Książka do wypicia albo butelka do czytania – wedle uznania. Librottiglia proponuje oryginalną etykietę na butelkę wina, która (etykieta) zawiera książkę.
Stworzony przez agencję Reverse Innovation we współpracy z firmą winiarską Matteo Corregia projekt wychodzi z prostego założenia: „Dzisiaj używamy komputerów, tabletów i smartfonów do czytania. Dlaczego nie używać butelki wina?”
Rozpowszechniana jako edycja limitowana, ta literacka butelka występuje w trzech wersjach z trzema różnymi autorami: „L'Omicido” („Morderstwo”) autorstwa Danilo Zanelli towarzyszy białemu winu Roero Arneis; „La Rana nella Pancia” („Żaba w brzuchu”) Patrizii Laquidara jest związana z czerwonym winem Anthos; natomiast „Ti amo. Dimenticami” („Kocham cię. Zapomnij o mnie”) Reginy Marques została połączona z czerwonym winem Nebbiolo Roero.
Historie nie zostały wybrane przypadkowo; każda stanowi zaproszenie do zgłębienia natury wina i nastroju, który ono wywołuje. Jednocześnie mamy do czynienia z dobrym wyczuciem czasu, ponieważ długość każdej opowieści została tak skalkulowana, by została ona przeczytana w czasie potrzebnym na degustację połowy butelki (dwa i pół kieliszka).
Zaprojektowane w minimalistycznym stylu pod względem graficznym, z miękką okładką, książki są zamknięte cienkim sznurkiem.
To oryginalne opakowanie otrzymało wiele nagród. Ostatnio Librottliglia została uhonorowana w Mediolanie w kategorii „Najlepsze opakowanie”.
Na podstawie graphiline.com opracowała IZ