Mark Andy świętuje 75-lecie działalności
1 Jan 1970 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Rok 2021 jest dla Mark Andy bardzo ważny – ta założona w 1946 r. przez Marka Andrewsa Sr. w Missouri (USA) firma obchodzi bowiem 75-lecie działalności. Jej historia zaczęła się od stworzonej wówczas w warsztacie maszyny do drukowania taśm.

  Obecnie Mark Andy to globalna marka, z dziesiątkami tysięcy zainstalowanych urządzeń na całym świecie, bogatym portfolio maszyn wąskowstęgowych, będąca jednym z liderów w obszarze rozwiązań hybrydowych, uwzględniających zastosowanie technologii konwencjonalnej i cyfrowej w ramach jednego urządzenia.

Wszystko zaczęło się od garażowego warsztatu

Mark Andrews budował wymyślone przez siebie maszyny do zadrukowywania taśmy po jednym egzemplarzu - mówi Roy Webb, Sales Manager Mark Andy. Gdy jedną sprzedał, pozyskiwał środki na stworzenie kolejnej. Była to zatem typowa chałupnicza działalność prowadzona z dnia na dzień. W ciągu minionych ośmiu dekad wiele się zmieniło, a działalność prowadzona w garażu z biegiem czasu przekształciła się w najwyższej klasy zakład produkcyjny w Chesterfield, oddalony zaledwie 15 minut od domu Marka Andrewsa w Kirkwood. Tu w 1979 roku powstała na powierzchni 100 tys. stóp kwadratowych fabryka, która funkcjonuje do dzisiaj.

Priorytetem dla Mark Andy od zawsze były śledzenie i podążanie za oczekiwaniami klientów oraz potrzebami całego rynku, który stale się zmienia - mówi PJ Desai, dyrektor generalny Mark Andy. Znaczącym krokiem milowym naszej drogi było wprowadzenie na rynek maszyny Mark Andy 2200 w 1990 roku, która zresztą wciąż doskonale sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych. Kolejne warte odnotowania rozwiązanie miało swoją premierę w roku 2009. Powstała wówczas platforma Performance Series, która – za sprawą szybkiego przezbrojenia i wysokiej jakości druku oferowanej przez maszyny – niemal z miejsca zdobyła uznanie wśród profesjonalistów z branży etykiet i opakowań z całego świata. Maszyny Performace Series wciąż cieszą się dużym popytem wśród drukarń z różnych zakątków globu.

Punkt zwrotny: rozwiązania hybrydowe

Punktem zwrotnym dla firmy Mark Andy, mającej już wówczas stabilną pozycję na światowym rynku etykiet i opakowań, było pojawienie się cyfrowych rozwiązań hybrydowych, których kolejne modele były systematycznie wprowadzane do jej oferty na przestrzeni ostatnich 10 lat. Obecnie jej portfolio w tym obszarze obejmuje maszyny Digital Pro, Digital Series HD i Digital iQ. Jak podkreśla producent, każda z nich oznaczała kolejny krok w rozwoju i udoskonalaniu rozwiązań hybrydowych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku i klientów korzystających z finalnych produktów realizowanych w tej wciąż ewoluującej technologii.

Wśród strategicznych działań firmy na przestrzeni ostatnich lat warto również wymienić przejęcia innych producentów, m.in. Presstek czy Rotoflex , jak też stworzenie działu Mark Andy Print Products oferującego materiały eksploatacyjne. Tym samym firma stała się kompleksowym dostawcą rozwiązań dla branży druku wąskowstęgowego, zgodnie z promowaną przez siebie dewizą – Total Solutions Partner.

Globalna obecność

Obecnie Mark Andy to firma działająca w skali globalnej, zatrudniająca ponad 450 pracowników na całym świecie, z oddziałami w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Polsce i Wielkiej Brytanii, reprezentowana w ponad 60 krajach i posiadająca rozbudowaną sieć techniczno-serwisową. Jak podkreśla jej kierownictwo, pionierski duch wciąż stanowi biznesowe DNA przedsiębiorstwa, czego przykładem są sukcesywnie otwierane, w pełni wyposażone centra demonstracyjno-technologiczne, przystosowane zarówno do bezpośrednich wizyt klientów, jak też do prezentacji online.

Jesteśmy przekonani, że wzrosty realizowane przez naszych klientów przełożą się na dalszy rozwój Mark Andy. Bazując na 75-letnich doświadczeniach będziemy w dalszym ciągu ciężko pracować, by zapewnić naszym użytkownikom wsparcie na jak najwyższym poziomie. Ten element, poza zaawansowanymi technologicznie maszynami z naszego portfolio wychodzącymi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom producentów etykiet i opakowań, z pewnością będzie nas nadal wyróżniał w skali całego rynku - podsumowuje PJ Desai.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mark Andy

Fotografie: Mark Andy