Mondi prezentuje 6. doroczny raport nt. trendów w eCommerce
21 Feb 2025 11:30

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Grupa Mondi, czołowy dostawca zrównoważonych opakowań i papieru, ogłosiła wyniki swojego szóstego dorocznego raportu trendów eCommerce „Zrównoważony rozwój i jego wpływ na opakowania i wybory zakupowe online”. To kompleksowe badanie analizuje trendy, postawy i oczekiwania klientów dotyczące handlu elektronicznego, jak również ocenia wpływ opakowań na doświadczenia konsumentów.

  Raport przedstawia dane pozyskane od około 6000 konsumentów z Czech, Francji, Niemiec, Polski, Szwecji i Turcji, zebrane za pośrednictwem ankiety internetowej w październiku i listopadzie 2024 roku. Wyniki oferują markom działającym na rynku handlu internetowego cenne informacje na temat zaspokajania potrzeb konsumentów, w tym wyniki dla poszczególnych krajów z każdego z sześciu rynków. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę RetailX, która jest również współautorem raportu.

Tegoroczne wyniki potwierdzają, że zrównoważony rozwój nie jest już tylko trendem, ale imperatywem w biznesie - powiedział Armand Schoonbrood, dyrektor operacyjny eCommerce Grupy Mondi. Konsumenci domagają się od sprzedawców detalicznych konkretnych działań mających na celu zmniejszenie ich wpływu na środowisko. W Mondi z dumą wspieramy klientów innowacyjnymi, zrównoważonymi opakowaniami dla handlu internetowego i rozwiązaniami papierowymi, które spełniają oczekiwania konsumentów i pomagają naszym partnerom budować zaufanie, lojalność i długoterminową wartość w przestrzeni eCommerce".

W uzupełnieniu tych słów Ian Jindal, redaktor naczelny RetailX, skomentował: Wyniki tegorocznej ankiety pokazują, że zrównoważone opakowania eCommerce stały się czymś więcej niż preferencją - to teraz oczekiwanie konsumentów. Przejrzystość, innowacyjność i wiarygodność w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju mają kluczowe znaczenie dla detalistów, jeśli chcą utrzymać zaufanie, lojalność i znaczenie na szybko zmieniającym się rynku.

Wśród faktów i spostrzeżeń, jakie dostarcza raport, warto wymienić:

Wzrost popularności zakupów internetowych: aż 71% konsumentów robi zakupy online przynajmniej raz w miesiącu, co oznacza wzrost w stosunku do ubiegłorocznego poziomu (56%); skala wydatków w sklepach  internetowych utrzymuje się na stabilnym poziomie – 1 na 4 konsumentów zostawia w nich od 120 do 290 euro miesięcznie.

Opakowanie sprzyja lojalności, czyli co konsumenci cenią najbardziej: najważniejsze jest skuteczne zabezpieczenie zawartości – 95% konsumentów priorytetowo traktuje opakowania ochronne; rośnie znaczenie zrównoważonego rozwoju, bowiem aż 80% ankietowanych preferuje opakowania przyjazne dla środowiska lub nadające się do recyklingu; znaczenie mają też wrażenia z rozpakowywania (unboxing): 59% badanych przyznało, że zadowolenie z opakowania zachęca ich do ponowienia zakupów, a dla 71% przedstawicieli pokolenia Z estetyka i możliwość recyklingu są kluczowe.

Od obietnic do dowodów, czyli dlaczego przejrzystość ma znaczenie: zaledwie 50% ankietowanych konsumentów ufa deklaracjom firm obiecującym wierność zasadom zrównoważonego rozwoju; zrównoważone opakowania poprawiają wizerunek marki, bowiem 90% badanych faworyzuje te korzystające z nadających się do recyklingu, odpowiedniej wielkości opakowań dla e-handlu.

Kompletny raport dotyczący trendów w eCommerce Grupy Mondi 2025, zawierający szczegółowe informacje na temat zachowań konsumentów, innowacji w zakresie opakowań oraz oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju, jest dostępny w języku angielskim na stronie www.mondigroup.com/Group-eCommerce-Trend-Report-2025.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mondi