Recyklowalne butelki bohaterami spotu reklamowego Coca-Coli
1 Jan 1970 12:47

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Brytyjski oddział koncernu Coca-Cola (Coca-Cola Great Britain) stworzył pierwszą reklamę wykonaną wyłącznie ze 100% zrecyklowanych opakowań. Love Story autorstwa agencji Ogilvy i Mather Berlin opowiada historię dwóch butelek, które zakochują się w sobie w trakcie kolejnych spotkań, gdy po każdorazowym zużyciu trafiają do recyklingu i zostają przetworzone w nowe butelki. Celem reklamy jest zachęcenie ludzi do recyklingu oraz pokazanie, w jaki sposób butelki z tworzyw sztucznych można wykorzystać do produkcji kolejnych plastikowych opakowań.

Reklama została wykonana wyłącznie ze zrecyklowanych materiałów – głównie z opakowań produktów Coca-Cola. Jej twórcami był duet grafików z Berlina, Cris Wiegandt i Lacy Barry (Cosmopola), którzy w trakcie produkcji zużyli ponad 1500 butelek i puszek z napojami Coca-Cola, Fanta, Sprite, Smartwater oraz Honest.

28 lipca br. reklama miała premierę w brytyjskiej telewizji i przez całe lato będzie pokazywana w kinach oraz za pośrednictwem mediów cyfrowych i społecznościowych. Pomysłodawcy spodziewają się, że do końca roku filmik promujący recykling obejrzy 35 mln Brytyjczyków.

Nowa reklama stanowi część nowej strategii opakowań odnawialnych firmy Coca-Cola Great Britain, która chce odzyskiwać i ponownie przetwarzać wszystkie butelki po swoich napojach, a także podwoić do 2020 r. poziom recyklingu butelek z PET z 25% do 50%. To największa w dotychczasowej historii firmy kampania marketingowa dotycząca recyklingu; składają się na nią dodatkowo aktywności na festiwalach i wydarzeniach muzycznych, podczas których Coca-Cola będzie promowała działania recyklingowe wśród kolejnych 6 mln ludzi.

Aedamar Howlett, dyrektor marketingu w Coca-Cola Great Britain, tłumaczy: „Piękno 'Love Story' polega na tym, że przypomina ona ludziom o wartości naszych opakowań, ponieważ można je wielokrotnie przetwarzać w kolejne opakowania. Wszystkie nasze opakowania są od pewnego czasu odnawialne w 100%. Kosztująca miliony funtów kampania pokazuje, jak poważnie traktujemy zachęcanie ludzi do recyklingu, by osiągnąć nasz cel – odzyskanie wszystkich naszych butelek.”

Na podstawie informacji Coca-Cola opracował TK