LAM’ON wzmocni swoją rynkową obecność
1 Jan 1970 08:20

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po strategicznej inwestycji ze strony Eleven Ventures i dyrektora zarządzającego Citibank Grigorija Ananiewa, firma LAM'ON planuje wzmocnić swoją obecność na rynku i rozszerzyć portfolio biopochodnych, kompostowalnych folii do laminowania i pakowania.

Wykorzystując „innowacyjne” receptury, które „są w stanie naprawdę zmienić krajobraz druku i opakowań”, LAM'ON wcześniej w tym roku wprowadziła na rynek dwa flagowe produkty.

PACK'ON Classic to przezroczysta folia z tworzywa sztucznego przeznaczona do świeżych produktów, kosmetyków i odzieży; została zaprojektowana z myślą o wysokiej przezroczystości, trwałości i kompostowalności jako alternatywne rozwiązanie dla tworzyw sztucznych opartych na paliwach kopalnych.

Z kolei folia termokurczliwa PACK'ON Shrink zapewnia „wyjątkową” wytrzymałość i elastyczność w przypadku opakowań zbiorczych na etapie wysyłki i logistyki. Jest opisywana jako „niedrogie” rozwiązanie, które wraz z wariantem Classic poprawia wskaźniki zrównoważonego rozwoju marek i przemawia do świadomych ekologicznie konsumentów.

Obecna inwestycja ma wzmocnić pozycjonowanie LAM'ON na rynku i napędzić jej działania marketingowe zmierzające do pozyskania nowych klientów z europejskich sektorów żywności i napojów, odzieży i akcesoriów, artykułów gospodarstwa domowego i opakowań elektronicznych. Kilka browarów i firm odzieżowych już skorzystało z rozwiązań PACK'ON.

W ramach współpracy z firmą Eleven Ventures, LAM'ON zamierza wykorzystać jej strategiczne pomysły, wiedzę rynkową oraz sieć, aby napędzać swój rozwój w obszarze zrównoważonych opakowań, a także finansować własną pracę.

Z kolei produkty PACK'ON mają pomóc klientom spełnić wymogi opłaty od plastiku – oprócz innych wytycznych Unii Europejskiej - oraz zrealizować wewnętrzne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju: a wszystko to w sytuacji, gdy rynek zrównoważonych opakowań osiągnął w 2023 r. wartość sprzedaży detalicznej na poziomie ponad 180 mld USD, co czyni go czwartym co do wielkości.

Cieszymy się, że możemy dotrzeć na nowe rynki dzięki wsparciu Eleven - powiedziała Angela Ivanova, współzałożycielka i dyrektorka generalna LAM'ON. Ponieważ zapotrzebowanie konsumentów na zrównoważone produkty stale rośnie, LAM'ON ma szansę stać się wiodącą siłą w sektorze opakowań z biomateriałów.

Jesteśmy niezwykle podekscytowani tą inwestycją, która pozwoli nam zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na zrównoważone rozwiązania opakowaniowe w branżach od żywności i kosmetyków po e-commerce i elektronikę – dodaje współzałożycielka i dyrektorka operacyjna Gergana Stancheva. To finansowanie stanowi znaczący kamień milowy w naszej drodze do zrewolucjonizowania branży opakowań dzięki produktom, które nie tylko chronią i zabezpieczają, ale także minimalizują wpływ na środowisko.

Ivaylo Simov, partner w Eleven: Jesteśmy dumni, że możemy wspierać zespół LAM'ON w jego dążeniu do zrewolucjonizowania branży opakowań dzięki innowacyjnym, biodegradowalnym rozwiązaniom. Ich misja doskonale wpisuje się w naszą strategię inwestowania w zrównoważony rozwój i firmy skoncentrowane na klimacie, które wprowadzają znaczące zmiany.

Wierzymy, że rosnąca presja regulacyjna, coraz silniejsze zapotrzebowanie konsumentów na produkty przyjazne dla środowiska oraz ogromny potencjał rynku biodegradowalnych tworzyw sztucznych tworzą idealne środowisko dla rozwoju LAM'ON. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani, że możemy wspierać ich wizję i pomagać im kształtować przyszłość, w której zrównoważone opakowania staną się normą.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Packaging Europe