Perfekcyjne croissanty dzięki systemowi rentgenowskiemu Ishida
1 Jan 1970 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Frost a.s. Prešov – największy producent croissantów na Słowacji – wprowadziła innowacyjną metodę kontroli jakości, instalując trzy systemy rentgenowskie Ishida IX-EN-2493. Te nowoczesne urządzenia zapewniają najwyższe standardy bezpieczeństwa żywności oraz niezmienną jakość rogalików z nadzieniem.

   Firma zainstalowała trzy systemy rentgenowskie do kontroli jakości croissantów z nadzieniem w opakowaniach poduszkowych o wadze 60 g. W trybie ciągłym urządzenia te są w stanie przeprowadzić kontrolę aż 18 tysięcy opakowań na godzinę, pracując z prędkością do 75 metrów na minutę, dzięki zastosowaniu wydajnego systemu taśmowego. Modele IX-EN identyfikują dwa istotne aspekty: obecność ciał obcych oraz braki lub nieprawidłowości w nadzieniu.

Frost Prešov oferuje szeroki asortyment świeżych i mrożonych wyrobów piekarniczych na rynku Europy Środkowej. W szczególności popularnością cieszą się croissanty z różnymi nadzieniami, takimi jak czekoladowe, morelowe czy z marmoladą, pakowane osobno w opakowania poduszkowe o wadze 60 g.

Podczas poszukiwań skutecznej metody kontroli jakości tych produktów firma Frost postanowiła zwrócić się do Ishidy. W efekcie zdecydowała się na instalację trzech systemów rentgenowskich IX-EN-2943-S, które pracują na trzech liniach, przeprowadzając w trybie ciągłym kontrolę około 18 tys. opakowań croissantów na godzinę. Aby sprostać tak dużej ilości przetwarzanego produktu, urządzenia zostały wyposażone w wydajny system taśmowy działający z prędkością do 75 metrów na minutę.

Modele IX-EN przeprowadzają kontrolę jakości w dwóch różnych, lecz równie istotnych aspektach. Po pierwsze, wykrywają ciała obce, co umożliwia producentom identyfikację i odrzucenie opakowań zawierających metal, gumę i inne zanieczyszczenia, nawet przy tak dużych prędkościach kontroli. Równie ważna dla Frost jest funkcja wykrywania braków, która umożliwia urządzeniom serii IX-EN identyfikację croissantów z wybrakowanym lub wadliwym nadzieniem. Ta funkcjonalność pomaga utrzymać najwyższą jakość i spójność produktów, co przyczynia się do zachowania prestiżowego wizerunku marki Frost.

Przed dostawą zespół techniczny Ishidy ściśle współpracował z Frost, aby zapewnić maksymalną skuteczność wykrywania braków. Do siedziby głównej Ishida Europe w Wielkiej Brytanii wysłano szereg próbek, po czym przeprowadzono serię testów, aby upewnić się, że croissanty z nadzieniem, które nie spełniają specyfikacji, są konsekwentnie odrzucane. Kluczowym elementem tej funkcji jest unikalny system przetwarzania obrazów Genetic Algorithm (GA) Ishida, który pozwala na zwiększenie czułości kontroli w zakresie wykrywania określonych zanieczyszczeń i wad produktu.

Systemy rentgenowskie Ishidy są łatwe w obsłudze i czyszczeniu, co znacznie ułatwia szkolenie pracowników – mówi Vladimir Varga, kierownik techniczny Frost. Doceniamy zwłaszcza to, że nie musimy zmieniać ustawień w zależności od nadzienia, co znacznie upraszcza proces planowania produkcji.

Instalacja systemu to kolejny przełomowy moment w historii naszej współpracy, ponieważ Frost już wcześniej korzystał z systemów rentgenowskich Ishidy w innych liniach produktowych. Jesteśmy naprawdę zadowoleni z poziomu obsługi Ishidy na przestrzeni lat – podkreśla Varga. W szczególności doceniamy ogromną pomoc w rozwiązaniu pewnych problemów technicznych w produkcji, nad którym firma pracowała w ścisłej współpracy z nami, tak żeby idealnie odpowiadało naszym potrzebom. Dlatego mamy duże zaufanie zarówno do sprzętu, jak i do marki Ishida.

Ponieważ najnowszy system kontroli jakości okazał się strzałem w dziesiątkę, firma Frost planuje kontynuować inwestycje w sprzęt rentgenowski Ishidy w celu zaspokojenia potrzeb przyszłych linii produktowych.

Wieloletnia współpraca z Frost doskonale pokazuje nasze zaangażowanie w stawianie klienta na pierwszym miejscu. Wspólne poszukiwania najlepszego rozwiązania, niezależnie od napotkanych problemów technicznych, wpisuje się w dążenie Ishidy do bycia partnerem, a nie tylko dostawcą – komentuje Karel Šmakal, regionalny kierownik sprzedaży Ishidy.

Klient

Założona w 2013 roku firma Frost a.s. Prešov produkuje szeroką ofertę słodkich i słonych wypieków oraz mrożonych ciast, które są dostępne na terenie Słowacji, Polski, Węgier i Czech. W zakładzie firmy w Preszowie, we wschodniej Słowacji, realizowany jest najbardziej nowoczesny i zaawansowany proces produkcji wyrobów ciastkarskich w kraju. Frost regularnie dostosowuje swój asortyment ciast do potrzeb klientów, stale wprowadzając innowacje z myślą o różnych preferencjach konsumentów.

Opracowano na podstawie informacji firmy Ishida