Mniejsze zużycie plastiku w kalendarzu adwentowym Fazer
1 Jan 1970 12:15

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Fazer wrowadza na rynek czekoladowy kalendarz adwentowy wykonany z lekkiej i nadającej się do recyklingu tektury powlekanej dyspersyjnie barierą, którą dostarcza wchodząca w skład Metsä Group firma Metsä Board. Wybór tego materiału pozwoli na zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych o 1200 kg rocznie w porównaniu z używaną wcześniej tekturą powlekaną PE, a także ułatwi recykling kalendarza. Włókna drzewne składające się na materiał użyty do kalendarzu świątecznym firmy Fazer mogą być w całości poddane recyklingowi.

Lekka tektura wykorzystana w kalendarzu wspiera gospodarkę obiegową i zmniejsza ilość odpadów. Ponadto dzięki lekkiej i oszczędzającej zasoby naturalne konstrukcji ślad węglowy opakowania-kalendarza jest o jedną czwartą mniejszy w porównaniu do poprzedniej wersji.

Łagodzenie zmian klimatu i gospodarka obiegowa to tematy ważne dla firmy Fazer. Zmiana materiału na kalendarz adwentowy jest częścią programu odpowiedzialnych opakowań Fazera, który składa się z trzech elementów: zmniejszania ilości stosowanych materiałów, opracowywania zupełnie nowych rodzajów bardziej ekologicznych rozwiązań opakowaniowych oraz zwiększanie możliwości recyklingu opakowań - powiedziała Piia Soininen-Tengvall, Packaging Development Director w firmie Fazer. W kalendarzach z czekoladkami musi występować warstwa zabezpieczająca czekoladki, która zazwyczaj jest wykonana z tworzyw sztucznych. W tym roku zastępujemy materiał powlekany PE nadającą się do recyklingu tekturą Metsä Board.

Tektura z włókien pierwotnych to bezpieczny wybór w przypadku kalendarzy adwentowych, zwłaszcza gdy czekolada ma bezpośredni kontakt z tekturą. Ponadto nasza tektura z powłoką dyspersyjną ma neutralne właściwości sensoryczne. Praktycznie oznacza to, że czekoladki w kalendarzach zachowują doskonały smak do momentu, gdy konsument wyjmie je zgodnie z ich przeznaczeniem - powiedział Olli Haaranoja, Sales Director, Metsä Board.

Opracowano na podstawie informacji firmy Metsä Board