, ale ten został dopasowany do naszych potrzeb i wymagań” – mówi Artur Nowaczyk, prezes zarządu firmy Natalii.

Wdrożenie systemu iPackManager przebiegało – jak podkreśla Artur Nowaczyk - sprawnie i trwało zaledwie kwartał. „Oczywiście fakt, że mieliśmy wcześniej do czynienia z systemem do zarządzania tego producenta bardzo nam pomógł, ale również firma Infosystems SA poczyniła w zakresie wdrożeń swoich rozwiązań ogromne postępy. Wiele prac, choć oczywiście nie wszystkie można teraz wykonywać kontaktując się zdalnie, a to bardzo przyśpiesza prace i skraca czas adaptacji nowych rozwiązań do codziennej pracy. Owszem, w fazie wdrożenia wymaga to większej uwagi od pracowników drukarni, ale później można czerpać z samego systemu wiele korzyści”.

Do najważniejszych, jakie wymienia Artur Nowaczyk należy przede wszystkim możliwość obsługi zleceń o tak dużej różnorodności, jaka charakteryzuje drukarnię Natalii. Również planowanie produkcji w systemie iPackManager jest możliwe na wiele miesięcy do przodu, a wszelkie zmiany dokonują się w nowym systemie automatycznie. „Wcześniej wymagało to od nas znacznie większej ilości czasu, teraz proces zmian jest automatyczny, dzięki czemu mogliśmy znacząco poprawić nasze działania w tym zakresie” - mówi Artur Nowaczyk.

Nowy system umożliwia także znacznie lepsze zarządzanie firmą za sprawą udoskonalonych analiz poprodukcyjnych. „Dzięki nim każde zlecenie możemy sprawdzić pod kątem opłacalności, a także zastanowić się, w jaki sposób możemy je usprawnić. Posiadanie systemu do zarządzania przekłada się także na jakość obsługi samych klientów. Dzięki niemu mogą oni także czerpać wiedzę dotyczącą swojego zlecenia i szczegółów z tym związanych. Dzięki temu rozwiązaniu możemy także poprawić efektywność wykorzystania naszych maszyn i ich operatorów, a także pracować nad eliminacją wąskich gardeł procesu produkcyjnego”.

Artur Nowaczyk zwraca uwagę na jeszcze jedną rzecz: „Wobec coraz większej konkurencji na rynku etykiet problemem stają się malejące marże. Automatyzacja procesów związanych z generowaniem oferty, przyjmowaniem i realizacją zleceń jest w związku z tym niezbędna. System iPackManager daje nam w tym zakresie także sporo bezpieczeństwa”.

Źródło: Infosystems SA