Marka Mewa w nowej odsłonie
1 Jan 1970 08:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Mewa, firma działająca w obszarze usług tekstylnych, prezentuje swój nowy wizerunek marki - oparty o tożsamość, nowoczesny i ukierunkowany na przyszłość. Nowy Corporate Design firmy został opracowany przez agencję Martin et Karczinski z Monachium. Ta agencja, zajmująca się strategią marki, designem i transformacją, specjalizuje się w adaptacji wymiaru oddziaływania firm, treści, formy i stylu marki do ich tożsamości.

  Grupa Mewa, będąca trzecim co do wielkości usługodawcą w obszarze tekstyliów przemysłowych w Europie, odnotowała w przeciągu ostatnich lat znaczny wzrost na arenie międzynarodowej dzięki zwiększeniu obecności na nowych rynkach i pozyskaniu nowych klientów. Jako prekursor gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wielokrotnego wykorzystania tekstyliów przemysłowych firma Mewa - promując zasadę „Textilsharing” (wynajem tekstyliów) - wzmacnia swój image, by stać się jeszcze bardziej znaną marką. We współpracy z agencją Martin et Karczinski z Monachium - specjalizującą się w marketingu w ujęciu całościowym, tworzeniu identyfikacji wizualnej (corporate design) oraz transformacji firm - wizerunek marki Mewa opracowany został z uwzględnieniem jej charakteru: firmy rodzinnej, tradycyjnie innowacyjnej i zorientowanej na wartości. Wszystkie wizualne elementy marki, takie jak logo, firmowa czcionka, kolory i kształty, zostały opracowane całkowicie od nowa w oparciu o tożsamość firmy, na którą składają się wartości, wizja i misja.

Świat, w którym funkcjonujemy, stale się zmienia, a my razem z nim. Nadszedł zatem moment, w którym stało się jasne, iż wraz z ukierunkowaną na rozpoznawalność marki strategią wizerunek naszej marki musi również się rozwijać dalej tak, byśmy mogli działać, patrząc jednocześnie w przyszłość - mówi Michael Kümpfel, członek zarządu firmy Mewa odpowiedzialny za marketing i dystrybucję. Grupa Mewa szczyci się ponad stuletnią tradycją jako firma rodzinna. Strategia marki uwzględnia również wyjście z roli „nieznanego lidera“ (hidden champion) i nadanie marce Mewa świadomej rozpoznawalności wśród opinii publicznej. Michael Kümpfel stwierdza: Oczywiście jesteśmy dumni z naszych korzeni, a w ciągu ostatnich ponad stu lat odnosiliśmy sukcesy, ponieważ zawsze zadawaliśmy sobie te pytania, myśląc o przyszłości: Co jest nowe? Gdzie jest potencjał? Czego oczekuje rynek i klienci? Jak będzie wyglądać świat pracy jutra? To właśnie chcemy także wyrazić, charakteryzując naszą markę.

Peter Martin, założyciel i CEO agencji Martin et Karczinski, mówi o nowym wizerunku marki Mewa: Forma w najlepszym razie wyraża wartościowe wnętrze danej marki. Tutaj udało się połączyć historię firmy z przyszłością i uwypuklić jej własną tożsamość w sferze designu.

Jasne zasady dla słowa i obrazu

Agencja Martin et Karczinski otrzymała bardzo konkretne zadanie od kierownictwa firmy Mewa odnośnie nowego wizerunku: celem było stworzenie znaku marki, który zachowa to, co stanowi esencję firmy, symbolizuje wzrost i jednocześnie wyraża ekologiczne aspekty usług firmy Mewa. Nie chcieliśmy radykalnie od nowa interpretować marki Mewa, lecz rozwinąć ją w sposób ewolucyjny tak, by jej tradycja i pełna sukcesów historia pozostawały nadal widoczne. Jednocześnie było dla nas ważne, by także poprzez design jasno wyrazić ukierunkowany na przyszłość oraz zrównoważony charakter firmy Mewa - mówi Simon Maier-Rahmer, dyrektor kreatywny agencji Martin et Karczinski, który wraz z swoim zespołem opracował nowy wizerunek marki Mewa.

Firmowe logo - pąk kwiatowy - odzwierciedla takie wartości jak czystość i higiena, środowisko naturalne i zrównoważenie, a jednocześnie jest symbolem rozwoju, wzrostu, ewolucji i innowacji. By móc rozwinąć ten potencjał zmieniono nieco znak graficzny i formalne zredukowano go do tego, co najistotniejsze. Nowy pąk kwiatowy ma bardziej szlachetny wygląd oraz silniejsze oddziaływanie i staje się symbolem świadomego wzrostu. Nowy krój czcionki firmowej przypomina krzyżujące się nitki tkaniny, bowiem litery „M“ oraz „W“ w swoim kształcie podążają za ruchem wyimaginowanych, krzyżujących się podczas tkania nitek, tworząc tym samym skojarzenie z tekstyliami, które stały się źródłem sukcesów firmy i które również dziś określają jej charakter. Firma pożegnała się również z pisownią swojej nazwy wersalikami i wybrała mieszaną typografię: Mewa. Duże litery stanowiły skrót nazwy, jaką nadał firmie w 1908 roku jej założyciel Hermann Gebauer: Mechanische Weberei Altstadt“ (MEWA) - wyjaśnia Oliver Gerrits, dyrektor działu marketingu i komunikacji. Posiadając obecnie 46 lokalizacji w różnych krajach Europy, jesteśmy dumni z tego, iż możemy się posługiwać pełną nazwa marki ‘Mewa‘, a nie skrótem jako takim. Bezszeryfowa nowa czcionka firmowa opracowana została specjalnie dla firmy Mewa we współpracy z agencją typemates. Również tutaj firma pozostała wierna połączeniu innowacji i tradycji: krój czcionki jest nowoczesny, przejrzysty i precyzyjny, a jej nazwa nawiązuje do korzeni firmy. Nowa czcionka nosi nazwę „Gebauer“ od nazwiska założyciela firmy Mewa.

Mewa działa obecnie w 21 krajach Europy, zatrudnia 5700 pracowników i obsługuje ponad 190 tys. firm. Będąc usługodawcą działającym w systemie B2B, firma opowiada się za zrównoważonymi rozwiązaniami w zakresie tekstyliów przemysłowych dla przemysłu i rzemiosła i jest jednym z liderów branży w obszarze zarządzania tekstyliami. Ponad milion osób zatrudnionych w zakładach w Europie nosi odzież roboczą, ochronną i biznesową pochodzącą od firmy Mewa, prawie 3 miliony osób sięga codziennie po czyściwa firmy Mewa, by utrzymywać w czystości maszyny w halach produkcyjnych i warsztatach. Każdy, kto korzysta z usług firmy Mewa, może oczekiwać niezawodności, bezpieczeństwa i przejrzystości.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mewa

error: Kopiowanie zabronione!