O-I: EXPRESSIONS – rewolucja w projektowaniu szklanych opakowań
1 Jan 1970 08:44

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

O-I: EXPRESSIONS to innowacyjna usługa, która stworzy producentom z branży spożywczej i napojów zupełnie nowe możliwości marketingowe. Umożliwi przemianę szklanych butelek w wielowymiarowe dzieła sztuki dzięki cyfrowo drukowanym i niestandardowym efektom, które nadadzą produktom indywidualny charakter i podkreślą ich wartość premium.

Rozwiązanie jest skierowane do agencji kreatywnych, profesjonalistów zajmujących się opakowaniami oraz wszystkich producentów z branży spożywczej i napojów, którzy chcą się wyróżnić i sprawić, by konsumenci jeszcze chętniej wybierali ich marki. O-I: EXPRESSIONS umożliwia, na końcowym etapie projektowania, połączenie znanych od lat zalet szkła z innowacyjnym, ukierunkowanym na marketing rozwiązaniem. Narzędzie pomoże klientom O-I w budowaniu zaangażowania, satysfakcji i lojalności konsumentów oraz podkreśli ekskluzywny charakter marek.

Dzięki technologii druku cyfrowego O-I: EXPRESSIONS umożliwi markom, w szybkim czasie i w przystępnej cenie, tworzenie wysoce spersonalizowanych i niestandardowych opakowań szklanych o dowolnej pojemności, z wykorzystaniem niespotykanej dotąd gamy kolorów i możliwości projektowania. W efekcie marki będą potrafiły lepiej reagować na rosnące zapotrzebowanie klientów na spersonalizowane i wyjątkowe produkty. W szybki i elastyczny sposób będą w stanie opracować opakowania dla krótkich serii produktów, wspierając sezonowe promocje lub limitowane kolekcje.

Technologia O-I: EXPRESSIONS w żaden sposób nie wpływa negatywnie na środowisko. Wykorzystuje atramenty organiczne, które nie wpływają na możliwość recyklingu szkła, a także pomaga zmniejszyć ilość odpadów, dzięki redukcji zapasów.

Wersja premium usługi, O-I: EXPRESSIONS RELIEF, która swoją nazwę zaczerpnęła z techniki rzeźbiarskiej, będzie oferować markom możliwość korzystania z niestandardowych, możliwych do wyczucia palcami, cyfrowo drukowanych efektów takich jak bezbarwne i kolorowe wytłoczenia. Umożliwi to markom interakcję z konsumentami poprzez zmysł dotyku. O-I: EXPRESSIONS RELIEF wykracza poza znane do tej pory możliwości personalizacji i podkreślenia wartości premium produktu.

"O-I: EXPRESSIONS to ważny krok w naszym nieustającym dążeniu do tego, by dostosowywać się do potrzeb klientów i konsumentów. Ta innowacyjna usługa jest ekscytującym wynikiem strategicznego planu rozwoju O-I i odzwierciedla naszą wizję wyróżnienia grup produktów o wysokiej wartości poprzez wykorzystanie nowych technologii i innowacji wraz z nową atrakcyjną i elastyczną ofertą usług” – powiedział Arnaud Aujouannet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu O-I.

Usługa O-I: EXPRESSIONS będzie dostępna dla europejskich klientów O-I do połowy 2019 roku, a wkrótce potem w USA. Do tego czasu O-I planuje inicjować nowe projekty i omawiać szczegóły współpracy.

"Europa stanowi 24% globalnego rynku personalizowanych opakowań, a jednocześnie jest podstawowym rynkiem dla O-I, dlatego cieszymy się, że pierwszy krok naszej podróży odbędzie się tutaj. Handlowcy czekają na możliwość zaproponowania klientom wyjątkowych promocji, a marki coraz częściej wykorzystują limitowane serie, aby się wyróżnić. Dla sprostania tym oczekiwaniom potrzebujemy szybkiego procesu projektowania, akceptacji i realizacji. O-I: EXPRESSIONS umożliwia to wszystko" – zaznaczył Vitaliano Torno, prezes O-I Europe.

Technologia

W 2014 r. firma O-I zainwestowała w sprzęt do druku cyfrowego na niewielką skalę, aby opracować podstawy usług O-I: EXPRESSIONS i O-I: EXPRESSIONS RELIEF oraz skonfrontować je z potrzebami rynku. W celu wprowadzenia nowej usługi na skalę przemysłową O-I początkowo zainwestował w dwie linie produkcyjne do druku cyfrowego direct2glass, umożliwiające bezpośrednie drukowanie bezdotykowe za pomocą procesu Drop-on-Demand, który generuje kroplę atramentu tylko wtedy, gdy jest to wymagane. Zastosowanie atramentów UV umożliwia szybkie i niezawodne utwardzanie, a model CMYK otwiera drzwi do spektrum kolorów Pantone.

Projektantka prezentuje potencjał O-I: EXPRESSIONS

Premiera O-I: EXPRESSIONS ma wyjątkowy charakter, gdyż O-I zaprosił znaną projektantkę, Matali Crasset, do eksperymentowania z technologią i zaprezentowania jej potencjału. Crasset stworzyła niesamowitą instalację statku kosmicznego z 90 szklanych butelek wydrukowanych za pomocą usługi O-I: EXPRESSIONS. Instalacja zostanie wyświetlona podczas Paris Design Week. To dowód na to, że jakość, zakres kolorów i efektów dostępnych dzięki tej innowacji, pozwoli projektantom i agencjom zajmującym się projektowaniem opakowań w pełni uwolnić ich wyobraźnię.

O-I zaprezentuje O-I: EXPRESSIONS na targach:

LuxePack (1-3 października, Monaco), Brau Beviale (13-15 listopada, Norymberga) oraz Vinitech

(20-22 listopada, Bordeaux).

Źródło: Owens-Illinois