Karton i taśma dają głos marce
1 Jan 1970 11:17

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce i rosnącej konkurencji opakowania wysyłkowe przestały pełnić funkcję wyłącznie praktyczną i stały się integralną częścią strategii komunikacyjnej sklepów internetowych. Proces pakowania można bowiem udoskonalić, a każdy element przesyłki wykorzystać do podkreślenia wizerunku marki i charakteru oferowanych produktów.

Przemyślany branding i inwestycja w stworzenie rozpoznawalnego i przekonującego wizerunku firmy zawsze będzie inwestycją trafioną. Jest to również najlepszy sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych i stałych klientów. To jednak proces, podczas którego należy być nie tylko uważnym i konsekwentnym, ale – przede wszystkim – otwartym na trendy.

Trendem jest z pewnością dynamiczny rozwój całego sektora e-commerce, który w 2021 odnotował historyczne wzrosty sprzedaży. W ubiegłym roku kupujący w sieci stanowili niemal 80 proc. wszystkich badanych internautów. W konsekwencji coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoją działalność do świata wirtualnego, a konkurencja staje się naprawdę duża. Sprzedający w Internecie muszą teraz na nowo zdefiniować swoją ścieżkę i wprowadzać nowe rozwiązania, które pozwolą im się wyróżnić i zdobyć uznanie wymagającego konsumenta. Należy przy tym pamiętać, że w świetle zachodzących zmian i rozwoju e-handlu branding to już nie tylko logo, chwytliwe hasło czy ciekawy layout strony internetowej. To nieodłączna część każdego biznesu. Działania należy prowadzić zatem wielotorowo.

Jednym z takich działań jest przemyślany proces pakowania i wysyłki zamówień. Opakowanie, w którym konsument otrzymuje produkt, nie pełni już tylko funkcji zabezpieczającej, a jest ważnym nośnikiem informacji o marce – mówi Jarosław Kamiński, prezes polskiego oddziału grupy RAJA, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych. Nie powinien dziwić zatem fakt, że samo otwieranie paczki stało się w ostatnich latach istotną częścią doświadczenia zakupowego – dodaje.

Dystrybutorzy opakowań podążają za trendami

Słuchamy naszych klientów i odpowiadamy na ich potrzeby. Wiemy, że w dobie rozwijającego się handlu internetowego wyróżnienie sklepu to absolutna konieczność. Dlatego od początku istnienia firmy systematycznie wprowadzamy możliwość personalizacji wszystkich opakowań.

Naszą ofertę rozszerzyliśmy m.in. o kartony, koperty czy papierowe taśmy pakowe z możliwością nadruku loga lub hasła. To oczywiście nie wszystko. Nieustannie rozbudowujemy nasze portfolio produktowe o kolejne pozycje przeznaczone do personalizacji – komentuje Jarosław Kamiński.

Nie należy zapominać, że na tak wymagającym rynku, do wszystkich procesów – w tym do budowania świadomości własnej marki – należy podchodzić holistycznie. Konsumenci oczekują, że otrzymają przesyłkę, która nie tylko spełni ich oczekiwania względem estetyki, czy zabezpieczenia zawartości. Chcą kupować produkty od firm, które są społecznie odpowiedzialne i stosują pro-ekologiczne rozwiązania. To dlatego w RAJA wciąż pracujemy nad dostarczaniem innowacji, które są nie tylko funkcjonalne, ale i neutralne dla środowiska – dodaje Kamiński.

Opracowano na podstawie informacji firmy RAJA