Konkurs na piątkę
1 Jan 1970 11:37

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Do 31 października trwa zbieranie deklaracji udziału w V już edycji konkursu ekologiczno-edukacyjnego EduPak Polska. Mogą wziąć w nim udział wszystkie placówki oświatowe - przedszkola i szkoły podstawowe oraz ponadpodstawowe z całej Polski. Projekt po raz kolejny realizowany jest wspólnie z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu. Miesięcznik Opakowanie po raz kolejny został patronem medialnym projektu.

Poprzednie cztery edycje EduPak Polska, którego pomysłodawcą jest organizacja non-profit Friends of Glass Polska (FoG) i Fundacja Edukacja dla Przyszłości Zielony Motyl, pokazały, jak wiele jest jeszcze do zrobienia w zakresie edukacji ekologicznej dotyczącej segregacji oraz gospodarki o obiegu zamkniętym, nie tylko wśród uczniów i nauczycieli, ale również rodziców. Prowadzony przez FoG w naszym kraju monitoring przekazanych do segregacji opakowań szklanych z polskich mieszkań i domów wykazuje, że w pojemnikach i workach wciąż znajduje się sporo szkła, które nie powinno tam trafić (naczynia żaroodporne; lustra; szyby, także samochodowe; szklane kubki czy szklane półki). Organizatorzy Konkursu chcą w tym roku skupić się na wyeliminowaniu tych błędów, a także na wypracowaniu pozytywnych nawyków związanych z segregacją i recyklingiem. Pomogą im w tym Partnerzy Konkursu: Ardagh Glass Packaging - Polska, sieć sklepów Biedronka - która została patronem tytularnym zadania dla grupy przedszkolnej, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu - fundująca dla laureatów sadzonki drzew, Rekopol z projektem szklomustgoon.pl oraz Targi Edukacyjne. Patronat honorowy nad projektem, podobnie jak w poprzednich edycjach , sprawuje Prezydent Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak, który ufunduje też puchary dla laureatów we wszystkich grupach wiekowych.

Podobnie jak w latach ubiegłych w ramach EduPak Polska nauczyciele zachęcani są do przeprowadzenia w ramach zajęć szkolnych Szklanej Lekcji, której motto brzmi: „Opakowania szklane – dobry wybór dla ludzi i środowiska oraz warte prawidłowej segregacji?”. Na dedykowanych spotkaniach i lekcjach przewidzianych w programie nauczania, mogą wybrać dowolne treści dopasowane do grupy wiekowej ze swoistego szklanego kompendium „Szklana Lekcja - Baza Wiedzy”. Efektem i zwieńczeniem pracy nauczycieli i uczniów, oprócz większej świadomości dotyczącej segregacji i recyklingu opakowań szklanych, a także obiegu zamkniętego i zrównoważonego rozwoju, będzie stworzenie cyfrowych prac konkursowych na zadane tematy.

Zwieńczenie Konkursu nastąpi w przyszłym roku na Targach Edukacyjnych w Poznaniu podczas gali finałowej z wręczeniem nagród, które laureaci wybierają samodzielnie w ramach określonej kwoty za pierwsze, drugie i trzecie miejsce. To też jeden z wyróżników projektu.

Cieszymy się, że po raz piąty możemy być współorganizatorem tego wydarzenia. Patrząc na zaangażowanie uczniów i nauczycieli w poprzednich edycjach doceniamy konieczność wzrostu świadomości ekologicznej, nauki zasad prawidłowej segregacji oraz zmiany naszych codziennych nawyków w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym – podkreśla

Ksenia Herbst-Buchwald, dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

Realizując strategię ochrony środowiska sieć sklepów Biedronka kładzie duży nacisk na edukację ekologiczną. Dlatego z entuzjazmem dołączamy do projektu, który jest zgodny z naszymi wartościami. Zdajemy sobie sprawę, jak istotna jest edukacja ekologiczna najmłodszych – wkrótce to oni staną się świadomymi konsumentami, mającymi wpływ na przyszłość naszej planety – mówi Natalia Przybytkowska-Łasak, Menedżer ds. Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Polska S.A, reprezentująca markę Biedronka – patrona zadania tytularnego dla grupy przedszkolnej.

Kolejna edycja EduPak Polska to kolejne nowości. Jedną z ważniejszych jest strona internetowa www.edupakpolska.pl, która obok fanpage, stanowi platformę komunikacyjną. Mamy też nowe zadania dla uczestników i już nie możemy się doczekać czym nas zaskoczą – zapewnia Barbara Maciałczyk, marketing manager w Ardagh Glass Packaging - Europe, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.

Zapraszamy do zabawy z ekologicznym przesłaniem. Harmonogram działań oraz Regulamin i Karta Zgłoszeń w linkach poniżej:

31 października 2024 – dzień zamknięcia nadsyłania karty zgłoszeń do konkursu

17 stycznia 2025 – dostarczenie prac

marzec 2025 – Gala finałowa i wręczenie nagród na Targach Edukacyjnych w Poznaniu

Regulamin z zadaniami https://bit.ly/RegulaminVedycjiEduPakPolska

Formularz zgłoszeń i zgody https://bit.ly/Formularz_zgłoszenia_V_edycja_EduPakPolska

Opracowano na podstawie informacji EduPak Polska