Pro Carton został członkiem inicjatywy #Greensource
25 Jan 2021 14:29

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Inicjatywa #Greensource została uruchomiona w 2020 r. jako paneuropejski program informujący o metodach, które przemysł bazujący na włóknach drzewnych może zaoferować dla realizacji celu neutralności klimatycznej w 2050 r. Jej założycielami były Cepi (Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego) oraz EPIS (Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Celulozowego). W miarę ewolucji inicjatywy do Greensource dołączyło Europejskie Stowarzyszenie Producentów Kartonów i Tektury (Pro Carton) jako jeden z jej współliderów, wnosząc ze sobą punkt widzenia producentów opakowań papierowych jako kluczowego składnika łańcucha wartości.

ProCarton wnosi nową perspektywę

#Greensource, którego idea zasadza się na zrównoważonym rozwoju, opiera swoje ambicje klimatyczne na trzech fundamentach:

1. Materiałach odnawialnych: produkty pochodzenia leśnego pochodzą z odnawialnego, naturalnego źródła zarządzanego w taki sposób, by więcej drzew sadzono niż wycinano, a także dla zachowania bioróżnorodności;

2. Odpowiedzialnym przemyśle: #Greensource dąży do drastycznego ograniczenia emisji gazów cieplarnianych oraz podniesienia i tak imponujących wyników branży w zakresie recyklingu;

3. Produktach przyjaznych dla klimatu: Produkty #Greensource zastępują materiały z paliw kopalnych, mając bezpośredni i natychmiastowy korzystny wpływ na klimat.

Dołączenie do #Greensource było dla Pro Carton oczywistym wyborem. Główne przesłanie kampanii jest doskonale zbieżne z naszym, skupiając się na zrównoważonym rozwoju i obiegowym charakterze przemysłu opartego na celulozie jako całości... a opakowania odnawialne, nadające się do recyklingu i biodegradowalne stanowią istotną część tego łańcucha wartości. Cieszymy się, że możemy wspierać tę inicjatywę, ponieważ przemawia ona jednym głosem w imieniu całej branży produktów opartych na drewnie - powiedział Tony Hitchin, dyrektor generalny Pro Carton.

2021 i później: nowe ambicje

Rok 2020 był bez wątpienia rokiem przełomu. To oczywiście rok koronawirusa, w którym opakowania i produkty higieniczne stały się niezbędne dla obywateli Unii Europejskiej. Był to również rok europejskiego Zielonego Ładu skupiającego się na ambitnym celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w Europie do 2050 r.

Jori Ringman, dyrektor generalny Cepi: Naszym celem realizowanym za pośrednictwem #Greensource jest dzielenie się informacjami i podnoszenie świadomości na temat siły i potencjału przemysłu włókien leśnych oraz tego, w jaki sposób może się one przyczynić do osiągnięcia celów klimatycznych Europy. Jako przemysł oparty na gospodarce leśnej oszczędzamy 806 milionów ton CO2 rocznie, podczas gdy nasze produkty są pozyskiwane, produkowane i poddawane recyklingowi na terenie Europy przy użyciu europejskich technologii. Jesteśmy niesamowicie dumni, że #Greensource osiągnął w 2020 roku dwa miliony wyświetleń w Internecie i jesteśmy pewni, że w nadchodzącym roku będzie ich znacznie więcej! Z tego samego powodu jesteśmy bardzo zadowoleni witając Pro Carton, który bez wątpienia przyczyni się do wzmożenia naszych wysiłków w zakresie edukacji i zwiększenia nacisku na konsumentów.

Opracowano na podstawie informacji Pro Carton