Körber inwestuje w cztery maszyny Heidelberga
1 Jan 1970 15:23

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W trudnym rynkowym otoczeniu i w warunkach rosnących oczekiwań klientów czołowa drukarnia opakowań Körber Pharma radzi sobie doskonale. Z myślą o realizacji ambitnych celów rozwoju i wzmocnieniu swej pozycji rynkowego lidera grupa inwestuje w najnowsze technologie firmy Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg), przeznaczone dla jej zakładów produkcyjnych w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Firmowy potencjał wzmocniły właśnie maszyna Speedmaster XL 106-8+L i maszyna do klejenia pudełek składanych w Szwajcarii, maszyna XL 106-10-P+LYYL w Czechach oraz XL 106-10-P+L w północnoamerykańskim Camden. W całej grupie pracują już – i osiągają imponujące wyniki – aż 42 zespoły drukujące Speedmaster XL 106.

Szybciej, wszechstronniej, wydajniej

Joachim Hoeltz, dyrektor zarządzający działu Materiałów Opakowaniowych, tak wyjaśnia decyzję o inwestycji przy obecnych wyzwaniach: Chodzi o to, aby móc realizować wszystko to, co jest wymagane, a jednocześnie spełniać wyjątkowo wysokie wymagania klientów w zakresie jakości i bezpieczeństwa produktów. Najnowsza generacja maszyn Speedmaster jest więc niezbędna, abyśmy byli jeszcze szybsi, wszechstronniejsi i bardziej wydajni.

Dla przykładu międzynarodowe koncerny farmaceutyczne usprawniły swoje łańcuchy wartości i produkują dzisiaj mniej niż w przeszłości. Oznacza to, że zamówienia - niektóre liczące zaledwie kilkaset arkuszy - są często realizowane w krótkim czasie dwóch-pięciu dni, nie wspominając o wymaganiach specyficznych dla tego sektora, takich jak ochrona przed fałszerstwami, pełna identyfikowalność oraz zgodność z surowymi normami higienicznymi i procesowymi.

Wyposażone w co najmniej osiem zespołów drukujących i przystosowane do realizacji zróżnicowanych zleceń modele Speedmaster 2020 łączą w sobie wyższą sprawność z niezmiennie wysoką jakością. Dzięki temu firma Körber jest w stanie w krótkim czasie i przy utrzymaniu jednolitości spełniać specjalistyczne wymagania międzynarodowych klientów we wszystkich swoich zakładach. Dodatkowo, dzięki praktycznie identycznej konfiguracji maszyn drukarskich, zakłady mogą się wzajemnie wspierać, gdy wymaga tego wzmożony popyt na opakowania.

Równoległe procesy narządu i inteligentne systemy wsparcia podnoszą wydajność

Kolejnym kluczowym czynnikiem było ograniczenie do minimum wysiłku związanego z przygotowaniem do druku. Przykładowo średni nakład w Szwajcarii wynosi już mniej niż 3000 arkuszy, a klienci wymagają stosowania coraz większej liczby kolorów Pantone. Dzięki rozwiązaniom takim jak kontrola koloru i pasowania w locie z wykorzystaniem Prinect Inpress Control aż po mycie zespołów farbowych równolegle z innymi procesami lub w trakcie realizacji zleceń z pomocą Hycolor Multidrive, zyskujemy znaczną oszczędność czasu i ograniczenie ilości odpadów - mówi Giovanni De Luca, dyrektor operacyjny.

Jego zdaniem fakt, że częste zmiany zleceń ograniczają czas, jaki operatorzy mogą przeznaczyć na zajmowanie się bardziej skomplikowanymi zadaniami, podnosi znaczenie druku nawigowanego. Oprogramowanie Intellistart 3 definiuje wszystkie kroki niezbędne do zmiany zlecenia, Intelliguide symuluje na żywo optymalną pod względem czasowym kolejność procesów, zaś Intellirun daje operatorom inteligentne wskazówki co do kolejnych działań, odpowiadające aktualnemu stanowi produkcji. Nasz personel nie musi już wykonywać rutynowych zadań i zyskuje wsparcie przy podejmowaniu decyzji. To zwiększa szansę osiągnięcia imponującej wydajności, do której zdolna jest maszyna, na poziomie 18 tys. ark./godz. - podsumowuje De Luca. Prosta obsługa ułatwia również pozyskiwanie i utrzymanie wykwalifikowanych, zaangażowanych pracowników.

Heidelberg doskonale rozumie, czego potrzebujemy, i przekłada to na pionierskie rozwiązania. Speedmaster 2020 oraz innowacyjne usługi w rodzaju monitoringu online pomagają nam upewnić się, że jesteśmy w stanie 'zrobić różnicę', gdy chodzi o łańcuch wartości naszych klientów – podkreśla Hoeltz.

Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg