Nowe wzorniki UPM Raflatac
16 Jan 2025 15:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma UPM Raflatac poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowych wzorników do etykietowania (swatchbooków) win, alkoholi wysokoprocentowych, napojów i produktów premium. Próbniki, dostępne na rynku EMEIA zarówno w kompaktowym, jak i powiększonym formacie, umożliwiają drukarniom, markom i projektantom ocenę tekstury, koloru i estetyki szerokiej gamy wysokiej jakości materiałów etykietowych.

Swatchbooki są niezbędnym narzędziem dla drukarzy i projektantów, zapewniając zarówno wizualną, jak i dotykową ocenę materiałów etykietowych. Naszym celem było zaprezentowanie swych rozwiązań w sposób, który jest zarówno przyjazny dla użytkownika, jak i wyjątkowo inspirujący dla rynku docelowego" - opisuje Stefano Pistoni, Senior Manager, Business Growth, Wine and Spirits Label Solutions, UPM Raflatac.

Próbniki zawierają rozwiązania papierowe i foliowe SmartChoice firmy UPM Raflatac, które wspierają właścicieli marek pragnących zmniejszyć swój wpływ na środowisko dzięki materiałom pochodzącym z recyklingu oraz surowcom odnawialnym lub zoptymalizowanym pod kątem zasobów. Szczegółowe informacje o tych i innych rozwiązaniach są dostępne za pośrednictwem kodów QR w całym wzorniku. Przykładami prezentowanych rozwiązań SmartChoice są:

  • Carbon Action PP UCO, folia wierzchnia z certyfikatem ISCC PLUS, pochodzenia biologicznego, o charakterze cyrkularnym, wykonana w 30% z materiałów odnawialnych na podstawie bilansu masowego, umożliwiająca ilościową redukcję śladu węglowego;
  • Forest Film, pierwszy na świecie materiał etykietowy z tworzywa sztucznego na bazie drewna z certyfikatem ISCC;
  • Ocean Action, pierwszy na świecie certyfikowany materiał etykietowy do walki z zanieczyszczeniem oceanów plastikiem.
  • Drops WSA PCR-FSC, unikalny papier teksturowany ze 100% udziałem włókien pochodzących z recyklingu.

Przy opracowywaniu wzornika firma UPM Raflatac współpracowała z wielokrotnie nagradzaną przez Pentawards agencją projektową Maba, a w projekcie uczestniczyła również wiodąca w branży drukarnia Grafical. Dzięki współpracy z tak uznanymi partnerami w łańcuchu wartości UPM Raflatac była w stanie uzyskać informacje od rzeczywistych użytkowników wzorników, co umożliwiło stworzenie optymalnego doświadczenia użytkownika.

"Piękne wzornictwo nowych książeczek inspirowane jest fińskim dziedzictwem UPM i nordycką naturą. To, w połączeniu z innowacyjnością i tradycjami projektowymi, jest widoczne w nowych wzornikach o kształtach przypominających fińskie jeziora i innowacyjnej, inspirowanej naturą estetyce" - mówi Carles Anadon, Senior Manager, Business Growth, Consumer Label Solutions, UPM Raflatac.

Swatchbooki zostaną po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane na targach Packaging Première, odbywających się w trakcie Paris Packaging Week 2025 w dniach 28-29 stycznia.

Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac