Firma Smurfit Kappa, w ścisłej współpracy z firmą Signify, producentem systemów świetlnych LED, zaprojektowała nowy zintegrowany system opakowań o nazwie BioShift UV-C Chamber Case. Służy on do transportu lamp UV-C o własnościach przeciwbakteryjnych, które zabijają drobnoustroje i wirusy.
Nowe opakowanie wykonane w 100% z papieru eliminuje wszelkie tworzywa sztuczne i ogranicza ilość dotychczas używanych materiałów z pięciu do jednego. Pojemnik BioShift jest zabezpieczony przez dopasowany do jego rozmiarów kaptur ze specjalnym zamknięciem. Tak chronione opakowanie jest następnie umieszczane na palecie z tektury falistej.
Nowy zintegrowany system zapewnia również korzyści finansowe. Lekka konstrukcja komory UV-C BioShift redukuje o połowę nakład pracy niezbędnej przy montażu i redukuje przestrzeń magazynową o 30%, a tym samym pozwala umieścić na ciężarówce 16 dodatkowych palet. Według Smurfit Kappa nowe opakowanie gwarantuje również 100% bezpieczeństwo podczas transportu.
Damian Grzelak, odpowiedzialny w Signify za zakup opakowań na rynkach EMEA, powiedział: Lampy UV-C to rozwijający się segment naszej działalności, szczególnie w kontekście globalnej pandemii. Smurfit Kappa odegrała kluczową rolę pomagając nam obniżyć koszty i dostarczać produkty w bezpieczny i bardziej zrównoważony sposób.
Drugim, osobnym elementem współpracy obu firm było usunięcie z opakowań Signify w Europie niemal całego polistyrenu ekspandowanego (EPS); Smurfit Kappa pomogła w ten sposób swemu klientowi osiągnąć neutralność węglową.
Komentując współpracę wiceprezes Smurfit Kappa ds. innowacji i rozwoju Arco Berkenbosch stwierdził: Relacje pomiędzy Smurfit Kappa i Signify rosną w siłę. Cieszymy się, że możemy pomóc naszym klientom znaleźć innowacyjne, opłacalne i zrównoważone rozwiązania opakowaniowe na nowe i ekscytujące produkty, które wprowadzają na swoje rynki.
Jacek Niewęgłowski, Dyrektor Generalny Smurfit Kappa Polska, dodał: Współpraca z Signify na poziomie lokalnym w celu stworzenia bardziej zrównoważonego opakowania, które jest innowacyjne pod względem projektu i zoptymalizowane z perspektywy kosztów, przyniosła naszemu zespołowi ogromne poczucie dumy, tym bardziej, że dotyczy pomocy w globalnej wysyłce produktu zapewniającego ochronę przed wirusami.
Opracowano na podstawie informacji Smurfit Kappa