Paris Packaging Week: znamy program przyszłorocznej konferencji
1 Jan 1970 11:37

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Easyfairs, organizator wydarzenia Paris Packaging Week, uchyliła rąbka tajemnicy na temat wyjątkowego programu styczniowej konferencji, która zgromadzi ekspertów branżowych, by podzielili się swymi spostrzeżeniami na temat rynków kosmetycznego, dóbr luksusowych, napojów premium oraz aerozoli.

W programie konferencji Paris Packaging Week, zaplanowanej na 17 i 18 stycznia w Paris Expo Portes de Versailles, uwzględniono obecność ponad 100 prelegentów-ekspertów, którzy wezmą udział w różnorodnych rozmowach, uroczystościach wręczania nagród i debatach. Organizatorzy przygotowują nowe fora poświęcone kluczowym wyzwaniom sektora opakowaniowego i dotyczące zrównoważonego rozwoju (Circular Economy Stage), przyszłym innowacjom (Future Innovation Forum), projektowaniu (Pentawards Design Stage) oraz aerozolom i dozownikom (Global Aerosol & Dispensing Summit).

Circular Economy Stage skoncentruje się na zrównoważonym rozwoju i będzie gościć kilka ważnych debat na temat zbliżającej się reformy unijnego rozporządzenia w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W jej ramach odbędzie się również wykład Kay Lee, dyrektor generalnej AMOREPACIFIC Europe i Goutal, a wśród pozostałych prelegentów znajdą się eksperci takich marek jak Yves Rocher, Rémy Martin, Moët Hennessy i L'Oréal.

PPPWR to temat, który najsilniej oddziałuje na firmy kosmetyczne - wyjaśniła Stéphanie Lumbers, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w La Fédération des Entreprises de la Beauté (FEBEA), jedna z uczestniczek pierwszego programowego okrągłego stołu. PPWR, podobnie jak francuska ustawa AGEC, to ambitny projekt, który określi sposób działania marek kosmetycznych. Niektóre opakowania zostaną zakazane, pojawiły się też wyzwania związane z recyklingiem, rozmiarami itd. Cieszę się, że mogę być częścią dyskusji na ten ważny temat.

Future Innovation Forum będzie obowiązkowym wydarzeniem dla każdego, kto chce zainspirować się postępami w dziedzinie opakowań. Na scenie odbędą się debaty i rozmowy na temat najnowszych technologii, innowacji materiałowych, start-upów i technologii takich jak sztuczna inteligencja dla innowacji, prezentując realną wizję przyszłości innowacyjności w sektorze opakowaniowym. Najważniejszymi wydarzeniami będą przemówienia Jeremy'ego Lindleya, globalnego dyrektora ds. projektowania w Diageo, na temat neuronauki projektowania produktów, a także wykłady przedstawicieli marek oraz influencerów, m.in. Dermalogica, LVMH, agencji projektowej De Baschmakoff i nie tylko.

Szczególną atrakcją tej fazy konferencji będzie panel Future Leaders przewidziany na czwartkowe popołudnie, w którym dziesięć młodych, pełnych inspiracji osób podzieli się spostrzeżeniami ze swych działań na rzecz przekształcania przyszłej branży opakowań.

Stépane Amarsy, dyrektor generalny firmy konsultingowej The Next Mind, tak zapowiada swoje wystąpienie zatytułowane „Przyszłość już tu jest”: To, co widzę zarówno wśród małych, jak i dużych firm, to zbiorowe zaprzeczanie rzeczywistości i obecnej sytuacji technologicznej. Chcę im to uświadomić, zmienić ich sposób myślenia i zaktywizować. Opakowanie nie jest martwe - musi się tylko przekształcić, a moją misją jest napędzanie tej transformacji.

Pentawards Design Stage skoncentruje się na projektowaniu, brandingu i trendach konsumenckich na nadchodzący rok w programie organizowanym przez Pentawards, wiodący na świecie konkurs i społeczność projektowania opakowań.

Spośród szerokiego zestawu prelekcji prowadzonych przez agencje projektowe i marki wybijają się: przemówienie Nicolasa Loufrani, dyrektora generalnego kultowej Smiley Company; dyskusja panelowa na temat projektowania integracyjnego z udziałem Catherine Lee, wiceprezeski ds. projektowania opakowań w Fenty Beauty; oraz studium przypadku Carli Brevet, starszej menedżerki marki Eminente rum w LVMH. Program uzupełnią wystąpienia takich agencji i projektantów jak Vincent Villeger, BETC Design, Maison Linéa, WeWantMore i DCA Design.

Czwarta faza konferencji, The Global Aerosol & Dispensing Summit, odbędzie się w ramach Aerosol & Dispensing Forum i zgromadzi kluczowych influencerów, którzy omówią kwestie zrównoważonego rozwoju i innowacji w międzynarodowym sektorze aerozoli. Przygotowany we współpracy z FEA, Europejską Federacją Aerozoli, obejmie rozmowy na temat kwestii regulacyjnych i innowacji, zwłaszcza z obszaru ekologii, i zawierać będzie prelekcje kluczowych dostawców opakowań, stowarzyszeń i właścicieli marek, m.in. Beiersdorf, Coty i Kao.

Christelle Anya, dyrektor ds. treści i społeczności w Paris Packaging Week: Nasze wydarzenia mają zaoferować pouczające i inspirujące rozmowy z czołowymi światowymi ekspertami oraz umożliwić wszystkim zaangażowanym w rozwój opakowań zrozumienie problemów i stworzenie możliwie najlepszych opakowań dla ich produktów. Rozmowy dadzą prawdziwą wizję opakowań dziś i na przyszłość i nie mogę się doczekać, aby je poznać.

Paris Packaging Week składa się z czterech części, z których każda odbywa się równolegle na jednej z imprez: ADF dla rynku aerozoli i dozowników, PCD dla sektora kosmetycznego i higieny osobistej, PLD dla rynku napojów premium i Packaging Première dla rynku dóbr luksusowych. Organizatorzy informują, że przy obecnej liczbie prelegentów i wydarzeń – która nadal nie została zamknięta – oraz wyprzedanej liczbie stoisk tegoroczny Paris Packaging Week będzie największym w historii.

Opracowano na podstawie informacji organizatora