Targi przemysłu Hannover Messe po raz kolejny sprawdziły się jako miejsce, w którym firmy różnej wielkości mogły zaprezentować, jak dzięki przyjęciu nowych technologii aktywnie stawiają czoła wyzwaniom takim jak rosnące koszty energii, niedobory wykwalifikowanych pracowników oraz zmiany demograficzne. Szczególną uwagę poświęcono sztucznej inteligencji.
Sandra Wagner i Michael Kollig podczas wspólnego wystąpienia na scenie przed zainteresowaną publicznością złożoną z profesjonalistów z branży
Firma Koenig & Bauer wcześnie zdała sobie sprawę, że przyszłość sektora poligraficznego i opakowaniowego opierać się będzie na zapewnieniu płynnej łączności, inteligentnej analizie danych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Utworzenie spółki-córki Koenig & Bauer Kyana GmbH podkreśla zaangażowanie przedsiębiorstwa w napędzanie cyfrowej transformacji branży w roli kluczowego innowatora. Na stoisku swojego strategicznego partnera technologicznego, Google Cloud, nowa spółka zależna grupy działającej w obszarze technologii druku zaprezentowała praktyczne przypadki użycia, które barwnie zilustrowały potencjał ich najnowszych osiągnięć w zakresie sztucznej inteligencji.
Rozwiązania AI dla całego cyklu życia produktu przyciągają uwagę odwiedzających
Koenig & Bauer pozycjonuje się jako międzybranżowy lider innowacji dzięki swojej platformie Connected Packaging. Opracowana w ścisłej współpracy z Deloitte i Google Cloud oraz oparta na chmurze platforma dla właścicieli marek – której towarzyszy odpowiednia aplikacja dla klientów końcowych - ma wynieść jakość zakupów na nowy poziom.
Główną atrakcją na stoisku Google Cloud była demonstracja na żywo aplikacji Connected Packaging w dziedzinie elektroniki użytkowej. Na przykładzie w pełni automatycznego ekspresu do kawy pokazano, w jaki sposób Connected Packaging może umożliwić spersonalizowany proces zakupowy. Ta innowacyjna koncepcja łączy cały cykl życia produktu - od początkowej decyzji o zakupie do uzupełnienia materiałów eksploatacyjnych - w interaktywny i angażujący sposób, wspierany przez sztuczną inteligencję. Rozszerzona rzeczywistość (AR) dostarcza spersonalizowane wskazówki od momentu sprzedaży aż po rozpakowanie, wzbogacając drukowane opakowania produktów o cyfrowe funkcje i informacje o wartości dodanej. Demonstracje na żywo cieszyły się dużym zainteresowaniem, a wielu odwiedzających testowało aplikację z pierwszej ręki.
Florian Stark, Market Activation Manager w Koenig & Bauer Kyana, prezentuje opartą na sztucznej inteligencji platformę Connected Packaging, zaprojektowaną z myślą o rewolucyjnych doświadczeniach konsumenckich
Szczególnie godną uwagi innowacją była płynna integracja opracowanego przez Google AI „Gemini”, co pozwala konsumentom na bezpośrednią interakcję z tym chatbotem za pośrednictwem samego opakowania, poprzez zadawanie pytań dotyczących produktu. Tworzy to zupełnie nowy wymiar bezpośredniej komunikacji z klientem. Kolejną atrakcją była zintegrowana funkcja rozpoznawania obrazu, która umożliwia cyfrowe rozpoznawanie opakowań nawet bez kodów QR lub innych elementów projektu. Dzięki temu rozwiązanie Connected Packaging płynnie integruje się z istniejącymi procesami produkcyjnymi producentów opakowań. Dla konsumentów użytkowanie jest niezwykle proste: nie jest wymagana osobna instalacja aplikacji, ponieważ interakcja odbywa się za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Minimalizuje to bariery dla konsumentów i zwiększa popularność technologii.
Do nowych możliwości, jakie zapewniają połączone opakowania, można zaliczyć:
Prezentacja targowa w imponujący sposób dowiodła, że Connected Packaging wynosi zaangażowanie i lojalność klientów na nowy poziom. Szczególnie entuzjastycznie do możliwości wzbogacenia drukowanych opakowań produktów o wartość cyfrową i informacje nastawieni byli eksperci branżowi z sektora dóbr konsumpcyjnych, którzy aktywnie poszukiwali dialogu z ekspertami z Koenig & Bauer Kyana.
Prezentacja Sandry Wagner na scenie Google Cloud
Anja Döhler, Marketing Manager w Koenig & Bauer Kyana, demonstruje innowacyjną technologię odwiedzającym targi Hannover Messe
Dodatkową atrakcją była prezentacja Sandry Wagner, CEO Koenig & Bauer Kyana, która wraz z Michaelem Kolligiem, dyrektorem ds. obsługi inżynieryjnej klientów w regionie EMEA North firmy Google Cloud, przedstawiła ekskluzywne informacje na temat tego, jak firma wykorzystuje moc Google Cloud i Gemini do redefiniowania doświadczeń produktowych. W swej prezentacji, zatytułowanej „How Koenig & Bauer Powers Tomorrow's Packaging with Google Cloud and Gemini AI” (W jaki sposób Koenig & Bauer napędza opakowania jutra z Google Cloud i Gemini AI), skupiła się na innowacyjnej platformie Connected Packaging i pokazała, w jaki sposób wypełnia ona lukę między tradycyjnym drukiem a światem cyfrowym, wyznaczając nowe standardy interaktywnej komunikacji marki.
Koenig & Bauer, firma o ponad 200-letniej historii, z powodzeniem zaprezentowała się na targach Hannover Messe jako sprawna grupa technologiczna, aktywnie uczestnicząca w transformacji branży. Jej rozwiązania z obszaru technologii druku są uzupełniane przez cyfrowe produkty i oferty; firma koncentruje się również na opracowywaniu nowych modeli biznesowych i rozwiązań cyfrowych w całym cyklu życia produktów poligraficznych.
Aktywnie kształtujemy przyszłość opakowań - podsumowała Sandra Wagner po zakończeniu targów. Connected Packaging jest kluczem do kompleksowej cyfryzacji, w której nie tylko optymalizujemy produkcję, ale także otwieramy zupełnie nowe sposoby interakcji marek z klientami. Znaczące zainteresowanie ze strony odwiedzających targi Hannover Messe utwierdziło nas w tym przekonaniu. Imponująca reakcja na targach Hannover Messe wskazuje, że zainteresowanie inteligentnymi rozwiązaniami opakowaniowymi stale rośnie - a Koenig & Bauer, wraz ze swoimi partnerami technologicznymi, dostarcza nowoczesne odpowiedzi na wyzwania przyszłości.
Opracowano na podstawie informacji firmy Koenig & Bauer