Opakowanie Thimm wspiera ochronę klimatu
1 Jan 1970 14:30

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zrównoważone i oszczędne gospodarowanie zasobami staje się coraz ważniejsze. Koncentrując się na ochronie środowiska i klimatu wiele firm reorganizuje swoje procesy, aby przejąć odpowiedzialność środowiskową i społeczną. Producent opakowań Thimm we współpracy z firmą ClimatePartner wspiera swoich klientów w kompensacji emisji CO2e oraz neutralnej klimatycznie produkcji opakowań i ekspozytorów. Również marka odzieżowa Madeleine, oferująca wysokiej jakości modę damską, stawia na takie opakowania firmy Thimm.

Thimm opracowuje rozwiązania opakowań, które są zoptymalizowane pod względem zużycia zasobów i materiałów oraz produkowane w sposób przyjazny dla środowiska. Mimo to obecnie powstają nieuniknione emisje CO2e, począwszy od produkcji opakowań i ekspozytorów aż po dostawę - opisuje stan rzeczy Michael Weber, dyrektor ds. strategii korporacyjnej i marketingu Grupy Thimm. Sprawdzamy każde źródło emisji CO2e i stale rozbudowujemy wiedzę techniczną w tych dziedzinach.

Aby mimo to produkować opakowania neutralne dla klimatu, firma THIMM we współpracy z ClimatePartner oferuje kompensację nieuniknionych emisji CO2e, a tym samym opakowania neutralne dla klimatu. Neutralność klimatyczna nie oznacza jeszcze zerowej emisji - nawet jeśli w dłuższej perspektywie musi to być celem. Oznacza to, że opakowanie nie ma negatywnego wpływu na klimat. W tym celu obliczamy emisję CO2e, która powstaje przy produkcji i dostawie opakowań. Emisje te mogą być kompensowane poprzez inwestycje w projekty ochrony klimatu certyfikowane zgodnie z międzynarodowymi standardami - wyjaśnia proces Weber. Projekty ochrony klimatu ClimatePartner to projekty globalne, które przyczyniają się do kompensacji emisji CO2, takie jak projekty zalesiania lub projekty energii odnawialnej.

Sprzedawcy mogą dzięki ekologicznym i neutralnym dla klimatu opakowaniom wykazać się własnym, zrównoważonym i ekologicznym działaniem, a tym samym wzmocnić przywiązanie klienta. Zaangażowani w ochronę środowiska konsumenci końcowi świadomie postrzegają ekologiczne opakowanie i pozytywnie łączą je z marką - podsumowuje Michael Weber (na zdjęciu). Zrównoważony rozwój, jak również ochrona środowiska i klimatu, są również ważnymi elementami dla marki Madeleine. Znajduje to odzwierciedlenie nie tylko w kolekcjach - firma odzieżowa stawia na neutralny dla klimatu portfel opakowań zoptymalizowany przez Thimm do wysyłki: Thimm produkuje opakowania w wersji fala F łącznie w sześciu różnych rozmiarach.

Fala F ma podobne właściwości do tektury litej, ale stabilność materiału jest taka sama przy znacznie mniejszym zużyciu materiału - wyjaśnia Weber. Opakowanie jest wysyłane na płasko. Ze względu na małą grubość materiału przy fali F i optymalizację dla bezproblemowej wysyłki na paletach można ponadto uzyskać mniejsze wykorzystanie objętości samochodów ciężarowych. W ten sposób możliwe są oszczędności emisji również w sektorze logistyki. Wizualnie, użycie brązowego papieru podkreśla aspekt zrównoważonego rozwoju. Pudełka wysyłkowe, które dzięki sześciopunktowemu klejeniu można błyskawicznie złożyć, wykorzystują wysokiej jakości fleksodruk (HQPP) w kolorze białym. Oprócz logo sprzedawcy i etykiet na opakowaniach znajduje się również odniesienie do neutralnych dla klimatu opakowań ClimatePartner oraz kod QR wydrukowany na opakowaniu, za pomocą którego konsumenci mogą uzyskać przejrzyste informacje na temat wspieranego projektu klimatycznego.

Opracowano na podstawie informacji firmy Thimm