Jak przygotować się na świąteczny wzrost zamówień w e-commerce
1 Jan 1970 08:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Czwarty kwartał to tradycyjnie czas wzmożonego ruchu w sklepach online, dlatego odpowiednie przygotowanie się do sprzedaży w okresie przedświątecznym ma duże znaczenie dla wyników firm działających w tym kanale i zadowolenia ich klientów. Odpowiedzią będzie m.in. automatyzacja pakowania maszynami Autobag dostarczanymi przez firmę Silny&Salamon.

 Okres przedświąteczny to nie tylko czas przepełnionych sklepów, ale i miliony osób poszukujących w internecie prezentów dla najbliższych. Według raportu Deloitte na temat zwyczajów zakupowych w sezonie świątecznym 2020, aż 62% konsumentów zadeklarowało, że rozpocznie zakupy przedświąteczne wcześniej niż dotychczas. Klienci obawiają się zamawiać produkty w okresie tuż przed świętami u dostawców, którzy nie uwzględniają szybkiej i darmowej wysyłki. Dlatego automatyzacja pakowania, a więc skrócenie czasu potrzebnego na ten proces, pomoże zarządzającym sklepami online wykorzystać ten wyraźny wśród kupujących trend i dobrze przygotować się do sprzedaży. Na powodzenie całości złożą się również dostępność odpowiedniego wolumenu produktów, estetyczne i jakościowe opakowania oraz sprawne procesy logistyczne.

Prezent spakowany i bezpiecznie dostarczony

Sprzedawcy online mogą przewidzieć, które artykuły będą cieszyły się największą popularnością, gdyż kilka kategorii produktowych co roku znajduje się w czołówce najchętniej kupowanych prezentów. Należą do nich: kosmetyki i perfumy, ubrania i akcesoria, książki, gry planszowe i płyty z grami i muzyką, elektronika, a także słodycze. Aby skorzystać z sezonowych wzrostów zamówień kluczowe – oprócz sprawnie działających sklepów online - jest także efektywne spakowanie podarunków i dostarczenie ich na czas.

Z pomocą przychodzi automatyzacja pakowania, która usprawnia procesy logistyczne. Już kilka firm skorzystało z możliwości bezpłatnego przetestowania jakości i estetyki spakowania konkretnych produktów maszynami Autobag.

Zgłosiły się do nas m.in. firma z branży kosmetycznej, producent artykułów do utrzymywania czystości i dostawca akcesoriów dla gastronomii. Wachlarz produktów, które mogą być pakowane za pomocą dostarczanych przez nas maszyn, jest szeroki. Doradzamy w doborze optymalnego opakowania i maszyny, aby spełnić oczekiwania klientów i przekonać, że pakowanie w jakościowe worki jest estetyczne, ekonomiczne i efektywne – mówi Karol Szostak, product manager z firmy Silny&Salamon, która jest wyłącznym dystrybutorem maszyn Autobag, światowego lidera urządzeń do pakowania.

Warto też pamiętać o tym, że do transportu tej samej liczby produktów w workach, w porównaniu do opakowań kartonowych, potrzeba 10 razy mniej ciężarówek ze względu na mniejszą masę przesyłek, co przekłada się na mniejszy ślad węglowy w globalnym transporcie.

Opakowanie na wymiar, jakościowe i ekologiczne

Atutem maszyn pakujących Autobag jest ich uniwersalność. Bez względu na to czy do spakowania będzie duża gra planszowa, książka czy niewielki kosmetyk, można zrobić to na jednej maszynie bez marnowania materiału opakowaniowego. Zmiana formatu i rozmiaru opakowania wymaga jedynie zmiany worka, a brak konieczności przezbrajania urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania sprawiają, że urządzenia sprawdzą się przy różnorodnym asortymencie sklepu.

Poza tym technologia, która automatycznie otwiera i zamyka torbę wysyłkową, pozwala pracownikom szybciej pakować zamówienia. Z kolei wbudowana drukarka termotransferowa, która pracuje w systemie next-bag-out, umożliwia bezpośredni nadruk etykiety logistycznej na każdym worku tuż przed jego napełnieniem. Ten krok eliminuje dodatkowy proces drukowania etykiet adresowych, co sprzyja ekologii, ponieważ dzięki bezpośredniemu nadrukowi na opakowaniu kurierskim jest ono jednorodne i w całości nadaje się do recyklingu.

Warto też zwrócić uwagę na wysoką jakość folii do pakowania produktów, co umożliwia użycie materiału o grubości 35 μ zamiast typowego o grubości 50 μ. Nie bez znaczenia jest również precyzyjne dopasowanie opakowania do produktu, dzięki czemu potrzeba mniej miejsca potrzeba w transporcie i mniejsze są jego koszty. Za wysokojakościową folią przemawia też wytrzymałość i skuteczne zabezpieczenie zawartości, aby oczekiwane produkty dotarły w nienaruszonym stanie.

Dla firm działających w kanale e-commerce sprawne procesy logistyczne to kluczowy czynnik sukcesu, szczególnie w czwartym kwartale. Dlatego też dystrybutor Autobag proponuje nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania, a także przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy.

Opracowano na podstawie informacji firmy Silny & Salamon