RAFNXT+ pierwszym materiałem z certyfikatem CarbonNeutral
1 Jan 1970 12:21

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W 2019 roku firma UPM Raflatac poinformowała, że jej papierowe materiały etykietowe z serii RAFNXT+ jako pierwsze w branży przeszły pomyślną weryfikację międzynarodowej, niezależnej organizacji eksperckiej Carbon Trust, potwierdzającą ich wpływ na zmniejszenie śladu węglowego i łagodzenie zmian klimatycznych. Teraz fińska firma idzie o krok dalej, oferując swoim klientom bardziej zrównoważone rozwiązania w zakresie etykietowania i wprowadzając na rynek RAFNXT+, pierwszy na świecie materiał etykietowy CarbonNeutral (neutralny pod względem emisji CO2) z certyfikatem Natural Capital Partners.

Doskonała wydajność węglowa

Seria RAFNXT+ obejmuje rozwiązania etykietowe do różnych zastosowań, w tym handlu detalicznego, pakowanej żywności oraz transportu i logistyki. Dzięki inteligentniejszemu wykorzystaniu i doborowi zasobów naturalnych zapewnia ona znacznie lepszą wydajność węglową w porównaniu ze standardowymi etykietami. Papierowe materiały etykietowe RAFNXT+ są pozyskiwane z lasów objętych certyfikatem FSC (FSC C012530), czyli zarządzanych w sposób zrównoważony, z uwzględnieniem potrzeb środowiska naturalnego, społeczeństwa i rentowności ekonomicznej. W produkcji materiałów RAFNXT+ wykorzystuje się mniej surowców, energii i wody, a w cyklu ich eksploatacji powstaje mniej odpadów niż w przypadku standardowych etykiet. Dzięki temu rozwiązanie RAFNXT+ wywiera konkretny pozytywny wpływ na klimat, co potwierdziły obliczenia zweryfikowane przez Carbon Trust.

Ostatni raport IPCC na temat klimatu pokazał, że musimy działać już dziś. Istnieje ponad 50% szans na to, że globalne ocieplenie przekroczy 1,5°C na początku lat 2030. Marki konsumenckie wyznaczyły sobie ambitne cele klimatyczne i szukają konkretnych rozwiązań, które pozwolą im działać na korzyść klimatu. Opakowania produktów odgrywają tu ważną rolę, a my możemy pomóc naszym klientom w walce ze zmianami klimatycznymi - mówi Robert Taylor, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie UPM Raflatac.

UPM Raflatac kompensuje emisję gazów cieplarnianych

W ramach działań na rzecz klimatu UPM Raflatac nadal ogranicza poziom emisji dwutlenku węgla w procesach pozyskiwania surowców i produkcji materiałów oraz podczas transportu. Robiąc kolejny krok firma podejmuje działania pozwalające na zrównoważenie tych obecnych emisji, których nie da się uniknąć. Jako pierwsza firma w branży etykietowej pomaga ona swoim klientom w dokonaniu mądrego wyboru pod postacią certyfikowanych korzyści CarbonNeutral zapewnianych przez wybrane materiały RAFNXT+. Gazy cieplarniane emitowane przez te produkty są w pełni kompensowane w ramach globalnych projektów, weryfikowanych zgodnie z uznanymi międzynarodowymi standardami takimi jak Gold Standard.

Certyfikat CarbonNeutral został przyznany przez Natural Capital Partners zgodnie z Protokołem CarbonNeutral: dominującymi globalnymi ramami, które dostarczają solidny i pragmatyczny plan osiągnięcia neutralności węglowej.

Projekty, które UPM Raflatac wybrała jako służące do skompensowania emisji CO2, zapewniają dowiedzioną redukcję emisji gazów cieplarnianych i przynoszą dodatkowe korzyści, na przykład poprzez wspieranie lokalnych społeczności. Wybrane projekty obejmują zapewnianie bardziej ekologicznych metod przygotowania żywności w społecznościach w Chinach i Bangladeszu, poprawę infrastruktury wodnej w Afryce oraz ochronę łąk w Stanach Zjednoczonych.

Nasz certyfikat CarbonNeutral umożliwia naszym klientom osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 w solidny, wiarygodny i przejrzysty sposób. Certyfikat ten stanowi uzupełnienie i rozwinięcie szerszych działań na rzecz klimatu podejmowanych przez firmę UPM Raflatac w celu zmniejszenia śladu węglowego jej produktów. Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą UPM Raflatac, wspierając jej klientów w wywieraniu wpływu na globalne emisje dzięki produktom, które wybierają - mówi Natalie Taylor, dyrektor ds. rozwiązań dla klientów w Natural Capital Partners.

Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac