Nowy ekologiczny materiał barierowy od Sulapac
1 Jan 1970 10:43

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Fińska firma Sulapac wprowadziła na rynek Sulapac Barrier, biopochodny materiał barierowy dla produktów na bazie wody, który – jak przekonuje producent – jako pierwszy w swoim rodzaju ulega biodegradacji bez pozostawiania w środowisku trwałych mikroplastików.

Firma kieruje swoje nowe rozwiązanie do branży kosmetycznej i higieny osobistej - segmentu, który jest wart ponad 500 miliardów dolarów rocznie i który, jak się oczekuje, będzie rozwijał się w tempie 4,75% rocznie.

Według Sulapac aż do teraz na rynku nie było opakowań dla produktów na bazie wody, które ulegałyby biodegradacji bez pozostawiania trwałych śladów w postaci mikroplastików – i to mimo faktu, że około 90% rynku kosmetyków stanowią emulsje na bazie wody

Jak informuje spółka dodatkową zaletą nowego materiału – oprócz działania na korzyść zrównoważonego rozwoju – jest jego zgodność z normami branżowymi. Dopuszczalna utrata masy opakowań kosmetycznych wynosi zazwyczaj poniżej 3%. W badaniu Sulapac Barrier wykorzystanego w 4-częściowym słoiku Sulapac wypełnionym emulsją w temperaturze 40°C odnotowano utratę 1,3% w ciągu 12 tygodni.

Jestem niezwykle zadowolona, że udało nam się stworzyć trwałą barierę, która nadaje się do produktów na bazie wody. Cieszymy się, że wraz z liderami branży, takimi jak nasz preferowany partner w branży kosmetycznej, Quadpack, możemy zaoferować naszym klientom prawdziwy przełom - mówi dr Suvi Haimi, dyrektor generalna i współzałożycielka Sulapac.

Firma ogłosiła także premierę nowego materiału giętkiego przeznaczonego na cienkościenne słoiczki o – jak sama opisuje – wyjątkowej udarności (odporności na uderzenia). Produkt cechuje niski ślad węglowy uzyskany dzięki ekowzornictwu, zastosowanie surowców przyjaznych dla klimatu oraz atrakcyjna cena dzięki wykorzystaniu produkcji na masową skalę.

Nowa bariera opracowana przez Sulapac pozwala nam nadal oferować zrównoważone innowacje, które spełniają i przewyższają wymagania rynku. Quadpack z przyjemnością udostępnia wszystkim markom kosmetycznym stale rosnącą gamę produktów z materiału Sulapac, od nowych pojemności po najnowocześniejsze rozwiązania techniczne - mówi Pierre-Antoine Henry z firmy Quadpack, partnera Sulapac w branży kosmetycznej.

Opracowano na podstawie informacji firmy Sulapac