Producent płatków zbożowych i przekąsek, koncern Kellogg Europe, ogłosił plany lepszego dopasowania rozmiaru opakowań do ilości produktu (czyli usunięcia „zbędnego nadmiaru wolnej przestrzeni”) - decyzję, która powinna ograniczyć związaną z działalnością firmy emisję CO2 o 700 ton w skali roku. Zestaw działań Kellogg Europe, których elementem jest wspomniane zobowiązanie, został ogłoszony w ramach tzw. WellBeing Manifesto i ma dotyczyć europejskiej działalności spółki.
Przez kolejne 10 lat firma zamierza zająć się kwestią zmniejszenia swego śladu węglowego w produkcji opakowań oraz działaniach operacyjnych w skali całego kontynentu, jak również rozwiązaniem problemu nadmiaru soli i cukru w produktach, zwiększeniem ilości błonnika oraz dotarciem ze swymi produktami do większej liczby odbiorców.
Firma przewiduje, że w ramach podjętych działań uda się ograniczyć zużycie tektury i tworzyw sztucznych w opakowaniach o 190 ton rocznie, co – w połączeniu z wyższą efektywnością transportu – powinno zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 700 ton.
Nowe opakowania będą zawierać identyczną ilość płatków i powinny zacząć zjeżdżać z linii produkcyjnych fabryki Kellogg w Manchasterze wiosną tego roku. Będą one dostępne w kilku europejskich krajach, m.in. w Belgii, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Włoszech.
Prezes Kellogg Europe, Dave Lawlor, powiedział: Ludzie słusznie wymagają więcej od firm takich jak nasza i oczekują, że dobra żywność będzie również czynić dobro na świecie. Zgadzamy się z tym. Dlatego właśnie rozpoczynamy nowy, szeroko zakrojony plan poprawy jakości naszej żywności.
W ostatnich latach zrobiliśmy wiele, by ograniczyć ilość cukru i soli, a jednocześnie utrzymać ten sam doskonały smak, którego klienci oczekują od naszej żywności. Będziemy to nadal czynić, zdając sobie sprawę, jakie to ważne.
Ale wpływ naszej żywności jest znacznie szerszy niż tylko to, co znajduje się w pudełku. Chodzi o to, jak uprawiamy nasze składniki i jak oddziałujemy na planetę oraz jak gotujemy i przyrządzamy nasze jedzenie. Chodzi również o społeczną i emocjonalną rolę jedzenia i o to, jak zbliża ono ludzi.
Opracowano na podstawie informacji firmy Kellogg Europe