Koenig & Bauer Analytics debiutuje w Hannowerze
1 Jan 1970 14:11

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Jako wiodący producent branży poligraficznej firma Koenig & Bauer każdego dnia obraca ogromną ilością cennych danych. Nie dziwi więc, że przy wyborze innowacyjnego partnera, który wspomoże ją w ich zarządzaniu i przetwarzaniu, koncern zdecydował się na Google Cloud. Dzięki silnemu ukierunkowaniu na produkcję i dedykowanym rozwiązaniom branżowym dostawca usług w chmurze będzie kluczowym składnikiem w dziele przygotowania świata druku i opakowań na przyszłość.

  W tym tygodniu na stoisku Google Cloud w Hannover Messe zorganizowano demonstrację pierwszego działającego prototypu wyposażonego tylko w podstawowe funkcjonalności (tzw. MVP) nowego produktu stworzonego przez Koenig & Bauer Analytics. Nowy produkt został opracowany jako potężne narzędzie analityczne, które płynnie łączy dane z różnych źródeł, takich jak pliki dziennika maszyn i dane z istniejących systemów MES i MIS. Pozwala użytkownikom tworzyć złożone oceny w najprostszy sposób, co umożliwia im zrozumienie pełni procesów produkcyjnych.

Od producenta do technologicznego eksperta w cyfrowym świecie

Liczni przedstawiciele wiodących firm z branży produkcyjnej odwiedzili stoisko Google Cloud i mogli osobiście zaznajomić się z prototypem Koenig & Bauer Analytics - który narodził się w cyfrowym centrum innowacji Koenig & Bauer.

Istniejący zaledwie od roku cyfrowy oddział Koenig & Bauer podjął wyzwanie przekształcenia świata druku i opakowań w przestrzeń opartą na technologii cyfrowej. W centrum tej podróży leży strategia IIoT (Industrial Internet of Things). To podejście oparte na danych i zorientowane na klienta wykorzystuje zaawansowaną analitykę danych, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w sposób, który nigdy nie był stosowany w branży druku.

Ten pomysł idealnie odzwierciedlało stoisko Koenig & Bauer na targach Hannover Messe 2023. Jak jednak wiadomo, oprogramowanie samo w sobie rzadko przyciąga uwagę zwiedzających targi. A co może bardziej pasować do wiodących targów przemysłowych niż interakcja z robotem? Na stoisku Koenig & Bauer zaprezentowano 4PL Cobot, system drukujący i podający, który demonstruje imponujące możliwości automatyzacji Koenig & Bauer w całym procesie drukowania. Współpracujący robot jest w stanie wydrukować i nakleić etykiety w dowolnym miejscu na produkcie lub palecie i poddać je wizualnej ocenie. Koenig & Bauer swoim wystąpieniem na targach połączył druk ze światem cyfryzacji i automatyzacji. Od małych systemów etykietowania, takich jak 4PL, po duże maszyny do druku - technologia Google Cloud umożliwia im przetwarzanie danych ze wszystkich maszyn - dużych i małych - oraz opracowywanie nowych produktów i modeli biznesowych dla swoich klientów.

Więcej niż druk: niemal 100% wydajności w oparciu o inteligentną obróbkę danych

Współpraca z jednym z wiodących globalnych specjalistów w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz numerem jeden wśród dostawców rozwiązań w chmurze dla producentów to pierwszy krok dla Koenig & Bauer na drodze do stania się systemowym dostawcą pełnej gamy rozwiązań dla swych klientów. MVP zaprezentowany w Hannover Messe będzie dalej rozwijany, tak by umożliwić klientom Koenig & Bauer identyfikację wzorców, trendów i anomalii w procesach produkcyjnych oraz podejmowanie działań, zanim te kwestie eskalują w poważne problemy.

Celem jest sprawienie, by tak wiele maszyn, jak to tylko możliwe, zbliżyło się do 100% wydajności. Kluczowa dla jego osiągnięcia jest baza danych MDE należąca do Google Cloud, która umożliwia konsolidację silosów danych i uzyskanie wglądu w dane produkcyjne w celu poprawy efektywności i produktywności.

Oficjalny rynkowy debiut produktu jest planowany na jesień 2023 r.

Opracowano na podstawie informacji firmy Koenig & Bauer

Fotografie (od góry): 1. Dyrektor generalny Google Germany Bernd Wagner oraz Sandra Wagner, wiceprezes ds. cyfryzacji w Koenig & Bauer, wierzą w udane partnerstwo technologiczne/ 2. Wymiana wiedzy między ekspertami: Alexander Stern, właściciel produktu w Koenig & Bauer Analytics, odpowiada na pytania targowych gości/ 3. Połączenie druku z automatyzacją i cyfryzacją: Cobot 4PL kończy wyklejać na ścianie obraz Google Supercloud