Nowy wymiar markowego opakowania
1 Jan 1970 10:53

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma API Group poinformowała o dostępności nowego pakietu usług o nazwie Holonique Boutique. Jest to rodzaj „przewodnika” po świecie hologramów i projektów 3D, stworzonego przez zespół ekspertów API, kierowany przez Davida Petersa, creative development managera w brytyjskiej centrali firmy. Holonique Boutique ma stanowić źródło specjalistycznej wiedzy na temat zastosowania materiałów holograficznych i podłoży dających efekt trójwymiarowości. Celem jest umożliwienie twórcom markowych opakowań wdrażania niestandardowych efektów specjalnych w swoich projektach. Wśród wymienianych przez API Group docelowych odbiorców tego typu usług są m.in. firmy z rynków spożywczego, środków higieny osobistej oraz kosmetycznego.

 
Holonique Boutique ma być kluczowym elementem ekspansji API Group na rynku materiałów i folii holograficznych, w ramach której – kosztem 0,5 mln funtów – zwiększono zdolności wytwórcze fabryki w szkockim Livingston. Obecnie zakład ten jest najważniejszym europejskim ośrodkiem produkcyjnym API, dedykowanym podłożom holograficznym. W trzech osobnych liniach powlekających i specjalnej wytłaczarce wytwarzane są wysokiej jakości materiały i folie.


Poza produkcją podłoży API Group oferuje swoim klientom szereg innowacyjnych rozwiązań, umożliwiających uzyskiwanie efektów specjalnych, zwiększających atrakcyjność markowych projektów uwzględniających hologramy, a zarazem zwracających uwagę końcowego użytkownika. Podczas gdy holografia najczęściej znajduje zastosowanie jako środek zabezpieczający oryginalne produkty przed podrabianiem, projekt Holonique Boutique ma wyeksponować jej możliwości w zakresie wzbogacania, uszlachetniania i wprowadzania wartości dodanej w opakowaniach. Wyraziste kolory i efekt ruchu, jaki zapewnia hologram, wraz z tradycyjnym nadrukiem, dają wrażenie głębi i wielowymiarowości, co, jak zapewnia API, wywołuje szczególne wrażenie na odbiorcach.


Niecodzienna interakcja między drukiem a aplikowanymi hologramami ma stanowić wsparcie dla właścicieli marek, dążących do zwiększania atrakcyjności wizualnej swoich produktów. Zestaw usług dostępnych w ramach projektu Holonique Boutique ma zagwarantować zbieżność tworzonych opakowań z najnowszymi trendami rynkowymi we wzornictwie i projektowaniu.


Zespołem pracowników API Group odpowiedzialnym za projekt Holonique Boutique kieruje David Peters posiadający ponad 20-letnie doświadczenie w projektowaniu i wzbogacaniu opakowań wyrobów luksusowych. Obecnie dzieli się nim z szerokim gronem osób, wśród których są projektanci graficzni, przedstawiciele drukarń oraz właściciele marek. Indywidualne podejście stosowane we współpracy z każdym z klientów powoduje, że powstające rozwiązania są dopasowane do specyficznych oczekiwań i potrzeb.


„Menedżerowie marki oraz osoby odpowiedzialne za marketing nowego produktu posiadają coraz większą specjalizację w obsługiwanych przez siebie segmentach rynku, poszukując nowych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji. Efekty holograficzne i dyfrakcyjne stają się kluczowe w osiągnięciu tej odrębności, zwiększając jednocześnie uwagę konsumentów oraz nadając wyrobom status produktów klasy premium – mówi David Peters. – Bliska współpraca z naszymi klientami już na wstępnym etapie powstawania projektu to gwarancja, że zespół odpowiedzialny za Holonique Boutique znajdzie dla każdego z nich optymalne rozwiązanie i przeprowadzi przez cały proces kreacji oraz produkcji. Na każdym jego etapie mogą oni liczyć na nasze wsparcie”.


API Group, zapewniając swoim partnerom biznesowym kompleksową obsługę, zarówno w obszarze dostawy właściwego produktu jak też jego wdrożenia oraz profesjonalną wiedzę w zakresie zastosowania materiałów holograficznych sprawia, że świadomość drzemiącego w nich potencjału jest wśród klientów coraz większa. Techniki holograficzne mogą być łączone ze sobą, zaś nad finalnym ich rezultatem współdziałając z klientami API oraz ich projektantami, czuwa zespół Holonique Boutique. Dzięki temu można np. przewidzieć, w jaki sposób światło – widziane w określony sposób przez konsumenta – będzie współgrało ze strukturą opakowania oraz naniesionym na nie nadrukiem. W efekcie, jak podaje firma, uzyskuje się wrażenie dynamiki, głębi i wysublimowania. Inspiracją dla tych działań są najnowsze trendy rynkowe. „Dostarczając kompleksowe rozwiązanie opakowaniowe oraz współpracując z klientami w ramach całego dedykowanego im łańcucha dostaw, pomagamy we wprowadzaniu na rynek wielu obecnych i nowych projektów, uwzględniających materiały holograficzne – dodaje David Peters. – Przykłady można mnożyć – jednym z nich jest zestaw upominkowy z alkoholami klasy premium dla jednego z czołowych graczy na tym rynku, gdzie w szczególny sposób wyeksponowano interakcję druku i nowego laminatu API Fresnel Lens. Tu zależało nam szczególnie na podkreśleniu unikalności marki. Innym razem celem jest osiągnięcie efektu subtelnej elegancji, której odzwierciedlenie stanowi odpowiednie opakowanie. W obu przypadkach to hologramy stanowią podstawę dla osiągnięcia właściwego efektu finalnego”.

 

Opracowano na podstawie inf. firmy API Group